A harmadik szabadedzés késleltetett indítása hatást gyakorolt az időmérőre is, így negyed órás késéssel kezdtek körözni a versenyzők. Ahogy az már a hétvége korábbi szakaszaiban is látszott, a Ferrarikat és Red Bullokat ezen a napon, ezen a pályán senki nem tudta elkapni. Az időmérő tehát a papírforma szerint alakult, de azért nem múlt el izgalmak nélkül.

Bakui átok: piros zászló a Q1-ben

A Q1 startja során régen látott pillanat tanúi lehettek a nézők: szinte minden versenyző egyszerre sorakozott fel a boxutca végén a zöld lámpára várva. Verstappen és Pérez már az első percekben megmutatta, hogy van kakaó az autóikban, de az olasz istálló pilótái sem várattak sokat a válasszal. A következő körökben hol egy Red Bull, hol egy Ferrari állt az élen, de házon belül is ment a ping-pong.

Az első incidenst Stroll mutatta, majd a másodikat is. Kicsit lekoccolta a falat, de még tovább tudott menni, ám ez nem segített sokat rajta, mert fél körrel később ismét falnak ment, ekkor már rendesen összetörte az Astont. A kanadai kiesett, piros zászló következett két és fél perccel a Q1 vége előtt. Az újraindítás úgy nézett ki, mint maga a verseny, a pilóták egymás hegyén hátán igyekeztek felérni a mért körükre.

A Q1-ben Stroll mellett a Haas-ok és a Williamsek búcsúztak.

A Q2-ben is egy Aston Martin a falban

A Red Bull a Q2-ben is maradt a bevált stratégiánál, egyből futottak egy-egy nagyon gyors kört a versenyzői csak hogy magasra tegyék a lécet a többiek számára. A Ferrari nem hagyta annyiban, ők is begyújtották a rakétákat, sőt, még űberelni tudták a remek köridőket. 7 perc volt hátra, amikor ismét egy Aston Martin került a falba, ezúttal Vettel. Jó körön volt, nagy szerencséjére tovább tudott menni, nem esett ki.

A következő körökben az élmenők igyekeztek egymásra licitálni, a határon autóztak a leggyorsabb pilóták, pedig nem igazán volt okuk rá. Az első 1:41-es kört Pérez futotta meg, ezzel átvéve a vezetést a Q2-ben. A nagy sietség miatt először Leclerc, majd később Verstappen is koccolta a falat, nem sokon múlt, hogy nagyobb baj történjen.

A Q2-ben végül Ocon mellett némi meglepetésre a két Alfa Romeo és a két McLaren búcsúzott.

Leclerc űridőt autózott a Q3 végén

A Q3 nagy kérdése volt, hogy vajon lesz-e bárki, aki akár csak megközelíteni tudja a Red Bullokat és a Ferrarikat. Az etap első próbálkozására Sainz neve került az első helyre, de a negyedik Verstappen is mindössze 175 ezredre volt tőle. A spanyol egészen közel került élete első pole-jához. A többiek nagyon messze, egy másodpercen kívül sorakoztak. Gyors boxutca, kerékcserék következtek és jöttek az újabb körök, újabb próbálkozások. A végén Leclerc űridőt autózott, a semmiből húzott elő fél másodpercet, ezzel megnyerve az időmérőt. A monacói idén eddig 6 elsőséget szerzett a nyolc lehetőségből.

Az Azerbajdzsáni Nagydíj időmérőjének végeredménye

A versenyhétvége a holnapi futammal folytatódik.