Furcsa balesettel ért véget a kvalifikáció.
Monacóban az időmérőn az élen állsz a Q3-ban. 3 perc van hátra, fogod magad, és letöröd az első vezetőszárnyadat. Oké, a jobb első kerékfelfüggesztés is eltörik, nehogy feltűnő legyen.
Első vezetőszárnyat cserélni annyi a Forma-1-ben, mint zoknit cserélni egy átlag polgárnak. A kerékfelfüggesztést helyrehozni sem egy rakétatudomány.
Kiszállsz, eltelik pár perc, majd jöhet az ökölpacsi. Integetsz a nézőknek, ünnepelteted magad. Ünnepled, hogy nyertél, minden rendben. Mintha te egy fair versenyző lennél. Az interjúnál pedig telibe röhögsz a maszkod alatt...
CHARLES: "It's a shame to finish in the wall, it doesn't feel the same! But at the same time I'm incredibly happy about my lap
— Formula 1 (@F1) May 22, 2021
"I am [worried about the gearbox], but let's see" ⚙️#MonacoGP ?? #F1 pic.twitter.com/EOgFi74Dqf
Felsejlik Michael Schumacher Rascasse-botránya. A német annak idején szabályosan leparkolta az autóját 2006-ban az időmérő edzésen, hogy Alonso és Webber ne tudjon nála jobb időt futni. Vállalom a Ferrari elvakult szurkolóinak kommentjeit, akik szerint hülye vagyok, ha azt hiszem, hogy szándékos volt ez a "baleset".
Így véletlenül falnak nem megy neki egy F1-es pilóta. Még Mazepin sem. Gennyes húzás.
- Charles Leclerc (Ferrari)
- Max Verstappen (Red Bull)
- Valtteri Bottas (Mercedes)
- Carlos Sainz (Ferrari)
- Lando Norris (McLaren)
- Pierre Gasly (AlphaTauri)
- Lewis Hamilton (Mercedes)
- Sebastian Vettel (Aston Martin)
- Sergio Perez (Red Bull)
- Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo)
- Esteban Ocon (Alpine)
- Daniel Ricciardo (McLaren)
- Lance Stroll (Aston Martin)
- Kimi Räikkönen (Alfa Romeo)
- George Russell (Williams)
- Cunoda Júki (AlphaTauri)
- Fernando Alonso (Alpine)
- Nicholas Latifi (Williams)
- Nikita Mazepin (Haas)
- Mick Schumacher (Haas)