A Forma-1 2026-tól új motorformulát vezet be, mellyel kapcsolatban jelenleg is folynak a tárgyalások a színfalak mögött. Az aktuálisan használt 1,6 literes, V6-os hibrid hajtásláncok helyét átvevő új motortól egyértelműen azt várják a döntéshozók, hogy a meglévő beszállítókon kívül új gyártókat is a Száguldó Cirkuszba csábít majd.

Az F1-es csapatokat a Ferrari, a Mercedes, a Renault, illetve a Honda látja el motorokkal. Utóbbi helyzete azért is érdekes, mivel a japán gyártó már 2020-ban bejelentette, a 2021-es évet követően kivonul a bajnokságból. A legfrissebb sajtóhírek alapján azonban ennek ellenére is tovább folytatódik a Honda és a Red Bull együttműködése.

Bár hivatalosan az energiaitalos istálló autóiban 2022-től már „sajátmárkás” motorok dolgoznak majd, ezeket továbbra is a Honda fogja gyártani és felkészíteni. Az eredeti tervek szerint az idei egy átmeneti évet jelentett volna, míg a Red Bull felállítja motorrészlegét Milton Keynesben.

Ebben az időszakban a fejlesztési költségeket és a szakemberállományt is a Honda biztosította volna. Ám a Racing News 365 értesülései szerint a két cég együttműködése akár az új motorformula bevezetéséig, a 2025-ös szezon végéig is eltarthat. Vagyis a háttérben a Honda továbbra is aktívan részt vehet a Red Bull motorjainak gyártásában. Így a hibrid V6-osokat továbbra is a japánok biztosíthatják, de már más márkanév alatt, az osztrák csapat költségén.

Vokswagen felirat és logó

Ugyancsak a motorokat érintő fontos hír, hogy a Volkswagen-csoport az Audi és a Porsche márkákon keresztül folyamatosan részt vesz az új motorformula részleteinek kidolgozásában. Ezzel kapcsolatosan Stafano Domanicali, a Forma-1 vezérigazgatója elmondta, a sportág kulcsfontosságú időszak előtt áll, amely eldöntheti, a Volkswagen csatlakozni fog-e a Száguldó Cirkuszhoz 2026-tól.

Azt már most tudni lehet, hogy a tervek szerint az F1-ben továbbra is maradnak majd a hibrid hajtásláncok, amelyek alapját egy 1,6 literes, V6-os turbómotor adja, akárcsak jelenleg. Azonban a motor elektromos oldalának teljesítményét jelentősen megnövelik. 2026-től a visszanyerhető energia mennyisége 350 kW-ra nő, ami azt jelenti, hogy a teljes rendszer teljesítményének mintegy felét ez biztosítja majd.

A szakember hozzátette, a változtatások azt célozzák, hogy az F1 zöldebb és fenntarthatóbb lehessen. Éppen ennek köszönhető, hogy a Volkswagen komoly érdeklődést mutat arra, hogy beszálljon a Száguldó Cirkuszba. Domenicali bízik benne, hogy a 2026-tól érkező új motorok más gyártók számára is vonzó lehetőséget jelentenek majd és az F1-es motorok palettája még tovább fog bővülni a jövőben.