F1: Mayländer elmondta, kit a legnehezebb felvezetni az SC fázisokban

Szabó Balázs újságíró
Közzétéve:
2020-11-14, 12:13

A legnagyobb legendákat vezette fel, s több kört ment a mezőny élén, mint számos pilóta.

A Forma-1 sok szempontból a világ egyik legkülönlegesebb versenysorozata. Ennek egyik oka az is, hogy míg a többi sorozat biztonsági autóit sokszor más és más vezeti, az F1-ben a 2000-es évek óta ugyanaz a Bernd Mayländer ül a biztonsági autó volánja mögött.

A német pilóta most az F1 hivatalos podcast műsorában mesélt arról, hogy milyen volt eddig ez a különleges pályafutás. A műsor egyik legjobb része az volt, amikor arról mesélt, ki hogyan viselkedett mögötte azalatt a több mint 700 kör alatt, amit már 20 év leforgása alatt megtett a Mercedes Safety Car volánja mögött.

„Michael Schumacher viszonylag higgadt, de eléggé szívós volt. Ugyanilyen Valtteri Bottas is, rendre ugyanazt a távolságot tartja a biztonsági autóhoz képest. Nico Rosberg ugyanígy, nyugodtan, megfelelő távolságban. Sebastian Vettel már egy fokkal nagyobb falat, keményebb, agresszívabb. Lewis Hamilton a legkeményebb, aki rendszerint gyorsít, fékez, cikk-cakkban halad folyamatosan, teszi mindezt kiszámíthatatlanul és egyfolytában a Safety Car holtterében autózva. Mindig mindent megtesz azért, hogy megfelelő üzemi hőfokon tartsa a gumiabroncsait.”

Mayländer elmondta, hogy mekkora különbséggel tud autózni az F1-es gépekhez képest. Portimaóban az F1-es autók által diktált 1:15-ös körtől negyvenhárom másodperccel maradt el, 1:58-as időt futott.

“A Formula-1 egy másik világ. Olyan, mintha egy szép, visszafogott magángépet hasonlítanánk egy Starfighterhez. Mindkettő repül, csak eltérő sebességgel” - mondta Bernd Mayländer.

Egy biztos, nagyon különleges az, hogy a Forma-1-ben ilyen hosszú ideje egy személy vezetheti a biztonsági autókat. Elképesztő lehet minden versenyen ott lenni, s megélni, ahogy különböző F1-es generációk nőnek fel, majd adják át egymásnak a stafétát a kiváló versenyzők.

Érdekesség, hogy Bernd Mayländer személyében családos emberről beszélünk, akinek egyik gyermekét Bélának hívják.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Aston Martin Vantage versenyautó modell féloldalról
2020. november 18.
Jövőre új járgányt kaphat Bernd Mayländer. A versenyek felén akár egy Aston Martin Vantage modellt is láthatunk a mezőny elején.
Russell és Bottas egymás mögött a Sakhir Nagydíjon
2020. december 11.
A német pilóta szerint habár ő a Mercedes jövője, még nem olyan erős, mint a hétszeres bajnok.

További hírek