Az ausztrál Daniel Ricciardo győzelmével ért véget a hétvégi Forma-1-es Olasz Nagydíj. A McLaren csapata kettős győzelmet aratott, fantasztikus futamot zártak, a közvéleményt azonban leginkább Lewis Hamilton és Max Verstappen újabb ütközése foglalkoztatja.

A Mercedes pilótája a 26. körben, egy kerékcserét követően igyekezett vissza a pályára, ahol éppen a 11,1 másodperces kiállás miatt visszaeső Verstappen mellé érkezett meg. Az 1-2-es kanyarkombinációban a két bajnokaspiráns nem fért el egymás mellett, a holland autóját megdobta a kerékvető, a Red Bull pedig Hamilton Mercedesén landolt. Hatalmas szerencse, hogy 2018-ban kötelezővé tették a Halót, ami most alighanem egy súlyos fejsérüléstől mentette meg Hamiltont.

Ahogy ez ilyenkor általában lenni szokott, az érintettek egymást okolják az ütközésért. Hamilton úgy véli, Verstappennek nyilvánvalóan tudnia kellett, hogy nem fogja tudni megcsinálni a kanyart.

„Egy kicsivel előrébb voltunk, a kerékcserénk sem volt a leggyorsabb. Jöttem ki a boxból, fékeztem az 1-es kanyarban, és hagytam neki egy autónyi helyet. Én voltam előrébb, amikor befordultunk, Max valószínűleg ráhajtott a második kerékvetőre. Tudnia kellett, hogy nem fogja tudni megcsinálni a kanyart – ennek ellenére nekem jött. Aztán már csak annyit láttam, hogy az autója az enyém tetején van. Szerencsétlen eset volt, beszélnünk kell erről a versenybírókkal” – értékelt a hétszeres világbajnok brit pilóta.

Az ütközést követően Verstappen a csapatrádióban azt mondta, „ez történik akkor, ha nem hagysz elég helyet”, ám Hamilton rögtön visszautasította ezt a kijelentést.

„Az első körben, a 4-es kanyarban kívülről próbálkoztam az előzéssel. Nagyon hasonló helyzet volt, ám én hagytam elég helyet – erről szól a versenyzés. Ő egyszerűen nem akart ma engem elengedni. Nem igazán tudom, mit mondhatnék még” – mondta Hamilton az Olasz Nagydíj után.

Max Verstappen szemszögéből természetesen egy kicsit más megvilágítást kapnak a történések.

„Az 1-es kanyarhoz érkezve már láttuk, hogy nagyon szoros lesz. Lewis is felismerte a helyzetet, a fehér vonalat elhagyva, a féktávon majdnem bevágott elém, amiért korrigálnom kellett. Ezzel együtt azt gondoltam, lesz egy jó kis csatánk az 1-2-es kanyarban, ám abban a pillanatban, ahogy mellé értem, egyre jobban szorított kifelé. Én továbbra is úgy láttam, lesz elég helyünk a 2-es kanyarban, ám túlságosan letolt az útról, az autómat megdobta a kerékvető, ezért értünk össze” – fogalmazott Max Verstappen.

A tegnapi nem a holland pilóta napja volt. A rajtot követően Daniel Ricciardo megelőzte, a kerékcseréje a megszokottnál jóval tovább tartott, az ütközés miatt pedig feladni kényszerült a futamot. Az újságírók rákérdeztek, beszélt-e Hamiltonnal a baleset óta, amire Verstappen így felelt:

„A pillanat hevében jobbnak láttam, ha azonnal elsétálok onnan, és megnyugszom. Később majd biztosan megbeszéljük a történteket.”

A két pilótát a versenybírók beidézték a futamot követően, az ítélet szerint Verstappen három helyes rajtbüntetéssel vághat neki a két hét múlva esedékes Orosz Nagydíjnak, valamint két büntetőpontot is beírtak a neve mellé. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egyetértett az FIA illetékeseinek döntésével.

„A labdarúgásban ezt hívják taktikai szabálytalanságnak. Max valószínűleg tudta, hogy a futamgyőzelmébe került volna, ha Lewis előtte marad. Valamint tennünk kell az ilyen ütközések elkerüléséért, mert ez így nem mehet tovább. Silverstoneban nagy sebességnél értek össze, most meg a Red Bull Lewis fején landolt. Meddig mehetünk még el?” – nyilvánított véleményt az osztrák sportvezető.

A média képviselői természetesen a Red Bull csapatfőnökét is megszólaltatták.

„Sajnálom, hogy Toto szerint szándékos szabálytalanság történt. Szerintem egy versenybalesetet láthattunk, melyben szerencsére senki nem sérült meg. Nekünk nem szabadott volna ilyen helyzetbe kerülni, ám a lassú kerékcsere miatt sokat veszítettünk. A lélektani előny azonban Maxnál volt, szerintem Lewis hagyott neki elég helyet az 1-es kanyarban, a 2-esben viszont rácsukta az ajtót. Aztán egymás mellé értek és összeakadtak. Többféleképpen is lehet látni ezt az ütközést, szerintem versenybaleset volt” – tette hozzá Christian Horner.

A két rivális istálló vezetője abban teljes mértékben egyetértett, hogy a Halo remek szolgálatot tett, hiszen a Red Bull kereke Lewis fején landolt, a brit pilótát pedig a 2018-ban kötelezővé tett biztonsági elem mentette meg a súlyos sérüléstől.

Mivel sem Hamilton, sem pedig Verstappen nem szerzett pontot, a Red Bull holland pilótája megtartotta 5 pontos előnyét a bajnoki tabella élén. A küzdelem két hét múlva Szocsiban folytatódik.