2020. november 26. | 11:58

Nagy kérdés, hogy maradnak a legnagyobbak is akkor, ha bevezetik a fizetési sapkát?

A Forma-1-ben mindig is hatalmas különbségek uralkodtak a versenyzők fizetésében, még csapaton belül is hihetetlen differenciál volt sokszor. Ez volt Schumacher idejében is, hiszen a hétszeres bajnok több mint 62 millió dollárt kapott fizetésként, nem is beszélve a szponzori és marketig pénzekről. Pályafutása során több mint 800 millió dollárt, azaz körülbelül 240 milliárd forintnyi vagyont halmozott fel.

A mostani keresetek is hasonlóan kontrasztos képet mutatnak, hiszen akkoriban is hatalmas különbség volt csapaton belül például Schumacher és Barrichello között. Ebben az évben is napvilágot láttak a nem hivatalos fizetési adatok, melyekre rápillantva látható, hogy nem feltétlenül igazságosak a számok.

Mindez már csak azért is érdekes, mert az F1-es istállóknak fel kell készülniük arra, hogy néhány éven belül mindenféle költekezésük szabályozva lesz. Hamilton egyes híresztelések szerint azért nem tudott még megállapodni a Mercedessel, mert állítólag még a jelenlegi 47 millió eurónál is többet kért, amit a Daimler viszont már nem akar kipengetni neki. Már így is hatalmas a különbség közte és Bottas között, hiszen a finn csak kilenc milliót tesz zsebre.

Ezzel együtt viszont zajlanak az egyeztetések a fizetési sapka volumenéről, és habár a 30 milliós plafont csiripelték a madarak, ez még nem végleges, ellenben azzal, hogy valamilyen fizetési sapka 2023-tól mindenképpen bevezetésre kerül. Alapvetően Horner és Wolff is, a Red Bull és a Mercedes csapatfőnöke is támogatja a fenntarthatóságot, azonban azzal is egyetértenek, hogy a világ legjobb pilótáinak magas fizetési igénye, amit más sportágakhoz hasonlóan elfogadhatónak tartanak.

A 2020-as versenyzői fizetések:

  • Lewis Hamilton - 47 millió euró (16,97 milliárd forint)
  • Sebastian Vettel - 35 millió euró (12,64 milliárd forint)
  • Daniel Ricciardo - 20 millió euró (7,22 milliárd forint)
  • Max Verstappen - 16 millió euró (5,78 milliárd forint)
  • Valtteri Bottas - 9 millió euró (3,25 milliárd forint)
  • Charles Leclerc - 9 millió euró (3,25 milliárd forint)
  • Kimi Räikkönen - 6 millió euró (2,17 milliárd forint)
  • Carlos Sainz – 4,5 millió euró (1,62 milliárd forint)
  • Sergio Perez - 4 millió euró (1,44 milliárd forint)
  • Esteban Ocon - 4 millió euró (1,44 milliárd forint)
  • Romain Grosjean - 2 millió euró (722 millió forint)
  • Kevin Magnussen - 2 millió euró (722 millió forint)
  • Alexander Albon - 2 millió euró (722 millió forint)
  • Lando Norris – 1,5 millió euró (541 millió forint)
  • Lance Stroll – 1,5 millió euró (541 millió forint)
  • Pierre Gasly - 1 millió euró (361 millió forint)
  • Danyiil Kvjat - 750 ezer euró (270 millió forint)
  • George Russell - 750 ezer euró (270 millió forint)
  • Nicholas Latifi - 750 ezer euró (270 millió forint)
  • Antonio Giovinazzi - 500 ezer euró (180 millió forint)

Ezzel Hamilton 94-szer többet keres, mint az Alfa Romeo olasz versenyzője, Antonio Giovinazzi, de még a 41 éves csapattársa, Kimi Räikkönen is 12-szer többet visz haza nála.

A fizetések egyéni megállapodások alapján alakulnak ki, melyben szerepet játszanak a versenyző eddigi sikerei, a kvalitása és márkaértéke, ezek alapján pedig egy pilóta érhet jóval többet egy istálló számára, mint csapattársa. Kérdés, hogy mi lesz akkor, ha bevezetik a fizetési sapkát? Vajon Hamilton és Vettel, valamint a feltörekvő fiatalok el fogják fogadni ezt?

  • Címkék:
  • F1