2023. január 01. | 14:50

Vettel és Mick Schumacher távozása ellenére is lesz német pilóta a mezőnyben, két abszolút újonc és a Formula-E bajnoka is rajthoz állhat 2023-ban.

Szinte az utolsó pillanatig volt néhány kérdőjel, mára azonban már az összes kiegyenesedett a Forma-1 2023-as rajtrácsával kapcsolatban. Utolsóként a Haas döntött, az amerikai istálló végül elköszönt Mick Schumachertől, akinek a helyét a visszatérő Nico Hülkenberg veszi át.

A Forma-2 2019-es és a Formula-E 2020/2021-es bajnoka, Nyck de Vries az AlphaTauri színeiben bizonyíthat, Oscar Piastri és Logan Sargeant személyében pedig két újoncot is avatnak majd. Nézzük, milyen felállással vágnak neki a csapatok a következő F1-es idénynek!

Red Bull

Max Verstappen – #1
Sergio Perez – #11

A bajnoki második helyet ugyan Charles Leclerc szerezte meg, a Red Bull azonban így sem panaszkodhat a 2022-es eredménysort böngészve. Max Verstappen meggyőző fölénnyel védte meg világbajnoki címét, a hibrid érában először a konstruktőri elsőség is az osztrák istálló neve mellé került.

A Red Bull az állandóságot szem előtt tartva nem változtatott a tavalyi felálláson, így továbbra is Max Verstappen és Sergio Perez kapnak lehetőséget. A McLarentől távozó Daniel Ricciardo lesz a csapat harmadik számú pilótája – lehet, hogy a későbbiekben ő veszi majd át Perez helyét?

Ami biztos, hogy a Red Bull célja nem lehet más, mint a címvédés.

Ferrari

Charles Leclerc – #16
Carlos Sainz – #55

2007 óta nem jön össze a világbajnoki elsőség a Ferrarinak. 2022-ben a biztató kezdés után esélyük sem volt a Red Bull ellen, Charles Leclerc viszont magabiztos hajrával megszerezte a második helyet a tabellán. Az olaszok továbbra is Carlos Sainznak szavaznak bizalmat Leclerc mellett, a spanyol a Brit Nagydíjon aratott győzelmével bizonyította, nagy dolgokra lehet képes.

A Ferrari ismét célba veszi a világbajnoki címet 2023-ban, immáron új csapatvezetővel.

Mercedes

Lewis Hamilton – #44
George Russell – #63

A hibrid érában először zárt a dobogó legfelső fokánál lejjebb a Mercedes. A csapat egyetlen futamgyőzelme George Russell nevéhez fűződik, a fiatal brit a Brazil Nagydíjon diadalmaskodott. A hétszeres világbajnok Hamilton pályafutása során ezelőtt még soha nem zárt győzelem nélküli szezont, 2023-ban biztos kettőzött erővel küzd majd a sikerért.

A Mercedes egyetlen 2022-es győzelmét Russell szállította, aki több pontot is szerzett, mint hétszeres bajnok csapattársa – vajon mire megy a brit kettős az új idényben?

Alpine

Pierre Gasly – #10
Esteban Ocon – #31

Alonso az Aston Martinhoz igazolt, a kétszeres világbajnok spanyol helyét a Red Bull kötelékéből kilépő Pierre Gasly foglalja el. Tiszta francia felállással készül az Alpine 2023-ra, Ocon és Gasly ráadásul gyerekkori jóbarátok. Két tehetséges pilótáról van szó, akik a középmezőny élén tarthatják a csapatot.

McLaren

Lando Norris – #4
Oscar Piastri – ?

Komoly huzavona után végül a McLarennél kötött ki Oscar Piastri, a 2021-ben F2-es bajnok ausztrál így a brit istálló színeiben debütálhat a Forma-1-ben. Csapattársa, Lando Norris már ötödik idényét kezdi meg a McLaren kötelékében, 2022-ben a Red Bull, a Ferrari és a Mercedes versenyzőin kívül csak ő állhatott fel a dobogóra. Vajon mire lesz képes a fiatal páros 2023-ban? Egyelőre megjósolni is lehetetlen.

Ami biztos az az, hogy az Alpine-tól elcsábított Piastrinak nem lesz könnyű dolga Norris mellett.

Alfa Romeo

Csou Kuan-jü – #24
Valtteri Bottas – #77

Az Alfa Romeo a hatodik helyet szerezte meg a konstruktőri tabellán, ehhez Bottas megbízható teljesítménye mellett a kínai Csou Kuan-jü értékes pontjai is kellettek. Nem okozott nagy meglepetést, hogy a vezetőség 2023-ban is velük képzeli el a folytatást.

A kínai Csou és Bottas között nyoma sem volt a feszültségnek 2022-ben, várhatóan az új szezonban is harmonikus párost fognak alkotni.

Aston Martin

Fernando Alonso – #14
Lance Stroll – #18

Lance Stroll helyzete Sebastian Vettel visszavonulásával annyiban változott, hogy egy négyszeres bajnok helyett a kétszeres VB-győztes Fernando Alonsóval kell majd megküzdenie a csapaton belül. A 41 éves spanyol keserédes búcsút vett az Alpine-tól, a 2022-es idény végén az autó több műszaki problémával okozott nehézséget számára.

Az Aston Martin Forma-1-es projektjének egyértelmű célja, hogy előbb-utóbb futamgyőzelmekért harcoljon. A győzelem ízét Alonso jól ismeri, biztos nem bánná, ha érezhetné még a jövőben.

Haas

Kevin Magnussen – #20
Nico Hulkenberg – #27

Az utolsó pillanatig vártak a döntéssel, végül elváltak egymástól a Haas és Mick Schumacher útjai. Az ifjú németet tapasztalt honfitársa, a közelmúltban beugróként többször bizonyító Nico Hülkenberg váltja. Kevin Magnussen és Hülkenberg között korábban volt néhány konfliktus, ám állításuk szerint rendezték viszonyukat, így nem lesz akadálya a közös munkának.

Nem kis meglepetésre a dán pilóta nyerte az idei Brazil Nagydíj időmérő edzését, így Hülkenbergnek fel kell kötnie a gatyát ellene.

AlphaTauri

Cunoda Juki – #22
Nyck de Vries – ?

Pierre Gasly távozott, így a japán Cunoda lehet az AlphaTauri vezére 2023-ban. Csapattársa az F2-ben és a Formula-E-ben bajnok, az idei Olasz Nagydíjon pontszerzéssel bemutatkozó Nyck de Vries lesz. A Red Bull fiókcsapata egyértelműen javítana az idei 9. helyezésén, ehhez pedig ütőképes teljesítményre lesz szükség mindkét versenyző részéről.

Williams

Alex Albon – #23
Logan Sargeant – ?

Logan Sargeant személyében ismét lesz amerikai pilóta a Forma-1-ben. A 22. születésnapját az év végén ünneplő versenyző Alex Albon csapattársa lesz a Williamsnél. Sargeant érkezését már hetekkel ezelőtt bejelentették, ami csak azért volt egy kicsit szokatlan, mert abban az időpontban még nem rendelkezett a szükséges mennyiségű licenszponttal. Az amerikai idén az F2-ben feliratkozott a futamgyőztesek közé, jövőre pedig már a királykategóriában bizonyíthat.

Depositphotos