A második helyen végző Vettelt kizárták utólag, így Hamilton nyert plusz 3 pontot.
A szombati gumistratégiát az időjárás felülírta, így az egész mezőny Intermediate abroncsokon rajtolt. Hamilton jól kapta el a start pillanatát, nála talán csak Norris indult jobban, ám Bottas elmérte a féktávot és hátulról telibe trafálta a McLaren pilótáját. Az eset következtében Norris Verstappennek vágódott, aki rengeteg pozíciót bukott, de folytatni tudta a versenyt.
SAFETY CAR DEPLOYED (LAP 1/70)
— Formula 1 (@F1) August 1, 2021
Bottas gets a slow start and rear-ends Norris at Turn 1, who then cannons into Verstappen
Bottas, Leclerc, Perez and Stroll are out#HungarianGP ?? #F1 pic.twitter.com/VwFEolQx1R
A rajt utáni baleset következtében Perez, Stroll, Leclerc, Bottas, és Norris sem tudta folytatni a körözést. Bejött a safety car, Verstappen ezt kihasználva kilátogatott a boxba, ám nem sokkal később piros zászlóval megszakították a futamot.
Hamilton, Ocon, Vettel, Sainz, Cunoda, Latifi, Alonso, Russell, Räikkönen, Schumacher, Gasly, Ricciardo, Verstappen, Mazepin és Giovinazzi volt a sorrend az újraindítást megelőzően.
Miután az eső elállt, a nagy kérdés az volt, mennyi idő alatt szárad fel a pálya. Mindenki átmeneti gumikkal gördült pályára, így a felvezető kör végén a boxba hajtott a mezőny többsége száraz pályás gumikért, kivéve Hamiltont: ő felállt a rajtrácsra, nem akart kereket cserélni.
EVERYONE PITS on the formation lap!
— Formula 1 (@F1) August 1, 2021
Lewis Hamilton is the ONLY driver to take the start ?#HungarianGP ?? #F1 pic.twitter.com/PQuuy5nfUe
Történelmi pillanat a Forma-1 történetében: Hamilton egyedül startolt el a rajtrácsról, a többiek a boxból indultak utána. Bár Hamilton nagy előnnyel autózott, mégis belátták a Mercedesnél, hogy hibáztak, és behívták a kör végén száraz gumikért. Mindenki elment mellette, amíg ő a boxban vesztegelt így a helyett, hogy sima futamgyőzelemnek nézett volna elébe, kénytelen volt a mezőny végéről megkezdeni a felzárkózást.
Ocon vezetett tehát, mögötte Vettel, Latifi, Cunoda, Sainz, Alonso, Russell, Räikkönen, Ricciardo, Schumacher, Verstappen, Gasly, Giovinazzi és Hamilton volt a sorrend. Mazepin már a boxban fel kellett, hogy adja a versenyt, mivel összeütközött a kienegedésekor Räikkönennel, és az orosz autójának jobb első kerékfelfüggesztése eltörött.
Hamiltonnak alaposan meggyűlt a baja, mire meg tudta előzni Giovinazzit, akit ráadásul még 10 másodperces büntetéssel is sújtottak a boxutcai sebességhatár túllépéséért. Verstappen azonban szenvedett Schumacher mögött, nem tudta megelőzni a Haas pilótáját.
LAP 6/70
— Formula 1 (@F1) August 1, 2021
Esteban Ocon leads Sebastian Vettel and Nicholas Latifi
Verstappen and Hamilton currently are out of the points
Everyone keeping up so far?!#HungarianGP ?? #F1 pic.twitter.com/8mjUMakxZI
A 12. körben Ocon 1,2 másodperccel ezetett Vettel, előtt, Latifi 8,5 másodperccel követte a harmadik helyen, a negyedik pozícióban pedig Cunoda körözött további 1,5 másodperces lemaradással. Ha valaki azt mondja a futam előtt, hogy e három versenyző közül bárki reális eséllyel fog küzdeni a dobogós helyekért, valószínűleg mindenki kinevette volna.
A 14. körben Verstappen megpróbálta kívülről megelőzni Schumachert, a német azonban leterelte a pályáról. Verstappen azonban újabb támadást indított, és össze is értek, végül a holland sikerrel elment a német mellett, nagy szerencséjére nem kapott defektet. Hamarosan Gasly és Hamilton is elment Schumacher mellett.
A bajnoki éllovasok szempontjából így a hátsóbb régiókra szegeződtek a kamerák, Verstappen a kilencedik, Gasly a tizedik, Hamilton a tizenegyedik helyen haladt a 16. kör végén. Miután Hamilton körökön át nem tudta megelőzni Gasly-t, a Mercedes úgy döntött, kihívja kerékcserére Hamiltont a 20. körben, aki a 12. helyre jött vissza - csak Schumacher előzte meg amíg a boxban tartózkodott. Hátránya ekkor közel 50 másodperc volt a futamot vezető Oconhoz képest, akit folyamatosan nyomás alatt tartott Vettel.
Ricciardo és Verstappen is érkezett a boxba, ám mindkettejüket megelőzte Hamilton! Az alávágással tehát két pilótát is maga mögé tudott utasítani a brit, aki a tizedik helyről folytathatta a körözést, két pozícióval bajnoki kihívója előtt. Hamilton sorra futotta a leggyorsabb köröket, s miután kiállt előle Russell, a brit már a nyolcadik helyre kapaszkodott fel.
A 26. körben Ocon mögött Vettel, Sainz, Alonso, Gasly, Cunoda, Latifi, Hamilton, Schumacher és Russell haladt a pontszerző helyeken, mögöttük Ricciardo, Verstappen, Räikkönen és Givoinazzi körözött.
Egy körrel később Hamilton erőből elment Latifi mellett a célegyenes végén, így már a hetedik helyen, de Oconhoz képest 38 másodperces lemaradással haladt, és lőtávolba került Cunodához képest, a japán bő másfél másodperces előnnyel rendelkezett. Eközben Verstappen maradt a 12. helyen egykori csapattársa, Ricciardo mögött.
Gasly kiállt kerékcserére Hamilton elől, majd a 32. körben a brit megelőzte meg Cunodát, így az ötödik helyre kapaszkodott fel Sainz mögé. Hamiltonnal a csapatrádión közölték, hogy a dobogóért harcolnak. Ricciardo és Verstappen áthámozta magát Schumacheren, így az ausztrál a tizedik, a holland a tizenegyedik helyről folytathatta.
A 35. kör elején Ocon, Vettel, Alonso, Sainz, Hamilton, Cunoda, Latifi, Gasly, Russell és Ricciardo haladt pontszerző helyen.
Vettel a 37. körben állt ki kerékcserére, s bár nem sikerült tökéletesen a folyamat, mégis simán visszaért Ocon és Alonso mögé, bő öt másodperccel Sainz, hat másodperccel Hamilton elé. Az Alpine reagált, jött Ocon a következő körben. Ideiglenesen Alonso állt az élre, Ocon pedig visszaért Vettel elé! Ha Vettel nem veszít időt a boxban, akkor minden bizonnyal Vettel lett volna előrébb a boxlátogatásokat követően. Alonso a 40. körig várt a kerékcserével, Hamilton mögé, az ötödik helyre ért vissza.
Ocon vezetett tehát, mögötte Vettel, Sainz, Hamilton, Alonso, Cunoda, Gasly, Latifi, Russell és Ricciardo voltak a pontszerző helyeken 30 körrel a leintés előtt.
Verstappennek innen már nem volt vesztenivalója, így behívták friss abroncsokért. Räikkönen mögé, a 12. helyre ért vissza abban a reményben, hogy sikerül legalább néhány pontot megcsípnie.
Hamilton eközben beszorult Sainz mögé, Alonso viszont elkezdte lefaragni a brittel szembeni hátrányát a frissebb abroncsokon. Miután Hamilton meglehetősen korán járt kerékcserén, mindenki azt találgatta, vajon ki kell-e állnia még egyszer a címvédőnek, vagy megpróbálja egy kiállással teljesíteni a hetven kört. A 48. körben aztán érkezett Hamilton, Alonso mögé visszatért a pályára 15 másodperccel, hogy megkezdődjön a “Hammertime”.
Az 50. körben hatalmas csatát vívott az élen Ocon és Vettel, mögötte Sainz, Alonso és Hamilton körözött. Hamilton csapatrádióját bejátszva kiderült, csapata arra biztatta, hogy menjen rá a futamgyőzelemre - úgy, hogy 25 másodperc volt a lemaradása az éllovas Ocon mögött. Toto Wolff azonban határozottan kijelentette, Hamilton képes végrehajtani ezt a bravúrt.
Verstappen ekkor már több mint 1 perces hátrányban volt Oconhoz képest, ám miután sikerült megelőznie Räikkönent, ismét Ricciardo mögött találta magát, immáron a tizenegyedik helyen.
Alonso brilliánsan védte körökön keresztül a negyedik helyét Hamiltonnal szemben, amivel tulajdonképpen Ocon, Vettel és Sainz dobogós helyét is védte. Hamilton ugyanis 10 másodpercen belülre került Oconhoz, de Alonso meglehetősen nagy falatnak tűnt még a címvédő számára is. Eközben Verstappen nagy nehézségek árán megelőzte Ricciardót, így feljött a pontszerző tizedik helyre.
LAP 62/70
— Formula 1 (@F1) August 1, 2021
Verstappen grabs the final point from Ricciardo, moving into P10#HungarianGP ?? #F1 pic.twitter.com/GOlTIfzjJQ
A 63. körben nagyon közel járt Hamilton ahhoz, hogy megelőzze Alonsót, ám a tempókülönbség ellenére a spanyol visszaverte a támadást. Hamilton bepanaszolta riválisát a rádión, szerinte veszélyes módon védekezett Alonso. A 65. körben aztán elfékezte magát a spanyol, így Hamilton meg tudta előzni, és támadhatta Sainzot a dobogós helyért.
Négy kör volt hátra ekkor, Ocon mögött Vettel, Sainz, Hamilton, Alonso, Gasly, Cunoda, Latifi, Russell és Verstappen haladt a pontszerző helyeken.
A 67. körben Hamilton a célegyenesben megelőzte Sainzot is, így a harmadik helyre tört előre. Hátránya 9 másodperc volt Ocon, 7,5 másodperc Vettelhez képest, így arra már nem maradt esélye, hogy őket is befogja, pedig a végére három másodpercen belülre került Oconhoz képest.
LAP 67/70
— Formula 1 (@F1) August 1, 2021
Hamilton muscles his way past Sainz, and up into third#HungarianGP ?? #F1 pic.twitter.com/AAfSUfJr38
Ocon élete első futamgyőzelmét aratta, de Alonso hősies védekezése nélkül ez aligha történhetett volna meg. Nem véletlen, hogy a két Alpine egymás mellett ment körbe a pályán. Érdekesség, hogy francia pilóta francia autóval 1983-ban győzött utoljára, akkor Alain Prost volt képes erre a Renault színeiben.
Today is your day, @AlpineF1Team!!#HungarianGP ?? #F1 pic.twitter.com/v5UABxpnQI
— Formula 1 (@F1) August 1, 2021
Hamilton a harmadik helyével annyi pontot gyűjtött, hogy a pontversenyben hosszú idő után átvette a vezetést Verstappennel szemben. Gasly tört egy kis borsot a brit orra alá, mivel az utolsó körben ellopta tőle a leggyorsabb kört. A konsturktőri bajnokságban a Mercedes átvette a vezetést a Red Bull csapatától.
A végén Ocon és Verstappen sem tudott körbeérni az autójával, így meglehetősen vicces volt látni azt, ahogy befutottak a boxutcába, mint az olimpiai futók, tovább színesítve ezzel az amúgy sem unalmas Magyar Nagydíjat. Hiába, a Hungaroring mindig tartogat valamilyen meglepetést, nem véletlen, hogy 2037-ig garantált, hogy ellátogat a mezőny Mogyoródra.
Vettelt utólag kizárták a futamról, mivel nem maradt a szabályzatban előírt 1 liternyi üzemanyag a tankjában. Hamilton így a második helyre lépett előre, Sainz pedig a harmadikra, s mindenki más is nyert mögöttük egy pozíciót, így még Kimi Räikkönen is befért a pontszerzők közé.
A 36. Magyar Nagydíj végeredménye
- Esteban Ocon (Alpine) 25 pont
- Lewis Hamilton (Mercedes) 18 pont
- Carlos Sainz (Ferrari) 15 pont
- Fernando Alonso (Alpine) 12 pont
- Pierre Gasly (AlphaTauri) 10+1 pont
- Cunoda Júki (AlphaTauri) 8 pont
- Nicholas Latifi (Williams) 6 pont
- George Russell (Williams) 4 pont
- Max Verstappen (Red Bull) 2 pont
- Kimi Räikkönen (Alfa Romeo) 1 pont
- Daniel Ricciardo (McLaren)
- Mick Schumacher (Haas)
- Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo)
- Nikita Mazepin kiesett
- Lando Norris kiesett
- Sergio Perez kiesett
- Lance Stroll kiesett
- Charles Leclerc kiesett
- Valtteri Bottas kiesett
- Sebastian Vettel kizárva
A pilóták pontversenyének élmezőnye
- Lewis Hamilton (Mercedes) 195 pont
- Max Verstappen (Red Bull) 187 pont
- Lando Norris (McLaren) 113 pont
- Valtteri Bottas (Mercedes) 108 pont
- Sergio Perez (Red Bull) 102 pont
- Carlos Sainz (Ferrari) 83 pont
- Charles Leclerc (Ferrari) 80 pont
- Daniel Ricciardo (McLaren) 52 pont
- Pierre Gasly (AphaTauri) 50 pont
- Esteban Ocon (Alpine) 39 pont
A csapatok pontversenyének állása
- Mercedes 303 pont
- Red Bull 289 pont
- McLaren 165 pont
- Ferrari 163 pont
- Alpine 77 pont
- AlphaTauri 68 pont
- Aston Martin 48 pont
- Williams 10 pont
- Alfa Romeo 3 pont
- Haas 0 pont