Az utolsó körig kiélezett volt a csata.
A szombati sprintfutamot követően Max Verstappen (Red Bull) kezdhette az élről az Osztrák Nagydíjat. Mellőle fő kihívója, Charles Leclerc (Ferrari) várhatta a pios lámpák kialvását. A második sorból Carlos Sainz (Ferrari) és Geroge Russell (Mercedes), a harmadikból pedig Sergio Perez (Red Bull) és Esteban Ocon (Alpine) rajtolhatott.
A startot követően nem történt változás az élmezőnyben. Verstappen és Leclerc simán eljött, Sainz viszont csak úgy tudta megtartani harmadik helyét Russell-lel szemben, hogy a pályát alaposan kiszélesítette. Perez támadta Russellt a külső ívről, a két versenyző összeért! Russell gond nélkül tudta folytatni, Perez viszont a kavicságyban kötött ki. A bírák Russellt látták szabálytalannak, amiért mindössze 5 másodperces büntetést kapott.
LAP 1/71
— Formula 1 (@F1) July 10, 2022
Perez spins off into the Turn 4 gravel after contact with Russell.
The Mexican makes it back to the pits and switches to hard tyres. He returns to the track in last place.#AustrianGP #F1 pic.twitter.com/rZG4aJnNoy
A 6. körben Mick Schumacher megelőzte a hibázó Hamiltont, bizonyítva, hogy nem csak fellángolás volt a hétvégén mutatott teljesítménye. Leclerc közben fél másodpercre közelítette meg az élen haladó Verstappent. Az előzésre a 12. körig kellett várni, amikor Leclerc a belső íven meglepte holland vetélytársát, ezzel átvette a vezetést.
LAP 12/71
— Formula 1 (@F1) July 10, 2022
What a move from Leclerc!
He's through at Turn 4 and leads the race.#AustrianGP #F1 pic.twitter.com/qXgTgeEZsy
A boxkiállásokat Russell kezdte meg, aki egyúttal 5 másodperces büntetését is letöltötte a kerékcserét megelőzően. A 14. körben érkezett Verstappen is friss abroncsokért, aki Norris mögé ért vissza a nyolcadik helyre.
Hamilton a 15. körben nagy nehézségek árán visszaelőzte Mick Schumachert. A hétszeres bajnok hamarosan Magnussent is maga mögé utasította.
Az osztrák pályán számos helyen betonozott bukótér volt, a pilóták pedig erősen feszegették a határokat. Leclercet és Sainzot is kétszer figyelmeztették pályaelhagyás okán, majd Verstappen is megkapta a maga fekete pontját. A szabály szerint négy figyelmeztetésért jár büntetés.
Az idei évben nem igazán lehettünk tanúi a tavalyi két bajnoki vetélytárs csatájának, a 19. körben erre is sor került. A tusakodás azonban nem tartott sokáig, Verstappen hamar megelőzte frissebb abroncsokon Hamiltont.
A 25. körben öldöklő csatának lehettek szemtanúi a nézők a középmezőnyben, amikor is Alonso, Magnussen, Mick Schumacher, Norris és Csou kanyarokon át csatázott egymással. Volt, hogy egyszerre három autó is egymás mellett volt.
LAP 25/71
— Formula 1 (@F1) July 10, 2022
Five cars heading up to Turn 3
Who gets there first?! #AustrianGP #F1 pic.twitter.com/ukOfDkiKaK
Perez még féltávig sem ment el, és feladta a futamot. A 27. körben Leclerc is a boxba hajtott, de persze nem azért, hogy leparkolja autóját, csupán gumicserére érkezett. Egy körrel később Sainz is megkapta a friss gumikat.
A kiállásokat követően Leclerc 6,5 másodperces hátrányból vette üldözőbe Verstappent, és rohamtempóban kezdte ledolgozni hátrányát a friss abroncsokon. A 32. körben ismét Leclerc állt az élen, Verstappennek esélye sem volt arra, hogy megtartsa vezető helyét.
LAP 32/71
— Formula 1 (@F1) July 10, 2022
Leclerc seizes his chance at Turn 3 and re-takes the lead! #AustrianGP #F1 pic.twitter.com/8okopNBImj
Verstappen féltávnál kiállt másodjára is kerékcserére, újfent kemény keverékeket szereltek fel autójára. 25 másodperces hátránnyal rendelkezett, kérdés volt, hogy mit reagál a Ferrari. Az olaszok azonban jó ideig nem hívták ki egyik versenyzőjüket sem, egészen az 50. körig vártak. Ekkor Leclerc ugyan a pályán hárányba került Verstappennel szemben, azonban nem tűnt kérdésesnek, hogy 3,6 másodperces lemaradását hamar le fogja dolgozni a monacói. 21 kör állt a rendelkezésére ehhez.
Alig néhán kör múltán Leclerc tükörsimn megelőzte Verstappent. Kérdés, honnan húzták elő a ferrarisok ezt a versenytempót, hiszen a szombati sprintfutamon semmi sem utalt arra, hogy a Ferrari hosszútávon gyorsabb tudna lenni a Red Bullnál. Verstappen közben a tapadás hiányára panaszkodott.
Sainz az 57. körben rendkívül közel került Verstappenhez, és a második helyre jöhetett volna fel, ha nem füstöl el alatta a Ferrari! Sainz egy emelkedőn tudott megállni. Autója elkezdett visszagurulni, miközben lángokba borult. A pályamunkások megpróbálták kitámasztani a Ferrari első kerekét, hogy ne guruljon tovább, míg Sainz nagy nehezen végül sikerrel kiugrott az égő kocsiból. Szó szerint meleg helyzet volt.
Carlos is out the car and ok #AustrianGP #F1 pic.twitter.com/KpGrTnzsi2
— Formula 1 (@F1) July 10, 2022
Virtuális biztonsági autót rendeltek el, Leclerc és Verstappen is sietve a boxba hajtott friss gumikét. Tíz kör volt hátra, amikor Leclerc közel négy másodperces előnnyel robogott a győzelem felé Verstappen előtt. Alonso akár a dobogóért is harcolhatott volna, csapata azonban megint hibázott, így a pontszerzésre is alig maradt reménye a mezőny végéről startoló spanyolnak.
Öt kör volt hátra, amikor Leclerc is panaszkodni kezdett autójára. A gázpedál vacakolt, így rendkívül izgalmasnak ígérkeztek az utolsó percek. A monacói azt jelezte, hogy beragad a gázpedál. Három körrel a vége előtt 2,7 másodpercre olvadt Leclerc előnye. Végül azonban hősies küzdelemben eljutott a célig a monacói, és megnyerte az Osztrák Nagydíjat. Verstappen futott be a második, Hamilton pedig a harmadik helyen.
Értékes pontokat szerzett Russell, aki kapott is büntetést, meg nem is: bő tizenhét másodperccel futott be Hamilton mögött, tíz másodperccel Ocon előtt, azaz bár a bírák szerint tönkretette Perez futamát, lényegében nem is kellett megbűnhődnie ezért.
Az Alpine azzal, hogy Ocon és Alonso is pontot szerzett, pontszámban beérte a McLarent. A wokingiak szintén elégedettek lehetnek, hiszen a szörnyen sikerült időmérő edzést követően mindkét pilótájuk a top tízben végzett. Megsüvegelendő a Haas teljesítménye is, Mick Schumacher és Magnussen is értékes pontokkal gazdagodott. Mick Schumacher pedig úgy fest, kezd megtáltosodni, el is nyerta a nap versenyzője címet.
P6!!! What a day, what a weekend! The car felt great and the team did amazing? (Also, thank you all for driver of the day?) #MSC47 pic.twitter.com/C8yNx4iBnW
— Mick Schumacher (@SchumacherMick) July 10, 2022
A 2022-es Osztrák Nagydíj végeredménye:
- Charles Leclerc (Ferrari) 25 pont
- Max Verstappen (Red Bull) 18+1 pont
- Lewis Hamilton (Mercedes) 15 pont
- George Russell (Mercedes) 12 pont
- Esteban Ocon (Alpine) 10 pont
- Mick Schumacher (Haas) 8 pont
- Lando Norris (McLaren) 6 pont
- Kevin Magnussen (Haas) 4 pont
- Daniel Ricciardo (McLaren) 2 pont
- Fernando Alonso (Alpine) 1 pont
- Valtteri Bottas (Alfa Romeo)
- Alexander Albon (Williams)
- Lance Stroll (Aston Martin)
- Csou Kuan-Jü (Alfa Romeo)
- Pierre Gasly (AlphaTauri)
- Cunoda Júki (AlphaTauri)
- Sebastian Vettel (Aston Martin)
- Carlos Sainz (Ferrari) kiesett
- Nicholas Latifi (Williams) kiesett
- Sergio Perez (Red Bull) kiesett
A pilóták pontversenyének állása:
- Max Verstappen (Red Bull) 208 pont
- Charles Leclerc (Ferrari) 170 pont
- Sergio Perez (Red Bull) 151 pont
- Carlos Sainz (Ferrari) 133 pont
- George Russell (Mercedes) 128 pont
- Lewis Hamilton (Mercedes) 109 pont
- Lando Norris (McLaren) 64 pont
- Esteban Ocon (Alpine) 52 pont
- Valtteri Bottas (Alfa Romeo) 46 pont
- Fernando Alonso (Alpine) 29 pont
- Kevin Magnussen (Haas) 22 pont
- Daniel Ricciardo (McLaren) 17 pont
- Pierre Gasly (AlphaTauri) 16 pont
- Sebastian Vettel (Aston Martin) 15 pont
- Mick Schmacher (Haas) 12 pont
- Cunoda Júki (AlphaTauri) 11 pont
- Csou Kuan-Jü (Alfa Romeo) 5 pont
- Alexander Albon (Williams) 3 pont
- Lance Stroll (Aston Martin) 3 pont
- Nicholas Latifi (Williams) 0 pont
- Nico Hülkenberg (Aston Martin) 0 pont
A konstruktőrök pontversenyének állása:
- Red Bull 359 pont
- Ferrari 303 pont
- Mercedes 237 pont
- McLaren 81 pont
- Alpine 81 pont
- Alfa Romeo 51 pont
- Haas 34 pont
- AlphaTauri 27 pont
- Aston Martin 18 pont
- Williams 3 pont