F1: A Pirelli kevésbé kopó gumikat ígér 2020-ra

Közzétéve:
2019-08-21, 13:02

A tartósabb abroncsok lehetővé tennék, hogy a pilóták a verseny nagyobb részében maximális teljesítménnyel autózzanak.

Társszerző: Hajdu Balázs

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) arról tájékoztatta a Forma-1-es csapatokat, hogy a Pirelli fő célkitűzései között szerepel a gumik tűrőképességének javítása. Ez egészen pontosan azt jelenti, hogy az abroncsok lassabban kopnának és kevésbé melegednének túl.

A Pirelli célkitűzéseiről szóló dokumentum összeállítását hosszas tanácskozás előzte meg.

„Elküldtük a csapatoknak a célkitűzéseinket. Szívesen látjuk a meglátásaikat, minél előbb megkapjuk azokat, annál hamarabb tudunk reagálni a kéréseikre. Jelenleg egy folyamat közepén vagyunk, kétszeres munkát kell elvégeznünk, hiszen már 2021-re is készülnünk kell. Rengeteget dolgoztunk a célok megfogalmazásán az FIA-val és a csapatokkal közösen. Az emberek néha azt gondolják, hogy elég csak néhány számot felírni egy papírra, ám azokat értelmeznünk is kell, gondosan kell kitűzni a célokat, ez pedig kemény munkát igényel. Az előzetesen megfogalmazottakat pedig a jövőben át kell értékelnünk. Izgalmas időszak áll előttünk” - mondta Mario Isola a Pirelli F1 vezetője a Motorsport.com-nak.

F1-es gumik melegítőpaplanban

A gumik gyors állapotváltozása és működési hőmérséklete miatt számos csapat panaszkodott az idei évben. Leghangosabb kritikusnak a Ferrari és a Haas bizonyult, ők az abroncsok nem megfelelő működésében látják gyengébb teljesítményük okát.

„A tervek szerint jövőre lassabban kopó és kevésbé túlmelegedő gumikat biztosítunk a csapatoknak, így a versenyzők jobban nyomhatják majd. Ennél azonban kicsivel pontosabban kell fogalmaznunk. Ha azt mondjuk, hogy van háromféle keverék, melyek egyformán használódnak el, akkor mindenki a leggyorsabbat használja. Muszáj különbséget tennünk a gumik között” - tette hozzá Mario Isola.

Verstappen F1-es autójának jobb eleje

A Pirelli F1-es részlegének vezetője elmagyarázta, milyen hasonlóságok lesznek a 2020-as és 2021-es abroncsok paraméterei között.

„Vannak hasonló célkitűzések, néhány tervet már 2021-re készítünk, hiszen megváltozik majd a kerekek mérete. Szeretnénk némi tapasztalatot gyűjteni a gumik teljesítményével, működésével kapcsolatban. A csapatok számára is fontos az abroncsok pontos ismerete, hiszen figyelembe kell venniük a paraméterek az autó tervezésénél. Nekünk is összhangban kell lenni a csapatokkal, fontos a folyamatos kommunikáció fenntartása” - mondta az olasz szakember.

A 2021-es technikai és pénzügyi szabályozások jóváhagyására október végén kerül sor. Valószínűleg eddig lesz idejük a csapatoknak, hogy reagáljanak a Pirelli terveire.

Forrás:

F1i

Kapcsolódó írások

James Hunt
2019. június 15.
Az F1 legendás alakja egy olyan korban versenyzett, amikor még a vezetői képességek domináltak
2019. március 06.
A világ egyik legnagyobb Autószalonjára több gyártó is kihozta a jelenlegi Formula 1-es versenyautóját
Hegedűs Andor a Red Bull Racing épülete előtt, szemből fotózva
2018. november 21.
Andor egy olyan karriert futott be eddig, amire sok benzinvérű társammal együtt ámulattal tekintünk . Az alábbi interjúból kiderül, hogyan került a Formula 1 egyik legelitebb csapatába tervezőmérnökként!
2018. december 16.
11 kérdés a szezon második feléről olyan kérdésekkel, hogy min sértődött meg Bottas Magyarországon, mennyi ideig nem nevetne Oconnal Verstappen, és milyen állathoz hasonlította magát vajon Hülkenberg?