F1: Räikkönen nem érti, hogyan lettek 2 másodperccel lassabak 2 hét alatt

Közzétéve:
2019-12-04, 20:51

Az idei utolsó futam nem sikerült túl fényesen az Alfa Romeo számára.

Társszerző: Hajdu Balázs

2019 utolsó két versenye hatalmas kontrasztot hozott az Alfa Romeo számára. A csapat finn pilótája, Kimi Räikkönen értetlenül áll a történtek előtt, és magyarázatot vár a mérnököktől.

Brazíliában Räikkönen a negyedik, csapattársa Antonio Giovinazzi pedig az ötödik helyen végzett. Ezzel megnyílt az esély az Alfa Romeo előtt, hogy megszerezze a konstruktőri bajnokság hetedik helyét a Racing Point elől. Múlt szombaton azonban mindkét autójuk elvérzett az időmérő első szakaszában. Räikkönen a versenyen a 13. helyen végzett, Giovinazzi pedig a 16. pozícióban ért célba.

„Nem volt könnyű hétvégénk. Nagyon küzdöttünk a gumikkal, nem sikerült őket működésre bírni. Két hét alatt összesen két másodperccel lettünk lassabbak, sajnos ez a helyzet. A versenyen egyszerűen nem voltunk elég gyorsak, így nem volt esélyünk a pontszerzésre. Egy körön, még az első néhány kanyarban sem tudtuk megfelelően felmelegíteni a gumikat, főleg az utolsó szektorban voltak gondjaink. A teszteken biztosan tudunk javítani ezeken a dolgokon” - ecsetelte a helyzetet Räikkonen.

Räikkonen Abu Dzabiban

„Nyilván nem így akartuk befejezni a szezont, az idény eleje sokkal jobban sikerült. Sajnos veszítettünk a tempónkból” - értékelte a szezonzáró versenyt a finn világbajnok.

Räikkönen általában nem rajong a tesztekért, ám a Pirelli ezen a héten zajló gumitesztje jókor jött a csapat számára.

„A hétfői szünnap után kedden és szerdán tesztelhettük a Pirelli abroncsait. Próbálunk fejlődni a jövő évre, minden verseny újabb tapasztalatokkal szolgál számunkra” - tette hozzá Räikkönen.

Räikkonen Abu Dzabiban

A kevésbé tapasztalt Giovinazzi is sokat szenvedett a versenyen. A téli szünetben leginkább saját teljesítményén szeretne javítani.

„Keményen küzdöttünk a jó eredményért, de sajnos nem sikerült pontszerzéssel zárnunk az évet. Különböző stratégiákat is kipróbáltunk, ám nem jött be egyik sem. Sokat tanulhatunk az idei évből. Örülök, hogy sokat fejlődtem, azonban sok munka vár rám a téli szünetben is. Keményen fogunk dolgozni, megvizsgáljuk a fejlesztési lehetőségeket, és még erősebben térünk vissza 2020-ban” - mondta el várakozásait Giovinazzi.

Forrás:

További autós hírek

Durván megemelte árait az elektromos autók töltőpiacának egyik meghatározó szereplője. – írja a hvg.hu Az Ionity hálózata hatalmas teljesítménnyel képes…

A tanulóvezető ahogy azt kell megállt a gyalogátkelő előtt és átengedte a gyalogosokat. Mögötte a türelmetlen Renault sofőrje, akinek a…

Tapsony külterületén egy 65 éves férfi vesztette életét. A jelenleg rendelkezésre álló adatok alapján 2020. január 20-án reggel Tapsony külterületén,…

Olyan iramot diktált a busz, hogy az nem mindennapos. Közel 140-nel száguldott az M0-áson, Annahegynél ez a buszos. Lencsevégre kapták.…

A nagy érdeklődésre való tekintettel megjelent a rendőrség legújabb videója, ahol szabálytalan, tahó sofőrökre vadásznak leginkább jelöletlen autókkal. Az akció…

Kapcsolódó írások

Forma-1-es autó
2019. december 29.
A gazdag múltra visszatekintő fesztivál fénypontját évről-évre a királykategória autói adják.
Petrov Alonso előtt
2019. december 30.
Emlékszel még Hamilton és Massa 2008-as drámájára? Vagy Vettel első világbajnoki címére? Esetleg hallottál a Hunt vs. Lauda csatáról? Most megnézheted a 10 legizgalmasabb F1-es végjátékot.
Raikkonen és Vettel nevet
2020. január 05.
A versenyzők között házon belül gyakran elmérgesedik a viszony, ezúttal azonban baráti kapcsolatokról olvashatsz.
Fisichella
2020. január 04.
Nem mindenki tudta kezelni a nagycsapatoknál jelentkező nyomást.