2019. szeptember 24. | 10:37

A csapatvezetők egyelőre nem rajonganak az ötletért.

Társszerző: Hajdu Balázs

A Forma-1-es döntéshozók vizsgálják a lehetőségét a jelenlegi büntetési rendszer megváltoztatásának. Jelenleg ha egy autón a hajtóegység valamelyik alkatrészét kicserélik, akkor a versenyző a rajtrács végére kényszerül. A legfrissebb ötlet szerint ehelyett plusz súlyt pakolnának az autókra, ami már tavaly év végén is felvetődött.

A szurkolók körében népszerűtlen a hátrasorolás, mivel emiatt egy győzelemre esélyes pilótát is megfoszthatnak az elsőségért folytatott küzdelem lehetőségétől. Ennek kiváltására szeretnék bevezetni az extra ballasztot, mely hátrányt ugyan jelentene, de automatikus pozícióvesztést nem.

„Ezeket a büntetésektől nem lehet eltekinteni, hiszen a nagyobb költségvetéssel rendelkező csapatok így előnybe kerülnének azokkal szemben, akik nem engedhetnek maguknak annyi motorcserét” - áll az F1 szurkolók fórumán kiadott közleményben.

A Forma-1-ben jelenleg két lehetőség van a büntetések rendszerére. Az egyik, hogy mindent a jelenlegi állapotban hagynak. Ebben az a pozitív, hogy több akciót láthatnak a nézők, ha egy élpilóta a mezőny végéről kénytelen felzárkózni. A negatív oldala viszont az, hogy a csapatok így kevésbé mernek stratégiai változtatásokhoz nyúlni.

A második lehetőség az extra ballaszt hozzáadása. Ennek mértékét a szabálysértés súlya határozná meg. Például 5 kg pluszt érne egy turbófeltöltő, illetve 15 kg-ot egy motorcsere. A verseny egészére nézve ugyanolyan hatással lennének, mint a hátrasorolásos büntetés. A ballaszt előnye az, hogy a versenyzők nem vesztenék el a rajtpozíciójukat.

Ezt a ballasztot azonban csak akkor vennék észre a szurkolók, ha a kommentátorok említést tesznek róla. Ha az információt titokban tartaná az FIA, akkor csak találgatni lehetne, hogy miért olyan lassú az adott autó...

Te hogyan vélekedsz a súlybüntetés ötletéről?

  • Címkék:
  • F1