2023. január 12. | 09:53

6. Ricardo Rosset

Rosset pályafutása kiválóan indult. 1995-ben második lett a Forma-3000-es sorozatban, mely akkor az F1 előszobájának számított. Eredményeinek köszönhetően szerződést kapott a Footwork csapatától a következő szezonra. Bár csapattársa, Jos Verstappen minden időmérőn jobb teljesítményt nyújtott nála, Rosset lemaradása egy másodpercnél kevesebb volt, ami elfogadhatónak mondható. A brazil versenyző a futamokon gyakran az utolsó helyen végzett, vagy balesetbe keveredett, és nem tudta befejezni a versenyt.

Ricardo Rosset - Footwork
Forrás: Michael Cooper / Getty Images

1997-ben a tiszavirágéletű Mastercard Lola csapatához igazolt. Az istálló nem tudta magát kvalifikálni a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra, majd csődöt jelentett, és eltűnt az F1-es térképről. A következő idényre a Tyrrell kínált szerződést a brazil versenyzőnek.

A csapat érdekes helyzetbe került, mivel éppen az év elején vásárolta fel őket a British American Tobacco dohányipari vállalat. Ken Tyrrell csapatfőnök Jos Verstappent akarta szerződtetni, ám a BAT vezetősége inkább a Rosset támogatói által felajánlott pénz elfogadása mellett döntött. Tyrrell annyira nem értett egyet a választással, hogy elhagyta a csapatot – fájt neki, hogy a pénz többet jelent a tehetségnél.

Ha megnézed Rosset teljesítményét, te is Ken Tyrrell véleményére jutsz. Az első öt versenyre nem tudta kvalifikálni magát – az öt esetből egyszer egy szabadedzésen szenvedett sérülés állta útját. Csapattársa, Takagi Toranoszuke eközben sikeresen harcolt az alsóház többi csapata ellen.

Amikor rajthoz állhatott, Rosset kevésbé vonzotta a baleseteket, mint korábban. Azért erre az idényre is jutott pár kellemetlen pillanat. Az esős Belga Nagydíjon történt emlékezetes rajtbalesetben 14 autó tört össze, ám ez könnyedén eggyel kevesebb is lehetett volna, ha az eseményeket pár másodperc lemaradással követő Rosset időben reagál, és nem csapódik bele az előtte keresztbeálló roncsokba.

Ricardo Rosset - Mastercard Lola
Forrás: Pascal Rondeau / Getty Images

Ez azonban még mindig nem Rosset legkellemetlenebb élménye. Az 1998-as Monacói Nagydíj időmérő edzésén előbb a Mirabeau-kanyarban csúszott ki, majd a pálya második szakaszán, az uszodánál is hibázott. Szerencsére nem talált el semmit, sőt, a motor sem fulladt le, így Rosset megpróbált ismét a helyes irányba fordulni.

Ez annyira nem sikerült, hogy autójával a korlátnak ütközött, ahonnan már nem volt visszaút. Miközben a pályabírók Rosset kocsiját tolták arrébb az útból, az angol kommentátorok, Murray Walker és Martin Brundle között az alábbi párbeszéd zajlott le:

„Sajnálom, hogy ezt kell mondanom, de sokan vitatják, hogy Ricardo Rosset alkalmas a Forma-1-re” - mondta Walker.

„Murray, ez egy nagyon rövid vita” - válaszolta Brundle.

Rosset a ’98-as idény végén felhagyott az autóversenyzéssel. 10 évvel később, hazája GT-sorozatában tért vissza, ahol a Forma-1-gyel ellentétben sikeres időszakot mondhatott magáénak. Nézzük a következőt!

Tovább!

Nyitókép: Mark Thompson / Getty Images