2020. szeptember 11. | 18:51

A finn világbajnok még nem döntött a 2021-es szerződésével kapcsolatban.

„Még nem döntöttem el.”

Általában ezt válaszolja Kimi Räikkönen, amikor az F1-es jövőjéről kérdezik. A finn világbajnok szerződése a 2020-as idény végén lejár az Alfa Romeo csapatánál. A 41 éves pilóta egyelőre nem rendelkezik érvényes megállapodással, a döntést pedig nem szeretné elkapkodni.

Egyáltalán szeretne Räikkönen maradni?

2001-es bemutatkozása óta ez a finn versenyző eddigi legrosszabb idénye. A 2020-ban rendezett nyolc versenyen egyelőre nem tudott pontot szerezni, ezzel a 19. helyet foglalja el a bajnoki tabellán. Räikkönen elárulta, hogy az autó teljesítménye befolyásolja a döntését, hiszen sokkal jobban szeretne pontokért harcolni, mint a mezőny végén szenvedni. Ha ez lenne az egyetlen döntő tényező, akkor valószínűleg szögre akasztaná a sisakot, hiszen az Alfa Romeo elég gyengén szerepel idén. A helyzet azonban ennél összetettebb.

Räikkönen elég tapasztalt ahhoz, hogy belássa, nem lehet mindig a legjobb autóval versenyezni. Sok olyan csapat van a mezőnyyben, ahol nem tudnák garantálni, hogy rendszeresen a pontszerzésért harcolhatna.

Ami igazán számít, hogy mennyire érzi jól magát. A finn Jégember felszabadultan és nyugodtan versenyez, nyilván sokat dobna a hangulatán, ha sikerülne az első tíz hely valamelyikén végeznie. Ha maradna az Alfa Romeónál, az passzolna az életstílusához. A gyár közel van Räikkönen otthonához, így több időt tölthetne feleségével és két gyermekével.

Elég jól teljesít Kimi ahhoz, hogy jövőre is szerződést kapjon?

Ha csak az idei bajnoki tabellát nézzük, akkor a válasz nem, hiszen Antonio Giovinazzi neve mellett két pont szerepel. Amennyiben ennél mélyebbre ásunk, azért nem olyan rossz helyzet Räikkönen szemszögéből. Mindkét pilóta hét alkalommal ért célba az eddigi nyolc futamon. Ha a végső pozíciójuk átlagát vesszük, Räikkönen esetében 13,8, Giovinazzi neve mellett pedig 14,7-es számot látunk.

Ami az időmérős teljesítményt illeti, Giovinazzi kezdte jobban az évet. Az első öt versenyből négyszer az olasz indulhatott előkelőbb pozícióból, Räikkönen azonban ebben a tekintetben is magára talált. A finn rajthelyeinek átlaga 17,1, Giovinazzi esetében pedig 18,5. A csapattársához viszonyítva tehát kijelenthető, hogy Räikkönené a jobb teljesítmény.

Meg akarja tartani az Alfa Romeo a finn világbajnokot?

Az Alfa Romeo tavaly megszerzett 57 pontjából 43-at Räikkönen gyűjtött be, ezzel kiemelkedő szerepet játszva a konstruktőri bajnokság 8. helyének megszerzésében. A finn világbajnok ennél azonban sokkal értékesebb a svájci istálló számára. Elképesztő tapasztalatának köszönhetően nagyon sokat segít a csapatnak, karaktere pedig elképesztő motivációt jelent a mérnökök és szerelők számára.

„A legfontosabb dolog a motiváció. Először is a pilótának kell motiváltnak lennie. Elismerem, hogy nehéz Kimi számára, hiszen az idei évben leginkább csak szenvedünk. Fejlődnünk kell, ha továbbra is vonzó alternatívát szeretnénk nyújtani Räikkönen, illetve más pilóták számára” - fogalmazott Frederic Vasseur, az Alfa Romeo csapatfőnöke.

Frederic Vasseur csapatfőnök azt is elárulta, hogy nagyon sokra tartja Nico Hülkenberget, és a hírek szerint szívesen visszahozná a német versenyzőt a Forma-1-be. Vannak olyan sajtóértesülések, melyek Sergio Perezt boronálják össze az Alfa Romeóval, ám ez nem biztos, hogy vonzó opció lenne a Racing Pointtól távozó mexikói számára.

Giovinazzi ülésével a Ferrari szabadon rendelkezhet, így könnyen lehet, hogy az F2-ben remeklő Mick Schumacher válthatja az olasz pilótát. Räikkönen megtartása mellett szól a finn tapasztalata és kiegyensúlyozottsága, ám a végső döntést neki, valamint a csapatvezetésnek kell meghoznia.

Mi a helyzet az Alfa Romeo második ülésével?

Giovinazzi jelenleg komoly nyomás alatt áll, az elmúlt versenyeken egy picit gyengébben teljesített. Az Alfa Romeo egyik üléséről a Ferrari rendelkezhet, az olasz istálló akadémistái pedig remekelnek a Forma-2-es bajnokságban. A bajnoki tabella élén a brit Callum Illot áll, ám a szakértők szerint Mick Schumachernek és Robert Schwartzmannek is jobb esélyei vannak az F1-be kerülésre.

Bármi is történjen Giovinazzival, a Ferrari adott esetben a Haashoz is benyomhatja valamelyik fiatal tehetséget, hiszen az amerikai istállóval is partneri megállapodásuk van az olaszoknak.

  • Címkék:
  • F1