2020. augusztus 07. | 12:45

A Forma-1 70. Évfordulója Nagydíjon a kétkiállásos stratégia a legvalószínűbb.

Valtteri Bottas, Carlos Sainz és Lewis Hamilton gumiproblémái miatt a verseny végén jött a dráma a Brit Nagydíjon. Hamilton egy balelső defekttel kormányozta át autóját a célvonalon, és megszerezte pályafutása 87. futamgyőzelmét. A most következő hétvégén jön a Forma-1 70. Évfordulója Nagydíj, a mezőny ismét Silverstoneban versenyez majd. Mario Isola, a Pirelli vezetője megerősítette, hogy változtatnak az abroncsok nyomásán.

Az F1 hivatalos gumiszállítójának elemzéséből kiderült, hogy a túlságosan hosszú utolsó etap, valamint a gumikat ért túlzott erőhatások vezettek a vasárnapi futamon látott sorozatos defektekhez. A Pirelli a minimum guminyomás értékén változtat az újabb silverstonei versenyre.

„0,1 bárral emelkedik az első gumik, és 0,07 bárral a hátsó gumik nyomása. Ennek eredményeként az első abroncsokban 1,8 bár, a hátsókban pedig 1,5 bár nyomás uralkodik majd. Az előző versenyhez képest lágyabb gumikat fognak használni a csapatok, számításaink szerint kétkiállásos stratégiát fognak alkalmazni. A lágyabb keverék miatt alapvetően rövidebbek lesznek az etapok. A közepes keverék lesz a legkeményebb ezen a hétvégén, a Brit Nagydíjon egyedül Romain Grosjean tudott 36 kört teljesíteni velük, az ő autóján is elfogytak a gumik a végére. Szerintem 30 körnél többet nem fognak kibírni” - mondta Mario Isola.

A Pirelli motorsport igazgatója elárulta, hogy a fentebb említettek mellett Nicholas Latifi is defektet kapott, neki a verseny után durrant el a bal első kereke. A gumikat továbbra is vizsgálják az olasz vállalat milánói székhelyén. A Brit Nagydíjon tapasztalt problémák befolyásolják a Mugellóra, Spa-Francorchampsra és Portimaóra vonatkozó gumikiosztást is.

„Vizsgáljuk a lehetséges változásokat Mugellóval és Spa-Francorchampsszal kapcsolatban, hiszen ezek nagyon tempós pályák. Portimao egyelőre bizonytalan pont, ám ott is sok kihívásra számítunk. A vasárnapi futamon rengeteg hasznos adatot gyűjtöttünk” - magyarázta a Pirelli főnöke.

„A csapatok nagyon jól menedzselték a gumikat, így nem lehet semmit sem kőbe vésni. Én úgy érzem, hogy inkább a kétkiállás mellett voksolnak majd” - tette hozzá Isola.

  • Címkék:
  • F1