2019. március 04. | 09:00

A Ferrari éppen úgy fejezte be a szezon előtti teszteket, ahogy az elején szerepeltek: ők voltak a leggyorsabbak Barcelonában. Egyelőre úgy néz ki, hogy az olasz istálló a legerősebb, de érdemes vetni egy közelebbi pillantást a számokra

Társszerző: Hajdu Balázs

0,003 másodperc. Ennyi volt a különbség a tavalyi év első két helyezettje, Sebastian Vettel és Lewis Hamilton között az utolsó tesztnapon. Nagyon izgalmas és produktív teszt volt ez majdnem mindenki számára. Kérdés, hogy milyen mértékben lehet összehasonlítani ezeket a köröket? Mindkettőt ugyanazon a gumikeveréken futották – ez a C5 névre hallgató, legpuhább Pirelli. Mindkét pilóta hasonló beállításokkal, és viszonylag alacsony üzemanyag-mennyiséggel közlekedett.

A pontos üzemanyag-mennyiségek persze nem nyilvánosak, így részben csak találgatni lehet. Annyit lehet még tudni, hogy Vettel ebédidő előtt, Hamilton viszont a nap vége felé futotta a leggyorsabb körét, amikor a hőmérséklet alacsonyabb volt, ezáltal a pálya is felgyorsult.

A Ferrarié és Vettelé volt mindhárom szektor, az első szakaszban alig egy tizedmásodperc volt a különbség. Az előny aztán megduplázódott a középső szektorban, míg a harmadik szakaszban a Mercedes két tizedet tudott faragni a hátrányán. James Allison, a csapat technikai igazgatója elismerte, hogy várniuk kellett a melbourne-i beállítások és a lágy gumik kipróbálásával – egyelőre elégedettek az eredményekkel. Az ötszörös világbajnok, Lewis Hamilton is arról számolt be, hogy a változtatások hatására javulni tudtak.

Legjobb köridők (utolsó adat a gumikra vonatkozik)

  1. Ferrari (Sebastian Vettel) – 1 perc 16,221 másodperc - C5
  2. Mercedes (Lewis Hamilton) – 1 perc 16,224 másodperc +0,003 - C5
  3. Renault (Nico Hulkenberg) – 1 perc 16,843 másodperc +0,622 - C5
  4. Toro Rosso (Daniil Kvyat) – 1 perc 16,898 másodperc +0.677- C5
  5. McLaren (Carlos Sainz) – 1 perc 16,913 másodperc +0,692- C5
  6. Haas (Romain Grosjean) – 1 perc 17,076 másodperc +0,855 - C5
  7. Alfa Romeo (Kimi Raikkonen) – 1 perc 17,239 másodperc +1,018- C5
  8. Red Bull (Max Verstappen) – 1 perc 17,709 másodperc +1,488 - C3
  9. Racing Point (Sergio Perez) – 1 perc 17,791 másodperc +1,570 - C5
  10.  Williams (Robert Kubica) – 1 perc 18,993 másodperc +2,772 - C5

A vezető páros mögött jelentős különbséget látunk, a Renault már hat tizeddel volt lassabb. Azt érdemes megjegyezni, hogy a Red Bull nem tudott a C5-ös gumikeveréken tesztelni, Max Verstappen a nap nagy részét a garázsban töltötte váltóprobléma miatt. A Pirelli szerint 0,6 másodperc van a két gumi között, ha ezt vesszük alapul, akkor a Red Bull a harmadik helyre kerülne ezen a listán.

Verstappen optimista a Red Bull-Honda esélyeit illetően. Nagyon dicsérte a motort, a megbízhatóságával és a teljesítményével is elégedettek lehettek.

Az Alfa Romeo és a Haas versenyszimulációt teljesített. Amikor a legpuhább keveréken futottak, akkor Romain Grosjean volt a leggyorsabb ebben az összevetésben.

A Williams istálló tesztje csalódást keltően ért véget, hiszen idő előtt meg kellett szakítaniuk a körözgetést.

„Több kritikus karosszériaelem olyan állapotban került, amivel nem tudtak hasznos információt szolgáltatni a csapat, és a pilóták számára” - mondta Paddy Lowe, a csapat technikai igazgatója.

Ez azt jelenti, hogy Robert Kubica úgy érkezik majd meg a nyolc év kihagyást követő első versenyére, hogy alig van tapasztalata az autóval kapcsolatban. Néhány versenyprocedúrát azért tudtak gyakorolni, volt pár rajt és kerékcsere szimuláció.

  • Címkék: