2022. január 13. | 09:26

A maranellói istálló óriási igyekezettel próbál felzárkózni a Red Bull és a Mercedes mellé.

Egy Olaszországból származó jelentés szerint a Ferrari az előzetesen vártnál „agresszívebb” orrkúp mellett tette le a voksát az új F1-es autója tervezésekor, a leleplezésre váró versenygépjármű tehát eléggé eltérhet az F1 mérnökcsapata által épített 2022-es koncepcióautótól.

A Scuderia „Project 647” néven emlegeti az idei évre vonatkozó küldetését, a cél természetesen nem lehet más, mint hogy olyan kocsit tegyenek Charles Leclerc és Carlos Sainz alá, amivel akár futamgyőzelmekért is lehet harcolni. A maranellóiak gőzerővel dolgoznak azon, hogy tovább csökkentsék hátrányukat az élmezőnyt jelentő Red Bull, Mercedes párossal szemben. Meglepő lenne, ha már 2022-ben utolérnék őket, de arra van esély, hogy közelebb férkőzzenek hozzájuk.

A Formu1a.uno beszámolója szerint a Ferrari „agresszívebb orrkialakítást” alkalmaz majd annál a megoldásnál, mint amit a tavaly júliusban leleplezett 2022-es prototípuson láthattunk.

Tovább úgy hírlik, hogy az istálló visszatér a vonórudas első felfüggesztéshez, ami szöges ellentétben áll a korábbi években látott tolórudas felfüggesztés geometriájával.

Ahogy a Formu1a.uno írása is felhívja a figyelmet rá, ez utóbbi döntésnek az aerodinamika szempontjából van jelentősége. A vonórudas konfiguráció ugyanis lehetővé teszi, hogy az áramlást a padlólemez felé tereljék, egyenesen a hűtőnyílásokba, amelyeknek szintén alacsonyabbnak kell lenniük ettől az évtől. A vonórudas koncepció által az autó egy kompaktabb hátsó kialakítással párosulhat.

A Twitteren felbukkant képekből arra lehet következtetni, hogy a Ferrari mellett a McLaren is valami ehhez hasonló technikai megoldás megvalósításán dolgozik. Közben a belső égésű motor finomításán is munkálkodnak az istállók, hiszen azt majd homologizálni kell a március 18-20-i bahreini idénynyitó versenyhétvégéig.

A motor más elemeire ez a szabály nem vonatkozik, tehát a február végi barcelonai teszteken debütáló hibrid rendszerek nem lesznek teljesen kiforrottak. A Ferrari azért lehet bizakodó, mert 2021 végén előrelépett harmadik erőnek, a konstruktőri tabellán sikerült megelőznie a McLarent. A Ferrari sportigazgatója, Laurent Mekies ugyanakkor arra figyelmeztet, hogy „nagyon naiv lenne azt gondolni, hogy könnyű lesz felzárkózni” a Red Bullra és a Mercedesre.