A Formula-E 2018/2019-es versenynaptára és a szabályváltozások

Frissítve:
2018-12-02, 21:36

A Formula E ötödik szezonja előre láthatóan így fog kinézni, és lesz néhány változás a pontrendszerben is

A versenyek hosszát ezentúl nem körszámban határozzák meg, hanem időben. Az ötödik szezonban a futamok maximum hossza 45 perc, plusz egy további kör lesz majd.

A Fan Boost ezentúl csak a nagyobb motorerőt biztosító módban aktiválható, amelynek  maximum értéke 100 kJ, ez 250 kW energiának felel meg.

A verseny alatt kétszer lehet majd használni a nagyobb motorerőt biztosító üzemmódot, amely 225 kW-ot tesz elérhetővé, ez 25 kW-tal több, mint a normál módban használható. Ez csak akkor áll rendelkezésre, ha a versenyző áthalad az aktiválási zónán. Továbbá ennek gyakoriságát és hosszát az FIA határozza meg versenyenként, figyelembe veszik többek közt a pálya egyedi karakterisztikáját is.

Formula-E második generációs autója menetközben oldalról

A Formula E munkacsoportja felülvizsgálta a jelenlegi pontrendszert és úgy döntöttek, hogy nem fognak pontot osztani annak a versenyzőnek, aki a legkevesebb energiát használta fel.

Az eddigi évadokban 1 pontot osztottak ki, annak az első 10-ben végző versenyzőnek, aki a leggyorsabb kört futotta meg a versenyen. Továbbá szintén 1 pontot kapott az első 5-ben végző, a futam alatt a legkevesebb energiát felhasználó sofőr. Az utóbbi eltörlése szerintem jó döntés volt, mert egy autóverseny a technika maximális kihasználásáról és beosztásáról szól, nem a spórolásról. Az nonszensz, hogy valaki azért kapjon pontot, mert spórol...

Íme a Formula E ötödik szezonjának versenynaptára:

  1. 2018. december 15. - Szaúd-Arábia, Rijád*
  2. 2019. január 12. - Marokkó, Marrákes
  3. 2019. január 26. - Chile, Santiago*
  4. 2019. február 16. -  Mexikó, Mexikóváros
  5. 2019. március 10. - Kína, Hong Kong
  6. 2019. március 23. - Kína, Sanya
  7. 2019. április 13. - Olaszország, Róma
  8. 2019. április 27. - Franciaország, Párisz
  9. 2019 május 11. - Monaco, Monaco
  10. 2019. május 25. - Németország, Berlin
  11. 2019. június 22. - Svájc, Bern*
  12. 2019. július 13. - USA, New York
  13. 2019. július 14. - USA, New York

*  A pálya még megerősítésre vár!

Fotók:

További autós hírek

Olyat gyakran látunk és posztlunk is, hogy a robogó, megkülönböztető jelzést használó mentőautó után bevágódnak és így próbálnak maguknak időt…

A tűz olyan reakciót váltott ki a kocsiból, amire nem lehetett előre számítani – írja az origo. Az alábbi videót…

Eddig tisztázatlan körülmények között 2020. január 25-én 15 óra 35 perckor, az M3-as autópálya 49+100-as kilométerszelvényében, a Miskolc irányába vezető…

Rengeteg megbotránkoztató, meghökkentő vagy esetenként vicces felvétel kerül fel oldalunkra. Azon túlmenően, hogy próbálunk titeket érdekes, szórakoztató, naprakész tartalmakkal ellátni,…

A teherautó sofőrje az A9-es autópályán haladt Ingolstadt közelében. A német rendőrök meg tudták állítani, de nem volt egyszerű feladat.…

Kapcsolódó írások

Fernando Alonso a boxban, szemből fotózva
2018. október 25.
Alejandro Agag 10 millió eurót fizetne Fernando Alonsónak csak azért, hogy a Formula E-be igazoljon.
DS X E-Tense tanulmányautó oldalról
2018. október 01.
Négy modell világpremierjét is az őszi autó kiállításra időzítették a franciák
A Mexikói Formula-E futam rajtja szemből
2019. február 18.
Pascal Wehrlein autója az utolsó métereken merült le, ezt kihasználva Di Grassi húzta be a győzelmet
Videó: Le tud győzni egy gepárd egy Formula E autót?
2017. december 16.
A Formula, illetve egyéb versenysorozatok csapatai a téli pihenő alatt időről-időre meghökkentő dolgokkal rukkolnak elő. Ezúttal épp Jean Eric Vergne mérte össze gyorsaságát egy gepárddal...