A Formula E ötödik szezonja előre láthatóan így fog kinézni, és lesz néhány változás a pontrendszerben is
A versenyek hosszát ezentúl nem körszámban határozzák meg, hanem időben. Az ötödik szezonban a futamok maximum hossza 45 perc, plusz egy további kör lesz majd.
A Fan Boost ezentúl csak a nagyobb motorerőt biztosító módban aktiválható, amelynek maximum értéke 100 kJ, ez 250 kW energiának felel meg.
A verseny alatt kétszer lehet majd használni a nagyobb motorerőt biztosító üzemmódot, amely 225 kW-ot tesz elérhetővé, ez 25 kW-tal több, mint a normál módban használható. Ez csak akkor áll rendelkezésre, ha a versenyző áthalad az aktiválási zónán. Továbbá ennek gyakoriságát és hosszát az FIA határozza meg versenyenként, figyelembe veszik többek közt a pálya egyedi karakterisztikáját is.
A Formula E munkacsoportja felülvizsgálta a jelenlegi pontrendszert és úgy döntöttek, hogy nem fognak pontot osztani annak a versenyzőnek, aki a legkevesebb energiát használta fel.
Az eddigi évadokban 1 pontot osztottak ki, annak az első 10-ben végző versenyzőnek, aki a leggyorsabb kört futotta meg a versenyen. Továbbá szintén 1 pontot kapott az első 5-ben végző, a futam alatt a legkevesebb energiát felhasználó sofőr. Az utóbbi eltörlése szerintem jó döntés volt, mert egy autóverseny a technika maximális kihasználásáról és beosztásáról szól, nem a spórolásról. Az nonszensz, hogy valaki azért kapjon pontot, mert spórol...
Íme a Formula E ötödik szezonjának versenynaptára:
- 2018. december 15. - Szaúd-Arábia, Rijád*
- 2019. január 12. - Marokkó, Marrákes
- 2019. január 26. - Chile, Santiago*
- 2019. február 16. - Mexikó, Mexikóváros
- 2019. március 10. - Kína, Hong Kong
- 2019. március 23. - Kína, Sanya
- 2019. április 13. - Olaszország, Róma
- 2019. április 27. - Franciaország, Párisz
- 2019 május 11. - Monaco, Monaco
- 2019. május 25. - Németország, Berlin
- 2019. június 22. - Svájc, Bern*
- 2019. július 13. - USA, New York
- 2019. július 14. - USA, New York
* A pálya még megerősítésre vár!
Fotók: