2020. november 07. | 21:02

A Formula E mezőnye november végén Valenciában tesztel a közelgő 2021-es szezonrajt előtt. Lássuk, hogy mely csapatok színeiben ki indulhat!

A Formula E hivatalos honlapján tette közzé, mely csapatok mely pilótáinak részvétele garantált a 2021-es szezonban. Vannak még kiadó helyek, de közülük néhány már szinte el is kelt.

Audi Sport ABT Schaeffler: Lucas Di Grassi, Rene Rast

Az Audi megtartotta a hatodik szezonban szereplő pilótapárosát, a 2016/2017-es szezon bajnoka, Lucas Di Grassi mellett tehát Rene Rast versenyez majd a csapat színeiben. Di Grassi volt azon három pilóta egyike, aki minden egyes futamot be tudott fejezni a 2019/2020-as szezon során, a tempóján ugyanakkor javítania kell, ha jó eredményt akar elérni.

BMW i Andretti Motorsport: Max Guenther, Jake Dennis

A távozó Alex Sims helyére az újonc Jake Dennis érkezett, aki a legutóbbi szezonban az összetett kilencedik helyén végző Max Guentherrel fog egy párost alkotni. Guenther a furcsán végződő legutóbbi szezonban két futamgyőzelmet is bezsebelt.

Dragon Penske Autosport: ?, ?

A GEOX Dragon utódcsapata egyelőre kérdéses, melyik két pilótával vág neki az új szezonnak. Legutóbb az elektromos szériában újoncnak számító Nico Mueller és Brendon Hartley vezette az istálló autóit, s csak utóbbinak sikerült a pontszerzés.

DS TECHEETAH: Antonio Felix Da Costa, Jean-Eric Vergne

A berlini végjátékban rendezett öt futamból négyet a DS TECHEETAH húzott be: háromszor a későbbi bajnokot, Antonio Felix Da Costát intették le elsőként, egyzer pedig a tavalyi pontverseny győztesét, Jean-Eric Vergne-t. A legutóbbi három egyéni bajnoki címet a DS TECHEETAH pilótái nyerték, míg a konstruktőri versenyt tekintve címet védett az istálló. Vajon a hetedik szezonban is ilyen remekül fog menni nekik a szekér?

Envision Virgin Racing: Robin Frijns, Nick Cassidy

Sam Bird, aki minden egyes Formula E futamon részt vett az istállóval, elhagyja a csapatot. Helyére az ambiciózus Nick Cassidy érkezik, aki megnyerte a "japán hármas koronát", azaz a Super GT-t, a Formula 3-at és a Super Formula bajnokságot is. Csapattársa az a Robin Frijns lesz, aki elég jól szerepelt Berlinben, négy Super Pole mellett kétszer intették le dobogós helyen.

Mahindra Racing: Alexander Sims, ?

Jerome D'Ambrosio, a Mahindra Racing korábbi pilótája visszavonult az aktív versenyzéstől. A csapat egyik pilótája biztosan Alexander Sims lesz, a másik pedig könnyen lehet, hogy Alex Lynn.

Mercedes-Benz EQ: Stoffel Vandoorne, Nyck De Vries

A Formula 1-et évek óta domináló Mercedes-Benz arra készül, hogy a Formula E-ben is átvegye az uralmat. Ugyanazzal a pilótapárossal vágnak neki az évadnak, mint legutóbb, azaz az összetettben második helyen végző Stoffel Vandoorne-nal és a táblázat kilencedik helyét megkaparintó Nyck De Vriessel. A csapat vezetősége abban bízik, az istálló szintet lép és a bajnoki címért fog vetekedni.

NIO 333: Oliver Turvey, ?

Visszatér a csapathoz Oliver Turvey, ám a másik pilóta kiléte még bizonytalan. Minden bizonnyal Ma Qinghua és Daniel Abt közül fog választani a vezetőség, amely azt reméli, hogy komolyat tudnak előre lépni a tavalyi meglehetősen gyenge szezont követően.

Nissan e.dams: Sebastian Buemi, Oliver Rowland

Megtartja pilótapárosát a Nissan e.dams, amire minden okuk meg is van a japánoknak, hiszen Sebastian Buemi a 4., míg Oliver Rowland egy ponttal lemaradva az 5. helyen zárta a legutóbbi kiírást. Kérdés, hogy a nagy reményeket szövögető riválisokat sikerül-e maguk mögött tartani, netán megszorongatni a címvédő DS TECHEETAH csapatát?

Jaguar Racing: Mitch Evans, Sam Bird

Sam Bird személyében egy rendkívült tapasztalt pilótára tett szert a Jaguar: 9 győzelem, 18 dobogó, 5 pole pozíció és 5 leggyorsabb kör áll a neve mellett. Csapattársa a legutóbbi szezonban hetedik helyen végző Mitch Evans lesz.

TAG Heuer Porsche: Andre Lotterer, Pascal Wehrlein

A Porsche visszafogottan teljesített a legutóbbi szezonban. André Lotterertől azért a 71 összegyűjtött pont nem volt kevés, mellette az a Pascal Wehrlein bizonyíthat, aki egykoron még a Mercedes F1-es csapatának ülésére áhítozott.

ROKiT Venturi Racing: Edoardo Mortara, Norman Nato

A csapat a visszavonuló Felipe Massát alaposan elpáholó Edo Mortara mellé leigazolta Norman Natót, a csapat korábbi tesztpilótáját, aki leginkább szimulátoros visszajelzésekkel segítette az istálló előmenetelét.

Az első futamig még 70 nap van hátra, a tervek szerint 2021. január 16-án kezdődik meg a 2021-es Formula E szezon, Chilében.