2019. október 04. | 15:38

A 2019/20-as idényre szóló megállapodást kötöttek egymással.

Társszerző: Hajdu Balázs

A két csapat közötti megállapodás értelmében a monacói csapat a Mercedestől kapja a hűtőrendszerét, hátsó felfüggesztését, lengéscsillapítóit, a szoftverét, az elektronikai berendezéseket, és az új hajtóegységet. Az új technológiát a Mercedes-AMG Northamptonban található központjában fejlesztették. Ugyanitt készül a Forma-1-es csapat hibrid hajtóegysége is – a minőség tehát garantált.

A Venturi öt szezont húzott le a Formula E sorozatban. Az együttműködés mindkét csapat számára előnyös lehet.

„Büszkén köszöntjük a Mercedest a Venturi családban, tőlük kapjuk a hajtóegységünket a sorozat 6. idényében. A Mercedes magas szintű technológiáját és a saját tapasztalatunkat ötvözve tovább szeretnénk erősíteni pozíciónkat az elektromos autók versenyében. A sorozat egyre izgalmasabb és népszerűbb. Izgatottan várjuk az új időszakot, biztosak vagyunk benne, hogy sikeres év áll előttünk” - mondta Gildo Pastor, a Venturi Automobiles elnöke.

A Formula E sorozatban az előző idény kezdetén vezették be a Gen2 (második generációs) autókat. A Venturi csapatfőnökét Susie Wolffnak hívják, aki történetesen a Forma-1-es csapatot irányító Toto Wolff felesége. A csapat az ő irányítása alatt megszerezte első győzelmét a Formula E-ben, miután Edoardo Mortara megnyerte a Hongkongban rendezett viadalt.

„A Mercedes-szel való kapcsolat jelentős fejlődést teszt lehetővé. Régóta vagyok a Mercedes-Benz család része, így magabiztosan állíthatom, hogy szoros és sikeres együttműködés elé nézünk. Az előző idényben is sokat léptünk előre, az előttünk álló szezonban még többre vágyunk. Szeretnénk a lehető legtöbbet kihozni az autóból, hogy felkészülten várhassuk a Szaúd-Arábiában rendezett évadnyitót” - mondta Susie Wolff.

„Az elmúlt évtizedben összegyűjtött szakértelmünket és tapasztalatunkat most egy új kihívás szolgálatába kívánjuk állítani. A Venturi Racing csapatával való együttműködésünk segítségével gyorsabb ütemben fejlődhetünk. Egy olyan partnerünk lesz, amely már a sorozat kezdete óta részt vesz a Formula E-ben” - tette hozzá Andy Cowell, a Mercedes-AMG High Performance Powertrains ügyvezető igazgatója.

Változatlan pilótafelállás   

A csapat technikai háttere ugyan jelentősen változik, a pilóták azonban maradnak. Felipe Massa dobogón végzett a csapat hazai versenyén Monacóban, ami egy érzelmes áttörést jelentett a brazil versenyző számára. Csapattársa, Edoardo Mortara pedig az istálló első győzelmét szerezte meg Hongkongban.

„Büszkék lehetünk arra, hogy a csapat pilótapárosa változatlan marad. Továbbra is szeretnénk építeni képességeikre, tapasztalatukra. Felipe Massa és Edoardo Mortara személyében két rendkívül tehetséges és elszánt versenyzőnk van. Már nagyon várjuk a november 22-i szezonnyitó futamot” - tette hozzá Gildo Pastor elnök.