2019. március 03. | 11:00

Még nem láttál Formula E futamot? Most megtudhatod, mit hagytál ki eddig

Társszerző: Hajdu Balázs

Mire számíthatsz Hongkongban?

A Formula E visszatér a legendás hongkongi Harbourfrontba. 22 száll versenyző harcba az első ázsiai futam megnyeréséért. Amire számíthatsz: szűk, kanyargó utcák, kerék-a-kerék elleni csaták, és csodálatos városi látkép.

Hongkongban bárki nyerhet. A legfontosabb dolog, hogy itt a legváratlanabb események is bekövetkezhetnek. Az eddigi négy versenyen négy különböző pilóta örülhetett, akik ráadásul négy különböző csapatot képviselnek. A Formula E a legkiszámíthatatlanabb versenysorozat a világon. Az első ázsiai versenyre Hongkong belvárosában kerül sor, ahol tényleg bármi megtörténhet.

A hongkongi belvárosi pályához semmi nem hasonlítható. Az 1 850 méter hosszú pálya a Tamar Park körül húzódik, érinti a város legendás látványosságait, mint például a London Eye-hoz hasonlatos óriáskereket, illetve a város pénzügyi központját. A háttérben felhőkarcolók sziluettje látszik.

Négy futam telt a Formula E idei szezonjából. Nagyon izgalmas volt a szaúd-arábiai verseny, kaotikus volt a helyzet Marrákesben, látványos Santiagóban, és őrült Mexikóvárosban. A pontversenyt három, előzetesen esélytelenebbnek kikiáltott versenyző vezeti, így az esélyesek is szeretnének bizonyítani Hongkongban.

Az élemzőny állása:

  1. Jerome D'Ambroiso (Mahindra Racing) 53 pont
  2. António Félix Da Costa (BMW I Andretti Motorsport) 46 pont
  3. Sam Bird (Envision Virgin Racing) 45 pont

Mi történt a legutóbbi futamon Mexikóban?

A visszatérések mestere megint alakított

Egy eseménytelen szezonkezdést követően, Lucas di Grassi – korábbi bajnok és Audi Sport Abt Schaeffler pilóta – csodálatos visszatérést produkált Mexikóvárosban. A befutó nagyon szorosra sikeredett.

Káosz Mexikóvárosban

Pár perccel a rajtot követően szemtanúi lehettünk a Formula E történetének egyik legnagyobb ütközésének. Az ifjabb Nelson Piquet és a címvédő Jean-Eric Vergne találkozott egymással. A pályát ellepték a törmelékek, a piros zászlós megszakítás pedig minden verseny előtti stratégiát keresztülhúzott.

Az újoncok leckét kaptak energiamenedzsmentből

Pascal Wehrlein és Oliver Rowland első idényét tölti ebben a sorozatban. Mexikóban mindketten saját bőrükön tapasztalták meg a nem megfelelő energiamenedzsment következményeit. Történt ugyanis, hogy mindketten a mezőny első felében haladtak, amikor az utolsó körben az autójukból egyszerűen kifogyott a töltés. Ugyanez történt Rowland csapattársával, Sebastian Buemivel is, miközben di Grassi elhappolta a győzelmet az orruk elől.

Miért érdemes nézni a Formula E-t 2019-ben? 

Új autók

A bajnokság mindössze 5 éve megy, a technológia viszont folyamatosan fejlődik. A 2018/19-es idényben 22, vadonatúj, második generációs autó áll rajthoz. Az elektromos járgányok leginkább a Batmobilra hasonlítanak, és kétszer annyi töltést tudnak elraktározni, mint az első generációs gépek, ami az egész versenyre elegendő. Az autók gyorsulása 0-ról 100-ra 2,8 másodperc alatt történik, végsebességük pedig 280 km/h. Nagyobb sebesség, több akció, és zéró tartalékautó.

Új fokozatok

A 2018/19-es idény minden eddiginél izgalmasabb lesz- Az új TÁMADÓ MÓD (ATTACK MODE) funkció segítségével a versenyzők egy gombnyomással plusz erőhöz juthatnak. Ehhez az ideális ívről le kell hajtaniuk, és mindezt az Aktiváló Zónában tehetik meg. Csak itt lesz lehetőség plusz 25 kW energiát begyűjteni, melyet abban a néhány körben használhatnak, melyben például egy előzést kívánnak végrehajtani.

A legjobb pilóta-felhozatal

A 2018/19-es idényben a HWA Racelab csapata csatlakozott a sorozathoz, ezzel teljessé vált a mezőny. Az a mezőny, melyben olyan neveket találsz, mint: Felipe Massa (Venturi Formula E), Pascal Wehrlein (Mahindra Racing), Alexander Sims (BMW i Andretti Motorsport), Maximillian Guenther (Geox Dragon), Oliver Rowland (Nissan e.dams), Gary Paffett és Stoffel Vandoorne (HWA Racelab), akik kivétel nélkül most csatlakoztak a bajnoksághoz.  A verseny minden eddiginél élesebbnek ígérkezik. 

13 verseny, 12 város, 5 kontinens 

A Formula E minden várost képes versenypályává változtatni. Összesen 13 versenyt bonyolítanak le, 12 városban, 5 kontinensen. A helyszínek között van Szaúd-Arábia, Marrákes, Santiago, Mexikóváros, Hongkong, illetve első ízben futamot rendezhet a kínai Sanya városa. A Formula E megjelenik továbbá Róma, Párizs, Monacó és Berlin utcáin, idén pedig a svájci főváros, Bern is a rendezők között lesz. A bajnokság végén New Yorkban dupla futamot rendeznek, ahol fény derül az új bajnok kilétére. Pokolian kiélezett küzdelem lesz.