2019. november 12. | 00:18

Vajon képes lesz a Porsche újoncként az élre törni az elektromos autók bajnokságában?

Társszerző: Hajdu Balázs

A Tag Heuer Porsche csapata a következő szezonban elindul az ABB FIA Formula-E sorozatban. A német autógyár újoncként vesz részt a bajnokságban, és rögtön szeretné megvetni a lábát az elektromos autók viadalában. Soha nem volt még ennyire felkészült egy csapat a bemutatkozása előtt, a Formula-E egyik nagymenőjének, Andre Lotterernek leszerződtetése pedig világosan jelzi, hogy nem a futottak még kategóriát veszik célba.

A Porsche rendkívül sikeres múlttal rendelkezik az autósportban. Már több mint 30 éve vesznek részt együléses bajnokságokban, ám még így is elképesztő mennyiségű tesztelés és felkészülés zajlott az elmúlt időszakban. A weissach-i autógyár mellett a nagy rivális Mercedes-Benz is most debütál a Formula-E sorozatban, természetesen a két óriás külön csatáját is érdemes lesz figyelni.

A regnáló bajnok DS Techeetah csapatától sikerült megszerezni Andre Lotterert, aki az egyik legtapasztaltabb és legjobb pilóta a mezőnyben. Háromszoros Le Mans 24 órás győztes, valamint 2012-ben a WEC bajnoki címét is elhódította. A 37 esztendős versenyző sikerlistájáról a Formula-E összetett első helyezése hiányzik – talán éppen a Porsche segítheti hozzá az áttöréshez. Lotterer kiváló viszonyt ápolt kétszeres bajnok csapattársával a Techeetah istállónál, most azonban ő és Jean-Eric Vergne riválisok lesznek.

A Porsche másik autóját a svájci Neel Jani vezetheti majd. Ő a kezdetektől fogva közvetlenül részt vett a 99X Electric fejlesztésében. A 35 éves, nagy tapasztalattal bíró tesztpilóta is nyert már Le Mansban, ő is egykori WEC bajnok, és van már két versenyes tapasztalata a Formula-E-ben is. Nem mellékesen kiválóan ismeri Lotterert, hiszen egy csapatban indultak a Le Mans 24 óráson az elmúlt három évben. Kettejük összecsiszolt viszonya kulcsfontosságú lehet a Porsche számára.

Szerinted milyen esélyekkel indul a Porsche a Formula-E sorozatban?