Gyönyörű lett Alonso idei Indy 500-as gépe

Közzétéve:
2019-04-12, 06:44

Fernando Alonso többet akar a Tripla Koronánál, ennek a következő állomása az Indianapolisi 500-as verseny

A wokingi alakulat 2017-ben még az Andretti Motorsport segítségével állt rajthoz, azonban a hajrában megadta magát az erőforrás így szertefoszlottak a remények. Tavaly nem indultak, most azonban több változás is történt. Többek közt saját csapatot állítottak fel az Indy 500-as projektre, amelynek vezetője Robert Fernley lett, akit tavaly bocsátottak el a Force Indiától. A 66-os számú McLarenben már egy Chevrolet erőforrás dolgozik a Honda helyett.

A McLaren leleplezte a héten az idei Indy 500-ra szánt versenyautóját, amivel a kétszeres Formula 1-es világbajnok áll majd rajthoz. Az autó dizájnában nincs nagy meglepetés, ugyanis megszólalásig hasonlít az MCL34-re, amivel Sainz és Norris vitézkedik. A 66-os rajtszám pedig emléket állít Mark Donohue-nak, aki a csapat első Indy 500-as sikerét szállította még 1972-ben, három évvel később pedig az Osztrák Nagydíj szabadedzésén halálos balesetet szenvedett.

"Fantasztikusan fest a McLaren Racing színeiben ez a kasztni. Reménykedem abban, hogy győzni tudok és beállíthatom a Tripla Koronát. Várom már, hogy újra lássam az amerikai közönséget, ami olyan nagylelkűen fogadott, amikor először versenyeztem a kontinensen" - olvasható Alonso nyilatkozata a McLaren közleményében.

A csapat már meg is kezdte a felkészülést a Texas Motor Speedway-en, amely karakterisztikája ugyan különbözik az indianapolisi pályáétól, de az autó tökéletes beállítását és a csapat összeszokását nagyban segíti. Az autó megegyezik az éles versenygéppel, de nem az, mert már elindították Amerikába. 

McLaren Indy 500-as versenyautója hátulról

Alonso ugyanis április 24-én ott gurul majd először pályára vele a futamot megelőző teszten, a versenyhét május 14-én veszi kezdetét a szabadedzésekkel, 18-19-én rendezik az időmérőket, a fő megmérettetés pedig 26-án rajtol majd el. 

A McLaren és Alonso is nagyon készül az Indianapolis 500-ra, mert a tét nem kisebb, mint a Tripla Korona elhódítása. Ezt eddig csak Graham Hillnek sikerült elhódítania ami magában foglalja a monacói F1-es futam, a Le Mans-i 24 órás viadal és az Indy 500 megnyerését. 

Fernando Alonso portréja 

"A tavalyi Le Mans-i győzelem után az Indy500 maradt a nagy versenyek közül. Szerencsém volt már megnyerni a Daytona 24-et, szóval, ha egyszer megnyerném az Indy500-at, akkor az már nem is TripleCrown lenne, sokkal több annál" - mondta bizakodva Alonso. 

Kapcsolódó írások

Alonso
2020. január 21.
Vajon ezzel együtt kizárt az F1-es visszatérés lehetősége is?
McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!

További hírek