A hétvége momentuma az volt, amikor Lewis Hamilton megszerezte a hihetetlen 100. pole-pozícióját, amelyet más eddig a történelem során még csak meg sem közelített. Ezután vághatott neki a mezőny a szezon negyedik fordulójának, amelyen a kérdés már csak az volt, hogy Verstappen vajon visszatud-e vágni a Portugál Nagydíjon elszenvedett vereségért.

Hamilton és Verstappen egymás ellen menet közben

A rajtot követően Spanyolországban a legfontosabb az, hogy ki fordul el elsőként a célegyenes végén. Hamilton jól kapta el a piros lámpák kialvásának pillanatát, de Verstappen sem maradt le, sőt, a féktávon egy merészet húzva beugrott a hétszeres világbajnok mellé, így ő vette át a vezetést. A második sorba kvalifikáló Charles Leclerc pedig Bottast előzte el.

Ezután indult a stratégiai csata, hiszen egy biztonsági autós fázist követően elkezdődtek a kerékcserék és mivel kijjebb tudták tolni az első periódust, felmerült az egy kiállás lehetősége is. Hamiltonék ezt használták ki, és ahogy Verstappen versenymérnöke is mondta, a Mercedes stratégái húztak egy 2019-as Hungaroringet, azaz a 43. körben kihozták a hétszeres világbajnokot friss közepesekért és elindult a futamgyőzelemért.

Leclerc Ferrarija Bottas előtt szemből a spanyol futamon menet közben

Ami ezután érdekes volt, hogy a szezon nagyon korai szakaszában utasították a második helyen autózó Bottast arra, hogy engedje el Hamiltont, és habár ellenkezett egy keveset, végül kénytelen volt beadni a derekát. Toto Wolff persze egyből nem tetszését fejezte ki a feltartással kapcsolatban, Bottas pedig elmondta ő nem azért van a versenypályán, hogy mindig minden esetben elengedjen akárkit is.

Ezután olyan gumielőnybe került Hamilton, hogy nem is volt kérdés, hogy megfogja-e előzni a holland pilótát, aki így a második helyen ért célba. Leclerc a negyedik helyen, a vállfájdalmakkal versenyző Perez pedig az 5. helyen végzett.

Ricciardo és Perez csatája az ötödik helyig szemből menet közben

A tabella nem sokban változott és még mindig nincs olyan vészjósló előnyben Hamilton, de a Red Bullnak felkell kötnie a gatyáját, ha tartani akarja a lépést. Legközelebb a versenynaptárba visszatérő Monaco látja vendégül a királykategória mezőnyét két hét múlva.

A 2021-es Spanyol Nagydíj végeredménye:

  1. Lewis Hamilton (Mercedes)
  2. Max Verstappen (Red Bull) - 15.841
  3. Valtteri Bottas (Mercedes) - 26.610
  4. Charles Leclerc (Ferrari) - 54.616
  5. Sergio Pérez (Red Bull) - 1:03.671
  6. Daniel Ricciardo (McLaren) - 1:13.768
  7. Carlos Sainz Jr. (Ferrari) - 1:14.670
  8. Lando Norris (McLaren) - 1 kör
  9. Esteban Ocon (Alpine) - 1 kör
  10. Pierre Gasly (AlphaTauri) - 1 kör
  11. Lance Stroll (Aston Martin) - 1 kör
  12. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo) - 1 kör
  13. Sebastian Vettel (Aston Martin) - 1 kör
  14. George Russell (Williams) - 1 kör
  15. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) - 1 kör
  16. Nicholas Latifi (Williams) - 1 kör
  17. Fernando Alonso (Alpine) - 1 kör
  18. Mick Schumacher (Haas) - 2 kör
  19. Nyikita Mazepin (Haas) - 2 kör

A pilóták pontversenyének élmezőnye:

  1. Lewis Hamilton (Mercedes) 94 pont
  2. Max Verstappen (Red Bull) 80 pont
  3. Valtteri Bottas (Mercedes) 47 pont
  4. Lando Norris (McLaren) 41 pont
  5. Charles Leclerc (Ferrari) 40 pont
  6. Sergio Perez (Red Bull) 32 pont

A konstruktőrök pontversenyének állása:

  1. Mercedes 141 pont
  2. Red Bull 112 pont
  3. McLaren 65 pont
  4. Ferrari 60 pont
  5. Alpine 15 pont
  6. AlphaTauri 10 pont
  7. Aston Martin 5 pont
  8. Alfa Romeo 0 pont
  9. Williams 0 pont
  10. Haas 0 pont