Tízből tíz az időmérőn nyújtott teljesítménye a Mercedes gyári F1-es csapatának. Ahogy halad a szezon előre, egyre inkább úgy tűnik, nem lehet őket megállítani. A dominanciájuk kezdetén 2014-2016 között minden szezonban egyszer tudta más megszerezni a kvalifikációs elsőséget. Először Felipe Massa lepett meg mindenkit egy váratlan spielbergi futammal a második évben, az előny pedig azóta is tart. Gyakorlatilag csak 2017-ben és 2018-ban tudta a Ferrari megszorongatni az ezüst nyilakat, de az igazság az, hogy az idény második felére mindkét esetben elfogyott az olasz istálló ereje.

Alberto Ascari az ’50-es években egy Ferrarival

Természetesen régen is voltak nagy sorozatok. Kezdve a legelső szezonnal 1950-ből, folytatva 1952-vel, előbbinél az Alfa Romeo tarolta le a mezőnyt, majd a Ferrari Alberto Ascari vezetésével. Ezután egy nagyobb szünet következett, senki nem került a közel az úgymond tökéletes szezon eléréséhez. A turbókorszak végeztével aztán a McLaren Senna és Prost zsenialitásának köszönhetően tudta nagyon egyhangúvá változtatni az F1-et. De nem volt olyan szörnyű fölény, mint amilyen 2011-ben Sebastian Vettelnek és Mark Webbernek volt a Red Bullban.

Sebastian Vettel 2011-ben a Red Bullban egy újabb időmérős győzelem felé autózva

Ebben a szezonban nem szükséges 20-21 edzés elsőséget behúznia a Mercedesnek, hiszen csak 17 forduló van. Az eddig teljesített 10 futamból egy viszonylag szorosabb időmérő volt, az pedig Mugellóban, ahol Max Verstappen 0,365 másodperccel közelítette meg Lewis Hamiltont. A német csapat viszont olyan fölényben van az edzéseken még a party módok betiltását követően is, hogy az már-már lelombozó. Egy biztos, ha megcsinálják, akkor egyedül ők lesznek azok, akik elérik a 100 százalékos időmérős teljesítmény mércéjét.