2021. január 27. | 14:10

Isztambul, Mugello, Fuji Speedway és akár más helyszínek is szóba jöhetnek.

A Forma-1 mezőnye rekordot jelentő, 23 futamból álló idényre készül. Habár az Ausztrál Nagydíjat már el is halasztották, a szervezők tartják magukat az eredeti számokhoz, így jött képbe tartalék pályaként Imola.

Domenicali, a Forma-1 első embere arra készül, hogy most amíg csak lehet, tartják magukat az eredeti tervekhez. Néhány szezont követően azonban az elképzelései szerint vissza kellene térni a kevesebb futamból álló naptárhoz.

Ha viszont ebben az évben is, vagy legalább csak annak első felében egy verseny törlésekre kerül sor, akkor a következő helyszínek közül lehet válogatni.

Imola

Ugyan szerepel e listában, ám az olasz helyszínt már be is emelték a 2021-es naptárba. Tavaly az úgynevezett Emilia Romagna Nagydíj volt, amelyet Lewis Hamilton nyert meg.

Portimao

Hosszú évek után a Portugál Nagydíj is visszatért tavaly a naptárba, hogy aztán itt is Mercedes győzelem szülessen. Akárcsak sok helyszínen, itt is inkább a középmezőny okozott nagyobb izgalmakat, de alapvetően a pálya karakterisztikája is izgalmas.

Nürburgring

Megint csak egy olyan helyszín, amely beugróként helyet kapott a 2020-as versenynaptárban. Nem is akármilyen futam volt, hiszen még Daniel Ricciardo is dobogóra állhatott, akinek ez korábban a Renault színeiben még nem sikerült, ezzel Cyril Abiteboul elvesztette a fogadást versenyzőjével szemben.

Isztambul

Lewis Hamilton ezen a helyszínen biztosította be a hetedik világbajnoki címet, hatalmas különbség volt közte és Valtteri Bottas között. Egész hétvégén beszédtéma volt a pályát újraaszfaltozó munkások neve, hiszen ennek betudhatóan volt kisebb káosz a gumikezelés ügyében. E furcsa körülmények közepette Lance Stroll elcsípett egy pole-t, amit egy hihetetlenül fordulatos esős verseny követett.

Mugello

Egy olyan pálya, ami elképesztően tempós, kanyargós. Kivételesen eseménydús versenyünk volt a tavalyi évben e helyszínen: három állórajt fokozta az izgalmakat, e mellett több biztonsági autós fázis és számtalan fordulat is bekövetkezett.

Hockenheim

Tavaly volt ugyan Német Nagydíj, de nem itt, hanem a Nürburgringen. Legutóbb Hockenheimben 2019-ben volt F1-es verseny, nem is akármilyen, hiszen a Mercedesek még csak pontot is alig szereztek. Nico Hülkenbergnek lehetősége volt megszereznie élete első dobogós helyezését, de hibázott, kicsúszott és ezzel ki is esett.

Sepang

1999-től egészen 2017-ig minden évben ellátogatott ide a királykategória, ami pénzügyi okok miatt esett ki a naptárból. Sebastian Vettelnek az egyik kedvenc pályája volt, hiszen négyszer is sikerült itt nyernie. Izgalmas versenyek köthetők ehhez a helyszínhez, ami sokszor a kiszámíthatatlan a trópusi időjárás miatt.

Jerez

A helyszín legutoljára 1997-ben adott otthont Forma-1-es versenyhétvégének, ezt követően gyakorlatilag leminősítették tesztpályává. Ezen kívül az F2-esek és a MotoGP mezőnye használta.

Indianapolis

2007 óta nem látogattak el a legendás helyszínre, ám azóta Roger Penske felvásárolta. Jean Todt, FIA elnök szerint tökéletesen beleillik a Forma-1 versenynaptárjába.

Dubai Autodrome

Általában GT és hosszútávú versenyeket rendeznek meg e helyszínen. A Közel-Kelet meghódítása már akkor elkezdődött, amikor Bahreinbe látogatott a Forma-1, hogy aztán 2009-ben Abu Dhabiban megépüljön a szupermodern pályakomplexum, amely mind a mai napig páratlan a maga nemében.

Fuji Speedway

A Forma-1 valószínűleg nem tervez két japán futam megrendezésével, azonban 2007-ben és 2008-ban még volt egy-egy utolsó futam ezen a helyszínen. Korábban 1976-ban és 1977-ben rendeztek itt versenyeket, akkor még James Hunt is nyerni tudott ezen a pályán.

Buriram International Circuit

Alex Albon hazai futama lehetne, amelyen jelenleg Super GT és MotoGP versenyeket rendeznek.

Buddh

Egy olyan helyszín, aminek nagy átalakulásra lenne szüksége ahhoz, hogy vissza tudjon térni a Forma-1-es versenynaptárba, ettől függetlenül egy változatos helyszín lenne a királykategória vendéglátására.

Kuwait Motor Town

A Buriram International Circuit-hez hasonlóan sohasem volt itt Forma-1-es verseny, ellenben egy nagyon modern izgalmas helyszín lehetne, ami egyébként egy 5,608 kilométer hosszú aszfaltcsíkból áll.

Kyalami

Ez az egyetlen olyan helyszín, ami nem rendelkezik első fokozatú FIA engedéllyel, de mint ahogy Portimao esetén is láthattuk, nem túl bonyolult procedúra ezt beszerezni. A Száguldó Cirkusz már 1993 óta nem látogatott a Dél-afrikai Köztársaságba.

Van olyan pálya, ami szerinted kimaradt a listáról? Írd meg nekünk!

  • Címkék:
  • F1