Akár a világbajnoki címről is dönthetnek a miniversenyek.
A Forma–1 bizottsága (F1 Commission) jóváhagyta azokat a terveket, amelyek szerint 2022-ben három nagydíjhétvégén – Imolában, a Red Bull Ringen és Interlagosban – is rendeznek sprintfutamot, amire a kvalifikáció és a vasárnapi verseny között kerül sor.
A sprintversenyt tavaly vezették be, ezek a gyorsasági megmérettetések körülbelül 25-30 percig tartottak, a végeredmény határozta meg a fő attrakció, vagyis a vasárnapi nagydíj rajtrácsát. A csapatokkal folytatott egyeztetések után megállapodás született arról, hogy az Emilia-romagnai, az Osztrák és a Brazil Nagydíjon rendeznek sprintversenyt az új F1-es szezonban.

Ami külön érdekes, hogy változik a pontrendszer, mostantól az első nyolc versenyző kap pontot; korábban csak az első három helyezett részesült ilyen jutalomban. Aki megnyeri a sprintversenyt, 8 ponttal lesz gazdagabb, a második helyezett neve mellé 7 pont kerül, a mögötte célba érkezőknél aztán szépen folytatódik a csökkenő sorrend, az utolsó pontot a nyolcadik kapja. Ezek az ütközetek tehát alapjaiban befolyásolhatják a világbajnoki címért folytatott küzdelmet, aki ezeken jól szerepel, rengeteg plusz ponttal gazdagodhat.
Az is eldőlt, hogy az a pilóta, aki az időmérő edzésen – amelyre az említett helyszíneken pénteken kerül sor - a leggyorsabb időt futja, megkapja a „pole pozíciót”. Tavaly az a versenyző indulhatott a vasárnapi fő futamon az első helyről, aki megnyerte a sprintversenyt.
A miniversenyek rajtrácsát továbbra is a kvalifikáció határozza meg és a sprint eredménye befolyásolja azt, hogy ki melyik rajkockából vághat neki a vasárnapi futamnak. Az utólagos büntetések miatt persze még az utolsó utáni pillanatokban is változhat a felállás a start előtt.