2019. április 03. | 17:35

A hétvégén Marokkóban elrajtol a WTCR 2019-es szezonja, amely véleményem szerint rengeteg izgalmat tartogat

A Túraautó-Világkupa mezőnye múlt héten a kollektív szezon előtti tesztre látogatott Barcelonában. Az idei pilótafelállást csak Super grid néven emlegetik, ugyanis minden eddiginél erősebb versenyzők és csapatok állnak fel a rajtrácsra.

Az első verseny előtt, öt márka tíz versenyzője számít abszolút bajnokesélyesnek, ebbe az élbolyba tartozik Michelisz Norbi is, akinek nem lesz egyszerű dolga a bajnoki címért folyó harcban.

"Most újra azt a fajta bizsergést érzem, mint az első világbajnoki éveimben, ki vagyok éhezve a versenyzésre. A cél tehát egyértelmű: bármilyen nehéz is lesz, bajnok akarok lenni. A szezon kezdete nem lesz könnyű számomra" - mondta Michelisz Norbert.

Ugyanakkor az autója nem tökéletes, így aggódik kicsit, mert nincs megelégedve a végsebességgel. Lesznek olyan pályák a naptárban, ahol ez nem okoz majd problémát, de olyanok is ahol egyszerűen nem fognak tudni labdába rúgni.

Csaknem a fél mezőny a potenciális esélyesek között szerepel, a spanyolországi teszt alapján az alábbi pilóták lesznek Norbi legnagyobb ellenfelei a szezon során (nem erősorrend szerint van rendezve a lista).

Michelisz Norbert lehetséges riválisai

Gabriele Tarquini (Hyundai)

A regnáló bajnok a meglepetések embere, a tavalyi évben lehetett látni, hogy mire is képes az 57 éves klasszis. Remek formában van és eltökélt, ezért valószínűleg ott folytatja 2019-ben, ahol abbahagyta tavaly.

Nicky Catsburg (Hyundai)

Házon belül ő a leggyorsabb egy körön, így a csapattársai tanulhatnak tőle. Idén több fronton is helyt kell állni, mivel a World Endurance Championship és az Intercontinental GT Challengeben is indul a BMW gyári csapatában.

Augusto Farfus (Hyundai) és Andy Priaulx (Link & Co)

Visszatér a mezőnybe a túraautózás két legendás alakja Andy Priaulx, aki a három világbajnoki címével a legjobbak egyike, Augusto Farfus pedig hasonlóan magas szakmai színvonalat képviselt annak idején a BMW-nél.

Thed Björk és Yvan Muller (Link & Co)

A szezonnyitón a Link & Co autói lesznek a legnehezebbek, viszont nagyon jó pilóták ülnek a volánnál, akik nagyon közel járnak egymáshoz, de elsősorban mégis Björk és Muller a márka húzóemberei.

Esteban Guerrieri (Honda)

A 34 éves Argentín versenyző kimondottan gyors és néha merész és agresszív. A tavalyi harmadik helye is bizonyíték arra, hogy milyen jó pilóta, és nem véletlenül a mezőny egyik legesélyesebbje.

Tiago Monteiro (Honda)

Érződnek rajta a 2017-es tesztbalesetének utóhatásai, de ennek ellenére egy roppant kiegyensúlyozott pilóta. Azonban csak az első versenyhétvégén derül ki, hogy milyen formában is van igazából.

Rob Huff (Volkswagen)

Az idei év egyik nagy nyertese a Volkswagen lehet, köszönhetően a BoP-módosításoknak. Huff pedig egy nagy múlttal rendelkező roppant tehetséges pilóta, akit nehéz lesz megverni például Makaóban, ami az egyik kedvenc helyszíne.

Jean-Karl Vernay (Audi)

Tavaly ő volt az Audi első számú pilótája és egyben a mezőny egyik legösszetettebb résztvevője. Valószínűleg a német márka végsebesség tekintetében verhetetlen lesz idén is, ha a gyors pályákon jól tud teljesíteni, akkor jó eséllyel ott lehet a legjobbak közt.