2019. április 03. | 18:19

Láttam már ilyet, a 124 Spider is egy olaszos Miata, de hogy a Yarisnak nem lett volna erre szüksége, az is biztos

A Toyota Yaris jelenlegi verziója nem hozott akkora sikert a Toyotának, mint számítottak rá. Az USA területén hivatalosan le is álltak a gyártással, és nem lesz ez másképp a világ többi részén sem. Ehelyett érkezik 2020-ban az új generáció, ami szemmel láthatóan és letagadhatatlanul egy Mazda 2. Hát úgy fest, másba tolják a pénzt, és marha nagyot durrantanak majd, mert ez kritikán aluli. Az egy dolog, hogy az olaszok megvették a 124-eshez a Miata terveket, azért a Toyotának illett volna nem ráfanyalodni egy ilyen megoldásra.

Na de ki is fejtem ezt részleteiben, ha neked ránézésre nem lenne teljesen egyértelmű (és elkeserítő). A karosszéria a pofa részt leszámítva egy az egyben egy 2-es Mazda. A kifutó Yarishoz képest picivel több mint 6 centiméterrel lesz hosszabb a tengelytáv, és valamivel kevesebb mint fél köbméterrel tágasabb a csomagtér, egészen pontosan 0,451 köbméterrel. Ha elolvasod az új Mazda 2-ről szóló tesztünket, összeadsz és kivonsz egy kicsit, pont kijönnek a számok is!

A nagymúltú japán gyártó szabadkozik, hogy nagy erőket dobtak be az új Yaris fejlesztésébe, és nem marad majd el a megszokott minőség és tartósság, illetve, hogy nem csak rádobtak néhány nagyobb gumit meg egy másik futóművet a Mazdára. Ami egyébiránt elől egy MacPherson féle, hátul pedig egy torziós-rugós, egylengőkaros felfüggesztést jelent.

Motorizációs szinten semmi újra nem kell számítani, az elődből már jól ismert 1,5 literes, négyhengeres 105 lóerős erőforrást kapja meg a városi járgány, aminek „korlátlan” erejét egy 6 fokozatú automata váltó közvetíti majd az első kerekre. Arról nem esik szó, hogy megtartják-e az előd 6-os kézi váltóját is, vagy elküldik a süllyesztőbe az izgalmas vezetési élmény utolsó kis reménymorzsáját is. A sport mód közvetlenebb gázreakciót, jobb gyorsulást eredményez majd, és mást nem.

És akkor tessék szépen szemrevételezni a belteret is, ami annyira Mazda, HOGY KIVERI A SZEMEM!!! Az infotainment, a vezérlőgombok, a kesztyűtartó vonala, a kormány, és minden, de tényleg minden a Mazda új belső tereit idézi, és nem csak idézi, másolja azt. A lustaság netovábbja, komolyan mondom. Az emberlányának esze megáll! Persze Apple Carplay és Android Auto is elérhető lesz a 7 colos kijelzőn keresztül, és irányítható a könyöklő előtti vezérlővel, amik véletlenül szintén pontosan ugyanúgy festenek és működnek, mint Mazdáéknál.

A 2020-as Toyota Yaris LE és XLE kivitelben lesz elérhető. Az alapfelszereltség részét képezik a 16 colos könnyűfém felnik, az okoskulcs, amelyen start gomb is lesz majd, ködlámpák, időjárás követő ablaktörlők, az állítható kormánykerék, belső króm díszítések és meglepő módon egy elsősegélycsomag. Az XLE felszereltség már tartalmazni fog bőrszerű üléseket, automata klíma vezérlőt, bőrözött kormánykereket, LED-es elsőlámpákat, és kéziféket.

Helyesbítés: Időközben a Toyota európai képviseletei leszögezték, hogy az öreg kontinensre érkező új Yaris modellben kizárólag Toyota technológia fog dolgozni, és az amerikai piacon lesz csak elérhető ez a Mazda 2-ből átvett változat.