Társszerző: Hajdu Balázs

Nyilvánosságra hozták a W Series névre keresztelt, női autóversenyzőknek szóló viadal 2020-as futamainak időpontját. A hat versenyből álló sorozat első ízben látogat majd Szentpétervárra és a svédországi Anderstorpba.

A sorozat eddig elkészült beosztása a következő: 

  • Szentpétervár, Oroszország, 2020. május 29-30
  • Anderstorp, Svédország, 2020. június 12-13
  • Monza, Olaszország, 2020. június 26-27
  • Norisring, Németország, 2020. július 10-11
  • Brands Hatch, Egyesült Királyság, 2020. augusztus 22-23
  • Assen, Hollandia, 2020.  szeptember 4-5

A szentpétervári futamot az Igora Drive nevű, 4,086 kilométer hosszú, újonnan épített versenypályán rendezik, melyet a legendás Hermann Tilke tervezett. Az Anderstorp Raceway Svédországban majdnem pontosan megegyező hosszúságú, 4025 kilométeres. A pálya 1968-ban épült, itt rendezték a Forma-1-es Svéd Nagydíjat 1973 és 1978 között. Az aszfaltcsík azóta otthont adott Superbike, európai- és világbajnoki túraautó futamoknak is.

„Izgatottan és örömmel jelentjük be, hogy a W Series 2020-ban Oroszországba és Svédországba is ellátogat. Az Anderstorpban rendezett versennyel első alkalommal jut el a sorozatunk egy északi országba. Emma Kimilainen, finn autóversenyző a tavalyi év egyik csillaga volt, a norvég Ayla Agren pedig jövőre csatlakozik a bajnoksághoz. Ők bizonyára népszerűek lesznek ebben a régióban.

Az oroszországi verseny a mindössze 16 esztendős Irina Szidorkova számára jelent hazai pályát, hiszen ő Szentpétervártól 428 kilométerre található Petrozavodszkból származik. Mindkét újonnan csatlakozó ország kiemelten fontos számunkra. Amint elkészül a végleges 2020-as versenynaptár, azonnal nyilvánosságra hozzuk” - mondta Catherine Bond Muir, a W Series vezérigazgatója.


Szentpétervár is otthont ad 2020-ban egy W Series futamnak

„Még soha nem jártam Szentpéterváron, így nincs sok információm a pályáról. Beszéltem néhány DTM-pilótával, ők nagyon dicsérték. Gyors és technikás pályának titulálták, különösen az utolsó szektorról nyilatkoztak pozitívan.

Az Anderstoprban található pályáról ellenben sokat tudok, hiszen a hetvenes években tagja voltam a McLaren Forma-1-es csapatának. Nagyon különleges aszfaltcsíkról van szó, különösen a 180 fokos Karusell jobbkanyart emelném ki. Többször előfordult itt, hogy borult a papírforma. Jody Schekter és Patrick Depailler például első és második helyen végeztek 1976-ban. Semmi jel nem utalt arra, hogy a hatkerekű Tyrrell autóval futamot lehet nyerni. 1978-ban itt szerepelt első és egyetlen F1-es versenyén a Brabham-Alfa Romeo BT46B „ventilátoros autó”, melynek volánja mögött Niki Lauda megnyerte a versenyt abban az évben.


A Brabham-Alfa Romeo BT46B 1978-ban a Svéd Nagydíjon

Nem szeretnék felelőtlen és vakmerő kijelentéseket tenni, ezért nem állítom, hogy a W Series történelmet ír Oroszországban vagy Svédországban, mindenesetre izgatottan várjuk a két új helyszínünk bemutatkozását” - nyilatkozta Dave Ryan, a sorozat versenyigazgatója.