Visszatért a jó idő a brnói versenyhétvégére, ahol a Swift Cup Europe és a TCR Eastern Europe utolsó fordulóját rendezték meg szeptember 4-5-én.

A csapatok már szerda délután megérkeztek a helyszínre, a kamionok hosszú sorba rendeződve vártak az este 8 órás pályanyitásra. Innentől vehette birtokba mindenki a számára kijelölt boxot vagy területet és indult a pakolás, berendezkedés, sátorállítás.

A csütörtöki nap már reggeltől kezdve a szabadedzésekről szólt, ahol a versenyzők begyakorolhatták a pálya és az autó sajátosságait, a csapattagok pedig finomhangolhatták a versenyautókat az elkövetkező napokra. A hétvégét nem csak a Swift Cup Europe és a TCR Eastern Europe mezőnye színesítette, találkozhattunk itt kupás Cliókkal, HAIGO Formula szériával, az ESET Cup Series GT autóival, valamint az úgynevezett BOSS GP mezőnyével is, ahol klasszikus V10-es és V8-as formaautók csaptak össze, csak hogy a két legérdekesebbet emeljem ki közülük: egy F1 Toro Rosso, 2006-os V10-es Cosworth motorral és egy F1 Benetton, 1997-es V10 Judd motorral szerelve. Az én generációm még nagyon kicsi volt, vagy talán egyáltalán nem is látott ilyen autókat élőben versenyezni, hatalmas élmény volt látni és hallani őket.

Pénteken következtek az időmérők, ahol a Swift Cup Europe 1,4-es szériájában Bucsi Attila, a M1RA 14 éves versenyzője futotta a leggyorsabb kört, ezzel biztosítva a szombati pole pozícióját, Rácz Gergő pedig a második leggyorsabb magyarként, a negyedik helyen kvalifikált.

Báldi Gergő, akivel már több cikkünkben és videónkban is találkozhattatok, kivételes lehetőséget kapott, hiszen annak a Hyundai i30N TCR autónak a volánja mögé ülhetett, amivel a #nextmichelisz tehetségkutató program utolsó feladatát teljesítette, nem mellesleg pontosan ezzel az autóval vált az FIA WTCR hivatalos e-sport bajnokságának győztesévé. Ő az időmérőn 30 kg plusz súllyal a 8. helyet szerezte meg.

Szombaton és vasárnap bőgtek fel a motorok igazán, hiszen mindkét nap a versenyekről szólt. Az SCE első futamán Bucsi Attila a pole pozícióból indulva a rajtnál veszített egy helyet, de ez nem tartott sokáig, hiszen vissza is szerezte eredeti pozícióját és elsőként intették le, ezzel zsebre tette az idény 5. futamgyőzelmét, és itt már az is borítékolható volt, hogy bármi történik, övé az összetett bajnoki cím. Rácz Gergő egy helyet javítva harmadikként ért be.

Báldi Gergő első versenye a TCR autóval két előzést is rejtett magában, de végül a nyolcadik helyen zárta futamát. A csapat egész hétvégén gőzerővel dolgozott a debütáló autó optimális beállításain, hiszen új, számukra teljesen ismeretlen gumikkal volt dolga a szerelőknek.

Vasárnap következett az utolsó verseny, ahol a M1RA csapata a TCR Eastern Europe szériával kezdte a reggelt, sajnos egy balszerencsés technikai hiba miatt Báldi Gergő nem tudta befejezni a versenyét.

A csapatfotózás és az ebéd után következett a Swiftek csatája, ahol a fordított rajtrácson Bucsi Attila a nyolcadik helyről rajtolt, és nagyjából végig is előzte az előtte haladó mezőnyt, harmadik helyen ért célba, és még a második helyen autózó Aleks Sówkát is megszorongatta a futam végére. Bravúrosan védte pozícióját hosszú körökön keresztül Molnár Bendegúz, aki az izgalmas futam győztese lett.

Mindeközben persze Rácz Gergő sem tétlenkedett, neki a hatodik helyről indulva két előzéssel negyedikként libbent a kockás zászló.

A Swift Cup Europe összetett értékelésében nem más, mint a pénteki időmérő legjobbja, Bucsi Attila állt a dobogóra, ő lett a magyar bajnok, a junior bajnok és a nemzetközi bajnok is ő lett volna, ha az életkora engedné, azonban ez csak 16 éves kortól lehetséges, ő pedig még csak 14. Ennek megfelelően a junior értékelés első helye tehát az övé, őt követte Aleks Sówka és Maciej Banas.

Rácz Gergő két abszolút győzelemmel a magyar és junior bajnokság nagyon szép, 4. helyén végzett.

Tim Gábor címvédőként érkezett a versenyre, meg is védte Európai Bajnoki címét, 50 pont fölénnyel zárta a bajnokságot. Második helyen a Lengyel Ádám – Molnár Bendegúz páros végzett, harmadik pedig a lengyel versenyző, Aleks Sówka lett. Az 1,6-os kategória nemzetközi értékelésének bajnoka Forrai Gábor, őt követte Somogyi Márk a dobogó harmadik fokán pedig Burkus Egon állt. A nemzetközi kategória negyedik helyét két idén debütáló M1RA versenyző tudhatja magáénak, Báldi Gergő és Csuti Zoltán. Ha kíváncsi vagy a részletes értékelésekre, azokat ezen a linken megtalálod.

A magyarok persze nem csak a Swift kupában győzedelmeskedtek, hiszen Ficza Ferenc az ESET Cup Series sprint kategóriájának összetett második helyén végzett. Ennyi volt tehát az idei szezon, de nincs megállás, hiszen a munka folytatódik tovább, hogy az autók és a versenyzők a 2021-esnél is jobb formában vágjanak neki a következő szezonnak. Ott találkozunk!