2023. január 05. | 22:52

Ezt Kelly Piquet, a holland pilóta barátnője árulta el egy interjúban.

2022-ben kétszeres Forma-1-es világbajnokká koronázták Max Verstappent. A holland pilóta remek teljesítménnyel utasította maga mögé mindenkit, bajnoki elsőségét már futamokkal a befejezés előtt bebiztosította. A Red Bull versenyzője 2020 óta van együtt kedvesével, Kelly Piquet-vel. A brazil modell most a Vogue holland számában adott interjúban beszélt arról, hogy Max Verstappen nem rajong az elektromos járművekért.

„Ha Max felajánlaná, hogy vesz nekem egy autót, és én elektromost kérnék, abba valószínűleg belehalna” – fogalmazott Kelly Piquet.

A brazil hölgy rendkívül elismerően beszélt Verstappenről, aki szerinte annak ellenére szerény maradt, hogy másodszor is F1-es világbajnok lett.

„Két lábbal a földön jár. Amit igazán csodálok benne, hogy tudja, mit akar, és ezt bátran meg is mondja. Tudatosan viselkedik, nem érdekli a hírnév, vagy az anyagi dolgok. Sok közös van bennünk, életművészek vagyunk. Egyre inkább azt látom, hogy édesapámhoz hasonlít” – tette hozzá a modell.

Kelly Piquet családjában gyakori téma lehet az autóversenyzés, apja ugyanis a háromszoros Forma-1-es világbajnok Nelson Piquet, testvére pedig szintén szerepelt a Száguldó Cirkuszban, bár neve leginkább a 2008-as Szingapúri Nagydíjon történt baleset miatt maradt emlékezetes. Azon a versenyen az ifjabb Piquet sokak szerint szándékosan csapta falhoz autóját, ezzel előnyhöz, és végül győzelemhez juttatva csapattársát, Fernando Alonsót.

Az autobild.de német weboldal Max Verstappen egy holland napilapnak adott interjújából idézi, mit szeretne elérni pályafutása során nyújtott teljesítményével a Red Bull versenyzője.

„Remélem, hogy a fiatal holland pilóták inspirációt és motivációt kapnak tőlem. Amikor befejezem a versenyzést, talán új tehetségek kopogtatnak majd a Forma-1 kapuján. Korábban a hollandok elérhetetlen álomnak gondolták ezt, mára azonban valósággá vált” – mondta Verstappen.

Ami az elektromos átállást illeti, az autógyártók többsége 2030-as és 2035-ös céldátumokkal dolgozik, legalábbis az elmúlt években erről szóltak a nyilatkozatok. A szakértők egy része azonban úgy véli, a belső égésű motorokra még jó ideig szükségünk lesz.

Jakub Porzycki/NurPhoto/Getty Images