A királykategória először 2008-ban rendezett esti futamot, hogy aztán ebben az évben az egyik legizgalmasabb versenyt is kivilágított körülmények között bonyolítsák le a Sakhir Nagydíjon. A Forma-1 számára jelenleg két különböző cég szállítja a biztonsági törmelékfogó kerítéseket és az esti futamokhoz szükséges világítást. Az előbbi, svájci Geobrugg vállalat kooperálni szeretne a világítástechnikákat gyártó DZ Engineering SRL céggel, hogy ketten együtt még költséghatékonyabb megoldások keretein belül tudjanak akár több nagydíjon is esti futamot lebonyolítani.

Forma-1-es futam rajtja Szingapúrban, felülről

A megoldás alapja, hogy a két elemet, azaz a törmelékfogó kerítést és a speciális lámpákat egy szerelvényre teszik, így a pálya versenyre való felkészítése és annak költségei is csökkennének. Fő szempont volt viszont az, hogy ez az extra ötlet ne járjon a biztonsági tényezők romlásával, így már több töréstesztet is végrehajtottak.

A Geobrugg és a DZ Engineering SRL vállalat közös tesztje

Az ötlettel nem csak a Forma-1 tudna profitálni, hiszen amely pályák rendelkeznek az egyedi technológiával, azok sokkal mobilisabb módon tudnának esti futamokat is rendezni. Ezzel együtt természetesen a futamok is fenntarthatóbbak lehetnek, hiszen a cél a költségek csökkentése.

Jelenleg három esti versenyhelyszín van a Forma-1-es naptárban, név szerint Bahrein, Szingapú és Abu Dhabi. Lehet, hogy akár több is lesz?