2019. szeptember 25. | 11:44

Vajon az Ezüst Nyilak lehetnek-e annyira sikeresek, mint a Forma-1-ben?

Társszerző: Hajdu Balázs

„Nem várhatják tőlünk, hogy úgy dominálunk majd, mint a Forma-1-ben” - mondta Toto Wolff csapatfőnök, a márka első Formula E autójának bemutatóján.

Furcsa mondat ez egy új kaland kezdetén, mindenesetre mindent elárul a csapat F1-es sikereiről. Az EQ Silver Arrow 01-es modell még egy métert sem tett meg a versenypályán, ám máris sokan beszélnek róla.

„Ami az elmúlt pár évben történt, olyanra minden 20 évben van példa. Ehhez hasonló dominanciát már láttunk korábban is. A Formula E sorozatban nem számíthatunk hasonlóra. Szeretnénk megvetni a lábunkat a mezőnyben, és természetesen győzelemre törünk. Büszkék vagyunk az elvégzett munkára” - mondta Wolff egy interjúban.

Adódik a kérdés: milyen mértékben lehet használni a Forma-1-es tapasztalatokat az elektromos autók versenyében?

„Szeretnénk kihasználni a szinergiákat, ám a helyzet az, hogy teljes kapacitással dolgozunk a Forma-1-ben. A HWA partnercsapatunkkal egy másik struktúrát hoztunk létre, ahol sok egykori F1 Mercedes munkatárs dolgozik a projekten” - tette hozzá a csapatfőnök.

A HWA korábban 19 évig a Mercedes DTM irányította, majd a Formula E-ben a brit Gary Paffett és a belga Stoffel Vandoorne párosával versenyeztek. Vandoorne maradt a csapatnál, Paffett helyét a jelenleg Forma-2-ben is zereplő Nyck de Vries veszi át.

„A fiatalság és a csapat jövője fontos szerepet játszott a döntés meghozatalakor. Reméljük, hogy Gary Paffett a Mercedes-család kötelékében marad, és segíti fiatal pilótáink fejlődését. A döntés az ő kezében van” - árulta el Wolff.

„A mérnökeim ugyanazok lesznek. A HWA szakemberei maradnak, így minden versenyhétvégén ismerős arcokat fogok látni. Ez hatalmas előnyt jelent. Nagyon élveztem a tavalyi bajnokságot. Nem a legerősebb autóban ültem, de így is képesek voltunk jó eredmények elérésére. Megszereztem az első rajthelyet Hongkongban, felállhattam a dobogóra Rómában. A Mercedesben mindig komoly potenciál rejlik, a jövőben még nagyobb sikereket érhetünk el” - mondta Stoffel Vandoorne.

Vajon mennyi idő alatt lehet ebből bajnoki cím Vandoorne és a Mercedes számára?

„Erről egyelőre korai lenne beszélni. Komoly céljaink vannak, szeretnénk gyorsan sikereket elérni. Már a futamgyőzelem is komoly eredmény lenne. Először ezt kell kipipálnunk, hogy a bajnoki címről beszélhessünk. Látva a csapatot, nem lehet más a célunk” - mondta Vandoorne.

„Egy tanulási folyamatba vágunk most bele. Nekem ez lesz az első idényem a Formula E-ben. Csapatként dolgozunk együtt, számíthatok Stoffel (Vandoorne) segítségére is, hiszen neki már van tapasztalata a mezőnyben. Kiválóan ismerjük egymást, versenyeztünk együtt a Formula Renault sorozatban” - mondta Nyck de Vries, a csapat másik pilótája.

Mindketten a Mercedes F1 szimulátoros tesztpilótái lesznek, és szabad hétvégéken kipróbálhatják magukat más sorozatokban is. Vandoorne kiválóan szerepelt a Le Mans 24 órás versenyen, de Vries pedig 2020-ban egy teljesen szezont tölthet a WEC sorozatban.

Az interjú során felvetődött a kérdés, hogy a közúton is elektromos autóval közlekedik-e Vandoorne.

„Az én autóm egyelőre nem egy elektromos modell. Egy C63 S AMG-vel járok. Meg vagyok elégedve vele. Egy napon biztosan elektromosra váltok majd. Nagyon tetszik az EQ S koncepció” - mondta Stoffel Vandoorne.

A Formula E hatodik idénye novemberben kezdődik. Szerinted mennyi időre lesz szüksége a Mercedesnek, hogy ebben a sorozatban is sikeres legyen?