A Cupra és a Zengő Motorsport közös, péntek reggeli sajtótájékoztatóján találkozhattunk Zengő Zoltánnal és a csapat hivatalos WTCR pilótáival, Robert Huff-fal és Nagy Danival is, akiket Szujó Zoltán kérdezett a jövőbeli tervekről. A Cupra és a csapat közös munkájáról, valamint a márka jövőbeli terveiről. Erről inkább Rozgonyi Ádám, a cég hazai márka igazgatója beszélt. Megtudtuk, hogy a jövő heti futamon a csapat nem csak jó eredménnyel szeretne a rajongók kedvében járni.

Szujó Zoltán, Nagy Dániel, Zengő Zoltán, Rozgonyi Ádám, Robert Huff
Balról jobbra: Szujó Zoltán, Nagy Dániel, Zengő Zoltán, Rozgonyi Ádám, Robert Huff (Kép: Kozma Ádám / Alapjárat.hu)

A Hungaroringen június 10-én rendezik meg a Super Racing fesztivált, ami magába foglalja a WTCR, a Kamion EB és az ETCR futamait is. A rendezvény idején a ring lelátói ingyenesen látogathatók lesznek, szóval itt lesz az ideje berúgni a bőrlabdát a bokorba és megnézni, mit tudnak a volán mögött ülő magyar pilóták - határozottan nem az autópálya-használókra gondolok, hanem a kiváló versenyzőkre a túraautó világkupán.

Nagy Dani bemutatja, melyik gomb mire való a WTCR Cupra kormányán
Nagy Dani bemutatja, melyik gomb mire való a WTCR Cupra kormányán (Kép: Kozma Ádám / Alapjárat.hu)

A versenyre különleges ruhát kapnak a Zengő motorsport Cuprái. Az ETCR-ből WTCR-be szerződött Nagy Dani és a 2012-es bajnok Robert Huff autóján látható kérdőjelek helyére, azt tervezik, hogy a „csapat rajongói kapnak ott helyet”. Egy hét sincs már a versenyig, szóval érdemes figyelni a csapat social média felületeit, ahol hamarosan kiderül, hogy fénykép, szöveges üzenet vagy rajz formában válhat valaki a dizájn részévé a hungaroringi futamon. Úgy túnik, a Zengő Zoltán által vezetett csapat nem csak a versenyzői szempontjait kezeli bajnokokhoz méltóan, mert szurkolóik is a mindenkori fókuszban vannak.

Feltörekvő tehetségek, tapasztalt patrónusok

A német autóipari óriáshoz tartozó, idén 4 éves Cupra rohamosan fejlődik, dacára az alapanyaghiánynak, az ellátási lánc akadozásának és sok más, az autóipart érintő nehézségeknek. Az is tény, hogy kezdő márkaként a nulláról indultak, ahonnan hosszú út vár még rájuk.

Nagy Dani WTCR Cupra versenyautójának kormánya
(Kép: Kozma Ádám / Alapjárat.hu)

Természetesen a sikernek háttere is van, hiszen a VW-konszern maximális támogatását élvezik, mégis említésre méltó a tavalyi évben elért 190 százalékos növekedés, illetve az idei évre kitűzött 200 százalékos növekedés. Az elkövetkező 2-2,5 évben 3 modell is érkezik, amiből kettő elektromos lesz, ráadásul az egyik egy vérpezsdítően beszédes, Urban Rebel névre keresztel városi cirkáló - tudtuk meg Rozgonyi Ádámtól.

Nagy Dani WTCR Cupra versenyautója
Nagy Dani WTCR Cupra versenyautója (Kép: Kozma Ádám / Alapjárat.hu)

A Cupra és a Zengő motorsport kapcsolata kézenfekvő, hiszen a hazai márkaépítés szerves részét képező szponzori tevékenysége is igen aktív. A Cupra kapcsolatban áll a Magyar Vízilabda Szövetséggel és az Országos Korcsolyázó szövetséggel is. Az együttműködés új lehetőséget jelentett a magánkézben lévő magyar csapatnak, ami kiemelkedő eredményeket ér el a gyári támogatást élvező versenyzőkkel szemben is.

Nagy Dani WTCR Cupra versenyautója
(Kép: Kozma Ádám / Alapjárat.hu)

A csapatfőnök elárulta, hogy a tavalyi szezonban több mint 5 kamion és 80 fő vett részt a sikerek megalapozásában. Ennek több mint 3,6 millió eurós (aktuális árfolyamon 1,4 milliárd forint) költségvetése persze csak töredéke akár a Fradi tavalyi 30 millió euró (aktuális árfolyamon 11,8 milliárd forint) körüli költségvetésének, hát még az F1-ben alkalmazott több csapat számára is szűkös, 130 millió eurót meghaladó költségvetési limithez képest. Mégis bajnokok lettek. Bajnokok lettek a Pure ETCR sorozatban egyéniben is és csapatként is, magyar pilótákkal, magyar mérnökökkel, igaz, egy nagyon szűk mezőnyben.

Nagy Dani WTCR Cupra versenyautója
(Kép: Kozma Ádám / Alapjárat.hu)

Hogyan tovább idén?

Az idei év harmadik futamához közeledve nem homályosodtak a csapat céljai, nem elégszenek meg célbajutással, nyerni szeretnének. Ennek persze többféle módja is van és Zengő Zoltán azt is elárulta, hogy a taktikai hozzáállásuk a bajnokság megnyerésére fókuszál, aminek alapja a pontgyűjtés.

Nagy Dani WTCR Cupra versenyautójának kormánya
(Kép: Kozma Ádám / Alapjárat.hu)

Ezt a frissen leigazolt, 41 éves brit versenyző szerződésében szereplő motivációs tényezők is erősítik, mert ha megnyeri a bajnokságot, akkor az anyagi díjazás sem marad el. Rob Huff a jövő heti hungaroringi futammal kapcsolatban elmondta, szereti a hungaroringi pályát és nem csak azért, mert tavaly új körrekordot állított fel, hanem azért is, mert az itteni „old scool” stílusú aszfaltcsík nagyon hasonló azokhoz a brit versenypályákhoz, ahol felnőtt.

Zengő motorsport épülete
(Kép: Kozma Ádám / Alapjárat.hu)

Dani sem panaszkodhat az itthoni pálya ismeretével kapcsolatban, ugyanakkor nem kis nyomást jelenthet hazai közönség előtt teljesíteni. Szujó Zoltán kérdésére azt is elárulta, hogy bár jó pár futamnyi tesztkilométer van már a kezeiben a Hungaroring vonaláról, valójában mindig változik az aszfalt minősége és ezzel a tapadás az ideális íveken, így nem lehet félvállról venni a versenyt.

Relikviák a Zengő Motorsport műhelyében
Relikviák a Zengő Motorsport műhelyében (Kép: Kozma Ádám / Alapjárat.hu)

Zengőék nem tétlenkednek a csapat infrastruktúrájának fejlesztése kapcsán sem, hiszen a még nem teljesen elkészült jelenlegi központjukat máris egy jóval nagyobbra cserélik. Már a jelenlegi helyszínt is úgy alakították ki, hogy a versenyzők és a mérnökök nem csak az autókkal, hanem az adatok kiértékelésével is teljeskörűen dolgozhassanak. Az új helyszínen átfogó szimulációkat is végeznek majd, amikkel technikai fejlesztéseket végezhetnek az autókon, valamint mentális és fizikai terhelésekkel edzhetik a pilótákat.

Technogym F1 Training ülés
Technogym F1 Training ülés, amivel a pilóták fizikai állóképességét edzették (Kép: Kozma Ádám / Alapjárat.hu)