A Forma-1 az a sportág, amely mindig is a pénzről szólt. Habár mindez pontosan napjainkban kezd megváltozni, ami a költségsapkát illeti, de a királykategória valószínűleg sosem lesz a kisemberek sportja. Ebben a cikkben azokat a személyeket mutatom be, akik a fő mozgatórugói jelenleg ennek a sportágnak.

A leggazdagabb támogató

Sergio Perez érkezésével több szponzori matrica is megjelent a Red Bullon, ilyen például a Claro is, amely egy telekommunikációs cég, központja pedig Mexikóvárosban található. A több mint 200 ezer alkalmazottal rendelkező vállalat feje pedig nem más, mint Carlos Slim, akinek vagyona a legfrissebb Forbes lista szerint 62,8 milliárd dollár. Ezzel ő a világ 16. legvagyonosabb embere. A Slim családhoz köthető a szintén Perez támogató Telmex vállalat is.

A Red Bull autójának hátsó része rajta a szponzorációs feliratokkal oldalról

A leggazdagabb csapattulajdonos

Ismét a Forbes listáról hozom a következő tehetős személyt, aki nem más, mint a Red Bull vezére Dietrich Mateschitz, aki ezen a listán az 56. a maga 26,9 milliárd dolláros vagyonával. Az osztrák üzletember még 2004-ben vásárolta meg a Jaguar Racing csapatát, amiből a mai Red Bull is lett. Egy évvel később pedig Gerhard Bergerrel karöltve a Minardi istállót is felvásárolták, ami pedig lett elsőként Scuderia Toro Rosso, majd pedig AlphaTauri.

Ha ez sem lenne elég, az ő birtokukban áll az osztrák Forma-1-es versenypálya is, a Red Bull Ring.

A Red Bull tulajdonosa háttérben a csapat logóval szemből

A leggazdagabb pilóta

Ebben az esetben, ha csak az aktív pilótákat nézzük, akkor természetesen egyértelműen Lewis Hamilton a legvagyonosabb versenyző, aki nem csak a 30-40 milliós éves fizetése miatt gazdagodott meg hihetetlen módon, hiszen számos egyéni megállapodása is van többek között például a Tommy Hilfigerrel is, ahol saját kollekciója is fut. Mindezzel együtt a nettó vagyona összesen körülbelül 300-500 millió dollárra becsülhető.

Lewis Hamilton egy sportautóban

Ha viszont a már visszavonult pilótákat is számba vesszük, akkor egyértelműen Michael Schumacher lenne az első, aki több mint 600-800 millió dolláros vagyonra tett szert a karrierje során.

A leggazdagabb versenypromóterek

Elsőként persze a Bahrein Grand Prix és az Abu Dhabi pálya tehetős sejkjeit kell kiemelni, akik több 10 milliárdos vagyonukkal mindenkit felülmúlnak ebben a listában, azonban ide kell venni Stephen M. Ross-t is a Miami Dolphins NFL franchise tulajdonosát is. Habár a Forbes listán csak a 369. helyen áll, így is több mint 7 milliárd dolláros vagyonnal rendelkezik, amely lehetővé tette, hogy a Hard Rock Stadiont felvásárolja, hogy aztán a Forma-1-et is Floridába vigye és egy 40 millió dolláros beruházásnak köszönhetően egy pályát is felépíttessen.

Stephen Ross a Hard Rock Stadionban

Még több pénz jöhet a jövőben

A Forma-1-et még 2017-ben vásárolta fel a Liberty Media összesen 4,6 milliárd dollár értékben, amely után sokkal inkább a szórakoztatás és a látvány került előtérbe, ezzel pedig újra felívelő pályára került a sport. A kérdés már csak az, hogy a jövőben milyen hatásai lehetnek annak, hogy az amerikai vezetés egyre könnyedebbé akarja változtatni a sportágat.

A Mclaren vezetőségének egy-két tagja oldalról a garázsban

Egy biztos azonban, jelenleg nagyon sok szempontból csalogató és megtérülő befektetésnek tűnik a Forma-1-be invesztálni, gondolok ezalatt Lawrence Strollra, Dmitry Mazepinre, az új Williams tulajdonosra, vagy a megújuló McLaren vezetésre, amelyek egyaránt hatalmas beruházások közép és hosszú távon.

De vajon mi, a szurkolók is úgy gondoljuk, hogy jó irányba halad a Forma-1 zászlóshajója? Vagy ismét egy kiadós zátonyra futás következik azután, hogy teljesen elveszik a Száguldó Cirkusz történelmi vonulata? Írd meg nekünk, Te mit gondolsz a Forma-1 jövőjéről!