Manapság már pilóta sem kell a versenyzéshez, de tényleg ez a jövő?
A májusi hónap a versenyzés szerelmesei számára az egyik legszebb lehet, hiszen akkor van többek között a Monacói Nagydíj is és az Indy500-as megmérettetés is, amely az autósportok legjeinek számítanak. 2021-ben viszont már nem csak a már megszokott IndyCar sorozat térhet vissza, a szeptemberi szezonzáró után októberben lesz az Indy Autonomous versenye, amire 30 csapat is jelentkezett, a fődíj pedig egy millió dollár.
A csapatoknak fejlesztésre van szükségük ahhoz, hogy az autók ne csak arra legyenek képesek, hogy kövessék a pálya ívét, hanem arra is, hogy tökéletesen haladjanak egymás mögött úgy, hogy adott esetben képesek legyenek az előzésre és még a gumikra is odafigyeljenek.
Sokan persze azt feltételezik, hogy ez a sport is elengedhetetlen a személyautók fejlesztésében, amelyben mindig is nagy szerepet játszott többek között a Forma-1 is, lásd például a kinetikus energiavisszanyerő rendszerek fejlesztése, amely 2009-ben került először bevetésre, hogy aztán tökéletesítve átkerülhessen a hétköznapi autók fejlesztésébe is.
Az önvezető versenyautók csatája érdekes jelenség lesz ez az autósportok történetében, de remélhetőleg még sok éven át inkább a pilótáknak drukkolunk, mint kizárólag gépeknek.