Három hónapnyi szünet és a téli tesztek után ismét felbőgtek a V6-os hibrid erőforrások Bahreinben, ahol a szezonnyitót rendezték. Az előzetes altatást követően a Mercedes természetesen visszanyerte erejét, de az is világossá vált, hogy ez a szezon talán a hibrid korszak eddigi legizgalmasabbja lehet.

Forma-1-es verseny menet közben Bahreinben

A szabadedzéseket egytől-egyig Max Verstappen nyerte, az időmérőhöz és a versenyhez pedig mindenki a legjobb beállítást kereste. A körülmények nem könnyítették meg a csapatok dolgát, hiszen folyamatos széllel és egy esetleges homokviharral is számolniuk kellett.

Az időmérőhöz érve tudni lehetett, hogy a Mercedes valóban nincs akkora bajban, mint ahogy azt a közvélemény várta. A Q1 meglepetés kiesője balszerencsésen Sebastian Vettel és Esteban Ocon volt. Hozzá kell tenni, hogy mindehhez kellett az is, hogy Mazepin az első kanyarban megforogjon, Carlos Sainz Ferrarija pedig a harmadik kanyar okozta vibráció miatt megálljon a második szektor közepén, így két szakaszon is sárga zászló volt érvényben.

A Forma-1-es mezőny a versenyen szemből

A spanyol egy újraindítást követően tovább tudott menni, így a Q2-ben részt vett. A Red Bull eltaktikázta magát, Sergio Perez pedig kiesett, Fernando Alonso pedig nagyon nagyot autózva továbbjutott a harmadik szakaszba.

Ezek után jöttek az utolsó lövések, amely során a várakozásoknak megfelelően villant az osztrák gárda, ami 0,388-as előnyt jelentett Verstappennek Hamiltonnal szemben. A Ferrari magára találva szerezte meg Leclerc révén a negyedik helyet, Stroll pedig mentette a meggyengült Aston Martin becsületét és a tizedik helyre kvalifikálta magát.

McLaren és a Ferrari egymás ellen menet közben szemből

A valódi izgalmak viszont még csak vasárnap kezdődtek. A felvezető körön Sergio Perez autója hirtelen leállt. A mezőnynek el kellett mennie egy újabb felvezető körre, a mexikói pedig egy teljes reset után újra tudta indítani a Red Bullt, amivel ezek után csak a boxutcából rajtolhatott.

A piros lámpák kialvását követően kezdetét vette a Forma-1 történetének 72. szezonja. Hatalmas előzések, parázs csaták a középmezőnyben és hihetetlen kemény stratégiai küzdelem az élen. Hamilton alávágott Verstappennek, így elé került, ám ezzel fennállt annak a veszélye, hogy a végére elfogynak az abroncsai. Úgy tűnt, 17 körrel a vége előtt a győzelemért veheti üldözőbe Verstappen Hamiltont. Nyolc-kilenc másodperces hátrányát le is dolgozta a fiatal holland pilóta, így jöhetett az előzés.

Hamilton Verstappen ellen vív csatát az első helyen

A versenybírák már a hétvége elején sem voltak a helyzet magaslatán a negyedik kanyarral kapcsolatban, hiszen először a fehér vonal volt a pályahatár, majd a rázókövet is belevették, hogy aztán ez a versenyre érvényét veszítse. Ez utóbbi csak akkor derült ki, amikor a Red Bull bepanaszolta a Mercedest, hiszen Hamilton összesen 29-szer szélesítette ki a pályát ezen a szakaszon.

Az előzés pillanatában viszont az FIA már nem engedélyezte mindezt, így egyből rászóltak Verstappenre, hogy adja vissza a pozíciót. Lewis Hamilton szándékosan nagyon lassan előzte vissza a versenyző társát, akinek nagyon sok kosz került frissebb abroncsaira, ráadásul ez a szituáció ki is zökkentette. Ezzel Lewis Hamilton behúzta a 96. győzelmét is, a futamot követően viszont nem csillapodtak a kedélyek.

Lewis Hamilton a győzelmét követően még a Mercedesben

Verstappen képtelenségnek nevezte a versenyirányítás döntését és oda szólt a csapatának is, hiszen elmondása szerint ki tudott volna autózni egy öt másodperces előnyt egy esetleges büntetés esetén. Christian Horner és Dr. Helmut Marko pedig következetességre kérte az FIA-t.

Max Verstappen a verseny napján maszkban szemből

„Utasítást kaptunk az FIA-tól, hogy azonnal adjuk vissza a pozíciót Hamiltonnak. Nagyon frusztráló volt, mert Lewisban pont annyi tartalék volt, amennyi elég volt a verseny végéig. Ha ezt nem tesszük meg, valószínűleg nem garantálhattunk volna, hogy elég lesz egy ötmásodperces előny, ha egyáltalán ilyen büntetést kap Verstappen. Ez volt a helyes döntés. A pályahatárok mindig vitás témák lesznek, de szükség van a következetességre. Nem mondhatják, hogy a versenyen használható, előzni viszont nem lehet rajta. Legyen igen vagy nem” – mondta Horner, a Red Bull csapatfőnöke az eseményekre reagálva.

A futamot követően sok kérdésre választ kaptunk, hiszen az biztos, hogy egy elképesztően izgalmas szezon elé nézünk, amikor lehet, hogy ismét két részre szakad a mezőny és két különálló kávéház lesz az élmezőny és a középmezőny csatája. Azt viszont levonhatjuk tanulságként, hogy Verstappen mellett végre egy kivételesen erős pilóta van Sergio Perez személyében. Pierre Gasly és Alex Albon egy-egy szezon alatt sem tudott akkorán autózni, mint amekkorát a mexikói az első versenyén.

AlphaTauri menet közben szemből

Még mielőtt kitérek a középmezőny erőviszonyaira, ki kell emelnem két pilóta nevét is. Az első pozitív jelleggel Yuki Tsunoda, aki hatalmasat ment az első futamán és habár csak a 9. helyen végzett, briliánsakat előzött és nagyon meggyőző teljesítményt nyújtott. Gaslynak biztosan fel kell kötnie a gatyáját, hogy ez a kis japán titán ne verje el az idei debütáló szezonjában. A másik név pedig Sebastian Vettel, aki egész hétvégén szenvedett, sőt, egy megmagyarázhatatlan hibát is vétett Esteban Ocon ellen. Adjunk még neki időt, de ez elsőre nem sikerült jól az Aston Martinnal.

Sebastian Vettel a háttérben Lance Strollal

Visszatérve a középmezőnyre, még sűrűbb lett, elöl a McLaren, feljövőben a Ferrari az Alfa Romeo pedig új résztvevőként csatlakozott. A Williams előrébb lépett, a Haas pedig ahogy azt várni lehetett, teljesen vezethetetlen autóval a leggyengébbnek számít idén. Mazepin számtalan hibát vétett az egész hétvége során, ráadásul a verseny elején már össze is törte az autóját. Mick Schumacher viszont teljesítette a feladatát és 16. helyen végezve meglátta a kockás zászlót élete első Forma-1-es versenyén.

Mick Schumacher a Haas-ban menet közben

A kérdés már csak az, hogy a következő, április 18-án esedékes imolai futamra mennyire tud megerősödni a Mercedes, a Red Bull pedig fenn tudja-e tartani a meggyőző teljesítményét, amelyet már akár győzelemre is tud-e váltani.

A Bahreini Nagydíj végeredménye:

  1. Lewis Hamilton
  2. Max Verstappen +0.745s
  3. Valtteri Bottas +37.383s              
  4. Lando Norris +46.466s
  5. Sergio Perez +52.047s
  6. Charles Leclerc +59.090s
  7. Daniel Ricciardo +66.004s
  8. Carlos Sainz +67.100s
  9. Yuki Tsunoda +85.692s
  10. Lance Stroll +86.713s
  11. Kimi Räikkönen +88.864s
  12. Antonio Giovinazzi +1 kör
  13. Esteban Ocon +1 kör
  14. George Russell +1 kör
  15. Sebastian Vettel +1 kör
  16. Mick Schumacher +1 kör
  17. Pierre Gasly - kiesett
  18. Nicholas Latifi - kiesett
  19. Fernando Alonso - kiesett
  20. Nikita Mazepin – kiesett