Kétségkívül Daniel Ricciardo érdemli a 2018-as szezon legpechesebb versenyzőjének járó kupát!
Szerintem titkon még bízott abban a mindig mosolygós ausztrál, hogy egy utolsó sikert még elérhet a Red Bullal a távozása előtt. Ez remény azonban kilenc körrel a Mexikói Nagydíj vége előtt végleg elszállt, amikor idén hatodik alkalommal adta meg magát a technika.
Többször volt alkalmam találkozni vele, de sosem láttam még ennyire frusztráltnak és csalódottnak. A mexikói kiesését követően kijelentette, hogy neki már elege van az egészből, és az utolsó két futamra szívesen átadná helyét a Pierre Gaslynak, aki a Toro Rossóból kerül az ő helyére.
Szombaton hatalmas meglepetést okozott, amikor váratlanul a pole pozícióban találta magát. Itt még minden rendben volt, csupán a második leggyorsabb kört teljesítő Max Verstappen volt elégedetlen az idejével.
Ricciardo számára a gondok vasárnap délután, már a rajt előtt kezdődtek, amikor úton a rajtrácsra kicsúszott az első kanyarban, valamint a rajtgyakorlata sem adta ki, sőt már az első kanyar előtt rögtön visszaesett a harmadik helyre az élről.
Majd elég sokáig a második helyen haladt, valamint maga mögött tudta tartani a frissebb gumikon őt ostromló Sebastian Vettelt, amikor a 62. körben - kilenc körrel a leintés előtt - motorhiba miatt ki kellett állnia. Az eset után ezt nyilatkozta Ricciardo:
„A frusztráció többé már nem megfelelő szó, reménytelennek érzem az egészet. Őszintén mondom, hogy jelenleg nem látom értelmét, hogy megjelenjek vasárnap, nem látom értelmét, hogy rajthoz álljak a következő két versenyen. Régóta nem volt tiszta versenyem vagy hétvégém. Nem vagyok babonás, vagy bármi efféle baromság, de az autó meg van átkozva. Erre nem tudok mást mondani."
Christian Horner a közösségi médiában kért elnézést a versenyzőtől, akivel nem tudta vasárnap érdemben megbeszélni az esetet, mert érthető okból hamar el akarta hagyni a versenypálya területét.
Ezekből az okokból esett ki idén Daniel Ricciardo:
- Bahreinben a motor meghibásodása miatt esett ki a futam elején.
- Azerbajdzsánban egy ütközés miatt esett ki a 40. körben.
- Ausztriában szintén a motor mondta be az unalmast az 54. körben.
- Németországban szintén az előző probléma miatt kellett kiállnia a 29. körben.
- Belgiumban már a rajt után belekeveredett egy nagyobb balesetbe.
- Olaszországban a kuplung bizonyult a leggyengébbnek.
- Austinban mindössze kilenc kört tudott teljesíteni, ott ismét a motor hagyta cserben.
- Mexikóban, idén hatodik alkalommal a motor meghibásodása miatt kellett kiállnia.