2021. december 02. | 18:37

Az FIA alelnökjelöltje 20 évvel ezelőtt, Richard Burns navigátoraként nyerte meg a Rali Világbajnokságot, azóta pedig az FIA különböző bizottságaiban vállalt munkát.

2001-ben, 20 évvel ezelőtt az angol Richard Burns a skót Robert Reid oldalán megnyerte a Rali Világbajnokságot. A korábbi navigátor az FIA különböző bizottságaiban vállalt munkát, három hét múlva pedig Mohammed ben Szulajem elnökjelölt partnereként indul a szövetség sportszakmai alelnöki pozíciójáért. Jean Todt, az FIA jelenlegi elnöke szintén rali navigátorként kezdte pályáját – úgy tűnik tehát, hogy ebből a kiindulópontból el lehet jutni egészen a sportágat irányító szervezet élére.

Burns és Reid hazai pályán, az Egyesült Királyságban rendezett futamon hódította el a trófeát 2001-ben.

Ez az időszak volt a ralisport aranyokra, többek között a legendás Colin McRae is ebben a korban versenyzett.

„Nagyszerű lenne, ha a sportág visszakerülhetne az akkori magasságokba. A kihívás azonban szerintem a regionális és helyi bajnokságokban rejlik, ahol a költségek állhatnak a fejlődés útjába. Be kell látnunk, hogy az autósport a részvétel szempontjából mindig drágább lesz a labdarúgásnál. Mindeközben dolgoznunk kell a költségek csökkentésén, valamint olyan régiók támogatásán, ahová a sportág kevésbé juthat el” – mondta Robert Reid a motor1.com oldalnak.

Mohammed ben Szulajem mellett az FIA jelenlegi alelnöke, Graham Stoker is indul a szervezet legmagasabb pozíciójáért. Mindkét jelölt programjának központi elemeként jelenik meg a környezetvédelem, illetve a fenntarthatóság biztosítása érdekében szükséges technológiák fejlesztésében vállalt kulcsfontosságú feladatok.

„Több mint 2000 órás, részletes egyeztetésen vagyunk túl. Beszéltünk azokról a változásokról, melyek nem csak a sportágunkat, hanem a társadalmat is érintik. Átalakulnak a fogyasztói szokások, a sokféleség megítélése, valamint természetesen a környezetvédelem és a fenntarthatóság is kiemelten fontos kérdésként merült fel. Az autósportnak a múltban is kulcsszerepe volt, és ez a jövőben is így lesz majd. Az Európán kívüli egyesületek egyértelmű üzenetet fogalmaztak meg: az autósport jövője nem lehet tisztán elektromos, hiszen a következő 20 évben is a belső égésű motorokat fogjuk használni. A világ számos pontján nem áll rendelkezésre a szükséges infrastruktúra. A jövő autósportját én biztonságosnak, szórakoztatónak, izgalmasnak és elfogadónak szeretném látni. Lehetőséget szeretnénk adni azoknak, akik fejlődni akarnak, és elegendő tehetséggel rendelkeznek a bizonyításhoz. Szerintem az autósport fényes jövő előtt áll” – tette hozzá a világbajnok navigátor.

A sportág vezetői folyamatosan keresik a megoldást arra, hogy az autósport fenntarthatóságát növeljék. A Forma-1-ben is erre vonatkozó célokat fogalmaztak meg, a tisztán elektromos meghajtás helyett azonban a hibrid technológia fejlesztésében, valamint szintetikus üzemanyagok alkalmazásában látják a jövőt.

Motor1