Ross Brawn: Változhat az F1-es hétvégék lebonyolítása 

Közzétéve:
2019-04-14, 12:52

A Formula 1 sportigazgatója, Ross Brawn elmondta, miként változhat 2021-től a versenyhétvégék struktúrája

Társszerző: Hajdu Balázs

Felvetődtek olyan javaslatok, hogy törölnék a pénteki F1-es edzéseket, így csak szombaton és vasárnap hajtanának ki az autók a pályára. Brawn szerint ekkora változásokra nem lehet számítani.

„Inkább evolúció ez, mint forradalom. Egyszerre szeretnénk izgalmasabbá tenni a műsort és megkönnyíteni a csapatok munkáját. Célunk, hogy 21-nél több versenyt tudjunk évente megrendezni” - fejtegette Brown. 

Racing Point a boxban

Az egyik változás egy új időmérős lebonyolítás kialakítása lehet. A mostani struktúrával nagyjából mindenki elégedett, drasztikusan új rendszer tehát nem válható. Keringenek pletykák arról, hogy az időmérő edzés a mostani három helyett négy szakaszból állna. 

„A következő egy-két évben lesznek változások. Dolgozunk egy, a mostanihoz hasonló időmérős rendszer kialakításán. Lesznek kiesők, és továbbra is a legjobb autók küzdenek majd a pole pozícióért. Szeretnénk egy egész órás, izgalmakkal teli, akciódús időmérőt látni” - mondta a kezdeményezéssel kapcsolatban Brawn. 

időmérő edzésen egy Ferrari

A versenynaptár bővítése időről-időre visszatérő téma. Újabb versenyhelyszínek bevonása szinte garantáltan növelné a Forma-1 népszerűségét, ám a szintén régóta hangoztatott költségcsökkentést azonban nem szolgálná. 

„Két-hárommal több versenyt szeretnénk évente, anélkül, hogy túlfeszítenénk a csapatok teljesítőképességét. A tervek szerint korlátoznánk, hogy a csapatok mennyit dolgozhatnak az autókon, ami a pénteki és szombati éjszakák érintené, ám ez a csütörtökre nem vonatkozna. Jobbá kell tennünk a sportág működését. A versenyhétvégék jelenleg arról szólnak, hogy állandóan érkeznek az új alkatrészek, amiket be kell szerelni. Mondhatjuk azt is, hogy a terv szerint azzal az autóval kellene versenyezni, amivel a csapatok megérkeznek a helyszínre.” 

A háttérmunka mértékéről és menetéről nem sok fogalmuk van a rajongóknak, ezáltal nem is hiányozna nekik. A szabadedzések eltörlése viszont nem népszerű, hiszen az megfosztaná a szurkolókat több órányi versenypályán látható akciótól.

McLarent szerelnek
Kevesebbet bütykölhetnének a szerelők az autókon a versenyhétvégéken, legalábbis ez a terv

Ahogy most áll a helyzet, a 2021-es szabályváltozások bejelentésére még egy kicsit várni kell. Jelenleg az időmérős szisztéma tartja izgalomban a rajongókat. A mostaninál rosszabb nem lehet... vagy igen? 

Forrás:

Kapcsolódó írások

James Hunt
2019. június 15.
Az F1 legendás alakja egy olyan korban versenyzett, amikor még a vezetői képességek domináltak
2019. március 06.
A világ egyik legnagyobb Autószalonjára több gyártó is kihozta a jelenlegi Formula 1-es versenyautóját
Hegedűs Andor a Red Bull Racing épülete előtt, szemből fotózva
2018. november 21.
Andor egy olyan karriert futott be eddig, amire sok benzinvérű társammal együtt ámulattal tekintünk . Az alábbi interjúból kiderül, hogyan került a Formula 1 egyik legelitebb csapatába tervezőmérnökként!
2018. december 16.
11 kérdés a szezon második feléről olyan kérdésekkel, hogy min sértődött meg Bottas Magyarországon, mennyi ideig nem nevetne Oconnal Verstappen, és milyen állathoz hasonlította magát vajon Hülkenberg?