Motorhiba miatt kell bűnhődnie a spanyolnak.
Igencsak rájár a rúd idén Carlos Sainzra. Bár a Ferrari mind az időmérő edzéseken, mid a vesenyeken rendre versenyképes, mégsem áll olyan elöl a pontvadászatban a spanyol, mint ezek alapján állhatna.
A két héttel ezelőtti Osztrák Nagydíjon Sainz eséllyel pályázott a második helyre, ám miközben üldözte Verstappent, lángok csaptak fel a Ferrariból, így fel kellett adnia a futamot. Az olaszoknál nem ez az első motorhiba, Bakuban Leclercnek kellett kiszállnia az autójából idő előtt hasonló okokból.
Csütörtökön már felröppent a hír, hogy Sainz autójában motort kell cserélni. Az FIA pénteken az első szabadedzés előtt bejelentette, Sainz autójába új központi elektronika került. Ez már idén a harmadik, ez a csere pedig tíz rajthelyes hátrasorolással hajtható végre.
Minden bizonnyal további motoregységek cseréjére is sor kerülhet Sainz autójában ezen a hétvégén. Ha teljes erőforrását kicserélik, akkor csak a mezőny végéről rajtolhat majd.
Sainz ennek ellenére igyekezett optimista maradni. Mint mondta, minden futamon esélyesek a győzelemre, tempójuk folyamatosan javul, az év második fele pedig még hátra van. Nos, a spanyolnak kapaszkodnia kell, ha a végelszámolásnál szeretne az elsőségért csatázni. Jelenleg ugyanis Max Verstappen, aa Red Bull Racing versenyzője 208 egységgel vezet, Sainz pedig csupán 133 ponttal rendelkezik, ami tetemes hátránynak tűnik a szezon ezen szakaszában.
Nyitókép: Depositphotos