Talán nem túlzás azt állítani, az elmúlt esztendők egyik legjobb idénykezdetén van túl a MNASZ/MAMS Tereprali sorozat
A száguldás és a pontvadászat Bugacon kezdődött, rövidesen pedig Magyargencsen folytatódik, többek között erről is beszélgettünk Garamvölgyi Zoltán MAMS Tereprali szakágvezetővel.
Hogy áll a felkészülés, milyen a hangulat a magyargencsi verseny előtt?
Először is szeretnék köszönetet mondani az összes településnek, hogy mellettünk állnak, mindenki hozzáteszi a magáét, ez nagy öröm! A versenyközpont idén is Magyargencsen, a művelődési házban lesz, a szervizpark a hadtörténeti múzeumban, illetve annak parkolójában helyezkedik majd el - sőt, ha jó időnk lesz, akkor pedig még a focipályára is kiterjesztjük. Úgy érzem, újabb robbanásszerű emelkedést fog produkálni a versenyzői létszám, ezzel kapcsolatban van is egy nyereményjátékunk a hivatalos Facebook oldalunkon, így mindenkit biztatnék, klikkeljen és játsszon az élményautóztatásért!
Hogy néz ki jelenleg a már említett nevezői létszám? Milyen lesz maga a pálya?
Kívülről biztosan nem tűnik nagy dolognak, de idáig még sosem fordult elő, hogy egy hónappal a verseny előtt már több mint tíz nevezőnk legyen. Megírtam a pályát, sikerült úgy alakítani, hogy 70 kilométeres köröket menjünk - ráadásul igen változatos körülmények között. Lesznek nagyon-nagyon nehéz és bonyolult ritmusváltások, erdős, kavicsos, mély gödrös, vizes árkos versus tempós szakaszok is. Pénteken háromszor 16 km-rel kezd a mezőny, szombaton pedig négyszer 70 km vár a versenyzőinkre. Minden pálya, minden gyorsasági szakasz után lesz külön szervizpark, ez is a résztvevők komfortérzetét igyekszik megemelni.
Kinek (kiknek) fekszik majd legjobban a magyargencsi rendezvény?
Én úgy gondolom, hogy elsősorban a side by side és motoros/quados versenyzők fogják mind a tíz újukat megnyalni, de az autós mezőnynek is kedvére való lesz ez a buli. Ők ráadásul valamennyire már ismerik is ezt a környéket, így tudják, nagyokat lehet meccselni ezen a nyomvonalon. A versenyt Magyargencs valamint Kemenesmagasi polgármesterének köszönhetően idén is egy nagy közös vacsorával zárjuk majd - mindenki örömére! Ezúton szeretnék köszönetet mondani az említett urakon kívül Németh Sándornak, aki már tíz esztendeje mellettünk áll, támogatja a tereprali eseményeinket a környéken, mind biztonsági igazgatóként, úgy mecénásként és barátként.
A bugaci első fordulón megvillantotta a körmeit a magyar tereprali oroszlán, azaz nagyon komoly nevezői létszámot és versengést láthattak a szurkolók. Szakágvezetőként hogyan értékeled az évad első versenyét és a MNASZ/MAMS kooperációt?
Részemről nagyon örülök neki! Nagyon sok munkánk van abban, hogy a helyzet így áll, de pont a héten hívtam fel a szakági bizottságban a társaim figyelmét arra, hogy nem szabad hátradőlnünk. Továbbra is ugyanezzel az elhivatottsággal és lendülettel kell mennünk a megkezdett úton, és a még elvarratlan szálakat a helyükre tenni. A magam részéről szeretnék tető alá hozni egy olyan autós szakági értekezletet, ahová az MNASZ elnökét, technikai delegáltját, valamint a sporttanács elnökét is meghívnánk. Ennek célja, hogy hosszabb távon is tudjunk tervezni, akár évekkel előremutatóan. Készülök egy tervvel, amit szeretnék számukra nyilvánosságra hozni: hiszek az együttműködésünkben, és abban, hogy a konstruktív munka és a párbeszéd végül meghozza a mindenki által áhított végeredményt!
Tóth Krisztián Márk / MAMS Tereprali sajtófőnök