A Belga Nagydíj helyszínén, Spa-Francorchamps-ban jelenleg jelentős átalakítások zajlanak. Ennek részeként egyes kanyarok bukóterében ismét megjelennek majd a kavicságyak.

Az elmúlt években a pálya különböző részein a sóderágyak és a füves területek helyét aszfaltozott bukótérre cserélték, ugyanakkor a belga pálya üzemeltetői a legújabb átépítés részeként úgy döntöttek, hogy több alacsony- és nagysebességű kanyarban is visszahozzák a kavicságyakat.

A padlógázzal teljesíthető Eau Rouge és Raidillon kanyarkombinációban már korábban végrehajtottak változtatásokat annak érdekében, hogy javítsák a biztonságot és csökkentsék a kanyarbemeneti sebességet. Az átalakítások most a legendás belga aszfaltcsík többi részére is kiterjednek.

Így a Raidillon tetején (4-es kanyar) a pálya jobb oldalán található aszfaltozott bukóteret kiszélesítik. Ugyanez fog történni a 3-as kanyar baloldalán elhelyezkedő bukótérrel is. A Raidillon lábánál található Eau Rouge (2-es kanyar) esetében pedig áthelyezik a szalagkorlátot, hogy ezáltal szintén megnöveljék a bukótér méretét. Ezt követően várhatóan április végére elkészül egy fedett, 4600 férőhelyes, VIP-boxokat is biztosító lelátó a Raidillon tetején.

A nagy sebességű Pouhon kanyar kiszélesített bukóterében ismét megjelenik majd a sóderágy, hogy a pálya határai közelebb kerüljenek a rázókőhöz és ne hagyjanak akkora hibázási lehetőséget a versenyzők számára a pálya egyik leggyorsabb részén.

Daniel Ricciardo a Belga Nagydíjon
fotó: Dan Mullan / Getty Images

Hasonló átalakítás várható a Buszmegálló és a Les Combes kanyarkombináció esetében is. Mindkét sikánban sóderre cserélik az aszfaltozott bukóteret, míg a Les Combes-ban egy új szervizutat is kialakítanak, ahol a kicsúszó pilóta vissza tud majd térni a pályára.

Az 1-es kanyar, a La Source szintén változtatásokon fog átesni annak érdekében, hogy tovább javítsák a biztonságot. Amellett, hogy megnövelik a bukótér méretét, itt is megjelenik majd a sóder, hogy még hatékonyabban tudják lelassítani a kisodródó autókat.