F1: 5 őrült pillanat a Belga Nagydíjakról

Közzétéve:
2019-08-31, 07:44

Spa-Francorchamps a Forma-1-es versenynaptár egyik klasszikus helyszíne.

Társszerző: Hajdu Balázs

A hétvégén végre újra száguldanak a világ leggyorsabb versenyzői – a Belga Nagydíjjal folytatódik a Forma-1 2019-es idénye. Spa-Francorchampsban garantált a dráma, az izgalom, és a sebesség. Vajon a hosszú egyenesek kedveznek majd a Ferrarinak? Mire lesz képes Max Verstappen többtízezer holland szurkoló előtt? Újra Hamilton örülhet majd a leintéskor? Ezekre a kérdésekre majd vasárnap kapsz választ, addig azonban tekints vissza a Belga Nagydíjak történetének emlékezetes pillanataira.

Az Eau Rouge kanyar Spában

1. Hihetetlen végjáték az esőben – 2008

A verseny jelentős részében Kimi Räikkönen és a Ferrari uralta a helyzetet. Az utolsó néhány körben – ahogy az arrafelé lenni szokott – a körülmények közbeszóltak. Megérkezett az eső, a versenyzők csúszkálni kezdtek. Räikkönen nem tudta irányítani az autóját, és a betonfalnak ütközött, ezzel a győzelem Lewis Hamilton ölébe hullt. 

2. Häkkinen elképesztő előzése – 2000

Michael Schumacher és Mika Häkkinen fantasztikus párviadalából is kiemelkedik a finn pilóta manővere a 2000-es Belga Nagydíjról. Häkkinen mindent egy lapra feltéve padlógázzal száguldott át az Eau Rouge-on, majd a Les Combes előtt támadásra szánta el magát. Az élen haladó páros két oldalról körözte le Ricardo Zontát, aki azt sem tudta, hová bújjon el a BAR-Hondájában. Minden idők egyik legnagyobb előzése volt. 

„Tudtam, hogy nem sokat veszíthetek, ha Michael mögött maradok. Nem próbálkoztam előzéssel az egyenes végén, mert tudtam, hogy nem fog helyet hagyni. Így a B-tervet választottam, és Zontával együtt Michaelt is megelőztem. Nekem nagyon tetszett, neki már nem biztos” - mondta az esetről Mika Häkkinen. 

3. Katasztrófa és tömegbaleset a rajtnál – 1998

Az 1998-as Belga Nagydíj esős körülmények között indult. Sokak szerint a biztonsági autó mögül kellett volna elrajtolniuk a pilótáknak, ám a versenyigazgatóság engedte az állórajtot.

Az 1998-as Belga Nagydíjon történt baleset

Az elején haladó Häkkinen és Irvine még megmenekültek, ám mögöttük mindenki összetörte az autót. Elsőként David Coulthard csapódott a falnak, a skót pilóta láncreakciót indított el, a roncsderbi pedig elkerülhetetlenné vált. 

„Ilyen körülmények között a biztonsági autó mögött kellett volna rajtolnunk. Szörnyű döntés volt elengedni a versenyt” - mondta Rubens Barrichello. 

A verseny aztán jóval később egy új rajttal vette kezdetét. Michael Schumacher kényelmes előnnyel vezetett, ám lekörözés közben David Coulthard McLarenjének ütközött, ezért mindketten feladni kényszerültek a viadalt. Akik látták, sosem felejtik Schumacher dühtől tajtékzó gesztusait. 

4. Force India pole pozíció – 2009

A ma már Racing Point néven szereplő istálló legnagyobb sikerét Giancarlo Fisichella 2009-es rajtelsősége jelentette. Az újságírók az olasznak szegezték a kérdést, mégis hogyan csinálta?! A válasz:

„Nem tudom. Még én sem hiszem el. Nem igazán számítottunk ilyen jó eredményre.”

5. Vettel kiüti Buttont – 2010

A 2010-es Belga Nagydíj 15. körében a Red Bull pilótája, Sebastian Vettel üldözte a McLarenben versenyző Jenson Buttont. A német nagy igyekezetében hirtelen kormánymozdulatot tett, ezzel megcsúszott, és autójának orrával eltalálta Button kocsijának oldalát. A brit versenyének ott helyben vége lett, Vettel még egy kör hátránnyal célba ért. Spa kiszámíthatatlan időjárási viszonyai őt is megtréfálták.

Jenson Button egy Belga Nagydíjon integet

Neked melyik volt eddig a legemlékezetesebb pillanatod Spából?

Forrás:

Kapcsolódó írások

James Hunt
2019. június 15.
Az F1 legendás alakja egy olyan korban versenyzett, amikor még a vezetői képességek domináltak
2019. március 06.
A világ egyik legnagyobb Autószalonjára több gyártó is kihozta a jelenlegi Formula 1-es versenyautóját
Hegedűs Andor a Red Bull Racing épülete előtt, szemből fotózva
2018. november 21.
Andor egy olyan karriert futott be eddig, amire sok benzinvérű társammal együtt ámulattal tekintünk . Az alábbi interjúból kiderül, hogyan került a Formula 1 egyik legelitebb csapatába tervezőmérnökként!
2018. december 16.
11 kérdés a szezon második feléről olyan kérdésekkel, hogy min sértődött meg Bottas Magyarországon, mennyi ideig nem nevetne Oconnal Verstappen, és milyen állathoz hasonlította magát vajon Hülkenberg?