2009 óta először tér vissza a japán gyártó a Száguldó Cirkuszba.
A Toyota nyolc szezont töltött a Formula 1 világában mint gyári istálló és motorgyártó. Ezen időtartam alatt 13 alkalommal állhatott fel az istálló valamelyik versenyzője a dobogóra, a csapat legjobb eredménye egy negyedik hely volt a konstruktőri versenyben.
A most napvilágot látott hír szerint több éves megállapodást kötött a Haas és a Toyota. Egész pontosan a MoneyGram Haas F1 Team és a Toyota Gazoo Racing (TGR) együttműködéséről van szó.
A Haas és a Toyota a „szakértelem és tudás, valamint erőforrások megosztása” tekintetében állapodott meg egymással. A Haas Ferrarival kötött megállapodása érvényben is érvényben marad.
A TGR tervezési, műszaki és gyártási szolgáltatásokat fog nyújtani a Haas számára, míg a Haas technikai szakértelmet és kereskedelmi előnyöket ad cserében. A partnerség célja, hogy a Haas fejlődjön és versenyképesebbé váljon, a Toyota pedig fejleszti saját tudását és készségeit az F1-en keresztül.
„Nagyon izgatott vagyok, hogy a MoneyGram Haas F1 Team és a Toyota Gazoo Racing összefogott, hogy létrejöjjön ez a technikai együttműködés” – mondta Ayao Komatsu, a Haas főnöke.
„Az autóipari szektor világelső vállalatának támogatása és együttműködése szervezetünkkel, miközben saját műszaki és mérnöki szakértelmük fejlesztésére és felgyorsítására törekszünk – ez egyszerűen egy olyan partnerség, amely mindkét oldalon nyilvánvaló előnyökkel jár.
Az a képesség, hogy kihasználjuk a Toyota Gazoo Racingnél rendelkezésre álló erőforrásokat és tudásbázist, miközben hasznot húzunk a technikai és gyártási folyamataiból, nagyban hozzájárul majd saját fejlődésünkhöz, és egyértelműen arra törekszünk, hogy tovább növeljük versenyképességünket a Forma-1-ben.
Cserébe egy platformot kínálunk a Toyota Gazoo Racing számára, hogy teljes mértékben kiaknázhassák és ezt követően fejlesszék házon belüli mérnöki képességeiket.
Természetesen örülök, hogy olyanok támogattak minket, mint a Forma-1 és hosszú távú partnerünk, a Scuderia Ferrari – akivel a szezon elején bejelentettük, hogy folytatjuk a folytatást az új technikai partnerség kialakításában. célja, hogy folyamatos sikereket érjünk el Forma-1-es törekvéseinkben” – tette hozzá Ayao Komatsu.
A Gazoo Racing Company elnöke, Tomoya Takahashi örömét fejezte ki a megállapodás kapcsán. Ezen felül köszönetet mondott Gene Haas úrnak, Stefano Domenicalinak, a Forma-1 vezérigazgatójának és Fred Vasseurnek, a Ferrari csapatfőnökének, valamint a csapat összes meglévő partnerének.
„Azáltal, hogy a MoneyGram Haas F1 Teammel versenyzünk a motorsportok csúcsán, pilóták, mérnökök és szerelők képzésére törekszünk, miközben erősítjük a MoneyGram Haas F1 Team és a Toyota Gazoo Racing képességeit, és szeretnénk hozzájárulni a motorsporthoz és az autóiparhoz” – mondta Tomoya Takahashi
Az üzletet pénteken jelentették be a Toyota tulajdonában lévő Fuji International Speedway-n. A Toyota Gazoo Racing márkajelzés már a jövő hétvégi, austini Egyesült Államok Nagydíjtól látható lesz Nico Hülkenberg és Kevin Magnussen versenyautóin.
A Haas jelenleg a hetedik a konstruktőri bajnokságban, mindössze három pont hátrányban az RB-től a hatodik helyért folytatott küzdelemben.