2018. november 15. | 14:06

Első szezonjának végéhez ér a Túraautó-világkupa, heten csapnak össze a bajnoki címért a hírhedt Guia pályán, Makaón.

A WTCR széria hivatalos dizájn és plakátötletét felhasználva, egyenként mutatja be a GP-Zóna a címesélyeket egy rövid összefoglaló kíséretében.

The Magnificent Seventh - Michelisz Norbert

Ki mással kezdeném, mint hazai pilótánkkal Michelisz Norbival, aki hetedik a bajnoki összetettben, egyben utolsó matematikai esélyes a címre. 

Michelisz gyártóváltása a tél során a magyar motorsport talán legnagyobb híre volt. Döntése pedig egyértelműen kifizetődött, hiszen teljesítményben és sebességben a Hyundai volt a szezon legjobb autója, emiatt azonban többször meg kellett szenvedniük a BOP és kompenzációs súlyrendszer generálta hátránnyal.

Michelisz szezonját sajnos egy szóval tudom a legjobban jellemezni: pech. Technikai gondok Marokkóban, a hatalmas rajtbaleset Portugáliában, amelyből ugyan el tudott jönni Norbi, de nem engedték rajthoz állni, főként a bukókeret sérülése miatt (gyanúsan egy győzelmet elvéve tőle). A versenyző és csapata szerencséjére időben találtak egy műhelyt, nem nagy távolságra, ahol a többi futamra rendbehozták a bukócsöveket. Kiesés, majd büntetés miatt pontvesztés Ningbóban, a lista sajnos nem rövid. Emlékezetes volt balesete a holland hétvégén az igencsak ideges Mullerrel, aki a szalagkorláton végezte.

A pozitív eredményeket nézve Norbi mesterhármast (pole, győzelem, leggyorsabb kör) szerzett a szlovákiai fő futamon. Két pole pozíciót ért el a Hungaroringen, két dobogós helyezést eredményezve, harmadik helyekig jutott a portugál harmadik és japán hétvége második futamán.

A számok azonban nem hazudnak. Norbi hátránya 79 pont a bajnokságot vezető csapattársa, a bomba formában levő - meg szerencsével is megáldott Tarquinihez képest. A hétvége folyamán maximum 87 pont gyűjthető, tehát Michelisznek már az első futamon a bajnokságot vezető Tarquini nullázása, illetve Muller és Björk gyengébb eredménye kellene saját győzelme mellett, hogy esélyeit életben tartsa. 

A logikus gondolkodás sokkal inkább egy erős hétvégét diktál, amelyen a bajnoki negyedik, nagyon jó esetben harmadik hely megszerzése lehet a reális cél Michelisz számára (a harmadik helyezett, svéd Thed Björkkel szemben 26 pont a hátránya). Rossz esetben viszont visszafele is lehet csúszni, hiszen nem nagy Norbi előnye a Vervisch-Huff-Comte trióval szemben (9, 15, illeve 21 pont). 
Igencsak kedves emlék számára a 2010-es hétvége, amikor megszerezte első WTCC győzelmét, még a kék Zengő Seattal. Ezen kívül kétszer tudott Makaón dobogóra állni. 2014-ben az első, míg tavaly a második futamon lett ezüstérmes.

Remélhetőle a magyar versenyző minél erősebb hétvégét zár!

The Magnificent Sixth - Esteban Guerrieri

A Túraautó-világkupa bajnoki címéért harcban levő pilóták közül az argentin Esteban Guerrieri esélyei is főként matematikaiak. Az korábban kielemzett Michelisz Norbertnél egy ponttal rendelkezik többel Guerrieri, tehát számára is az összetett negyedik, nagyon jó esetben harmadik hely lehet a reális célkitűzés Makaóra. A Honda versenyzői közül egyedül Guerrierinek van még matematikai esélye az év végi aranyra.

A szezon első felében mindez nagyon másként nézett ki, hiszen csapattársa Ehrlacher vezette is a bajnokságot a hollandiai fordulót követően, azóta viszont dobogóra sem tudott állni a francia, számos pech és büntetés is hátráltatta.

Guerrieri egy győzelemmel rendelkezik, amit a Nordschleifen aratott, amellett további négy alkalommal állt dobogón (második hely a Hungaroringen, ugyancsak egy ezüstérem Portugáliában, illetve egy második és harmadik helyezés a ningboi hétvégén), az utóbbi hét futamon azonban ő sem állt dobogón (mint ahogyan egyetlen Honda pilóta sem). Az argentin eredményei igencsak meggyőzőek, tudván, hogy második teljes évét futja egy nemzetközi túraautós sorozatban, illetve a mezőny is igencsak erős 2018-ban. Makaóra azonban nem könnyíti meg a dolgát a kompenzációs súly rendszer, hiszen az Audi mellett a Honda lesz a legnehezebb autó a hétvégén.

Jövőre szinte biztosnak tekinthető maradása a Münnich Motorsportnál, csapattársai viszont várhatóan kicserélődnek. Yann Ehrlacher a pletykák szerint a Cyan csapatnál köthet ki, az új Lynk&Co versenyautóban, nagybátyja Yvan Muller mellett. Míg Timo Scheider valószínűleg elhagyja a sorozatot Makaót követően.

Érdekes lenne a csapatban látni a Honda által támogatott Tassi Attilát és Josh Filest is jövőre.