2023. október 05. | 07:44

Sokáig halogatták, de most megérkezett a népszerű Skoda-SUV új generációja, amely friss technikát és hatalmas rakteret kínál.

Megérkezett a Skoda Kodiaq második generációja, az első egészen sokáig élt, hiszen 2016-ban lépett porondra a gyártó legnagyobb hobbiterepjárója. A friss modell külsőre nem kapott markáns átalakításokat, de természetesen felvette a Skoda jelenlegi arculatát.

Újak az első és a hátsó lámpatestek, valamint a C-oszlop kialakítását is teljesen átszabták. A jól felismerhető maszk szinte semmit sem változott, a géptető domborulatait azonban kicsit megspékelték.

Az öt- és hétüléses kivitelben is készülő új Kodiaq a gyártó egyik legsikeresebb modellje, a márkára jellemző bőséges helykínálat pedig itt sem marad el. Hat centivel hosszabb, a tengelytávja azonban csak egy hajszálnyival nőtt. Viszont két centivel keskenyebb és alacsonyabb is lett, ennek ellenére továbbra is tágas, sőt: a hétüléses kivitelben a leghátsó sorban másfél centivel több fejteret kínál az új modell.

Ami egy ilyen családi autónál szintén fontos, hogy a csomagtartó is jóval nagyobb, mint az elődben. Az ötüléses felállásban szám szerint 75 literrel gyarapodott, így már 910-zel lehet gazdálkodni a második üléssor ledöntése nélkül. Ha pedig ezt is lehajtjuk, több mint 2 köbméter áll rendelkezésre. Hétülésesként 340 liter marad a leghátsó sor mögött, ez 70 literrel több, mint eddig.

A műszerfal egészen megújult, középen egy méretes, 12,9 colos érintőkiejlző áll ki belőle, a sofőr előtt pedig egy 10,25 colos digitális műszeregységet helyeztek el. Ennek ellenére megmaradtak a klímavezérléshez a fizikai tekerőgombok. Az automata váltó előválasztóját pedig felköltöztették a kormányhoz, így a középső box szinte teljesen üressé vált.

Az okos Skoda-megoldások közt természetesen ott van az ajtóból kihúzható esernyő, a jégkaparó és a különböző csomagrendező cuccok a raktérben, de kérhető hűthető tároló az utaskabinba és számos töltési lehetőség a telefonoknak.

Van benzines és dízel is, de nem ez az újdonság

Ami a hajtásláncokat illeti, most először kínál plug-in hibrid rendszert a Kodiaq. Ehhez a 150 lovas, 1,5-ös TSI-t vették alapul, amelyhez egy villanymotort kapcsolva 204 lovas rendszerteljesítményt értek el. A kerekekhez egy hatfokozatú DSG juttatja el a benzinmotor nyomatékát.

A közel 26 kilowattórás akkucsomag a gyártó szerint 100 kilométernyi tisztán elektromos hatótávra elegendő, a pakkot egyébként 11 kilowattal lehet tölteni váltóáramról, és 50-nel egyenáramról. A konnektoros hibrid esetében a csomagtér azonban csak 745 literes, mert az akkumulátor elvesz némi helyet.

A sima benzineseknél az 1,5-ös TSI (EA211 evo2) a belépő 150 lóerővel, ez egy 48V-os mild hibrid rendszerben dolgozik. Elvileg lesz 2,0 literes TSI is, bár erről egyelőre elég ködösen fogalmaz a gyártó. Emellett ott van a 2,0 literes TDI is, 150 és 193 lóerővel. Ezek mind 7 sebességes automatával érkeznek, az erősebb kivitelek természetesen összkerékhajtással.

Lesz belőle egyedi felszereltséggel és elemekkel ellátott Sportline kivitel, valamint képes a távvezérelt parkolásra. A kötelező biztonsági extrák mellett dugóban araszoló funkciója is van, amelyet az adaptív tempomat és a sávtartó kombinálásával ér el.

Eddig egyébként közel 800 ezer példányt adtak el a Kodiaq SUV-ból világszerte, itthon is elég népszerű a modell. Az új generáció pontos piaci bevezetéséről egyelőre nincsenek információk, ahogy az árakra is csak később derül fény. Lehetséges, hogy kicsit elkéstek a plug-in hibrid hajtáslánccal magyar szempontból, hiszen nemrég röppent fel a hír, hogy egy minisztériumi tervezet szerint elvennék a kedvezményeket a hibrid zöld rendszámos autók tulajaitól.

Skoda

Skoda