2020. február 24. | 12:13

A vásárlók döntik el, hogy akarnak-e extra teljesítményt az e-tronba.

Hamarosan érkezik az Audi e-tron S Sportback, amely egy teljesítményorientált modell lesz a maga 496 lóerejével (370 kilowatt)  és 973 Nm nyomatékával igazán tiszteletre méltó, még akkor is, ha ezt „csak” Boost üzemmódban tudja, míg normál esetben 405 lóerővel és 808 Nm nyomatékkal rendelkezik.

Az e-tron S változatok extra energiája abból származik, hogy egy extra motort tettek a hátsó tengelyre, mellyel háromra nőtt az elektromos erőforrások száma. Normál esetben a hátsó két motor hajt, a harmadik (első tengelyre szerelt) elektromotor csak akkor száll be, ha a sofőrnek plusz teljesítményre van szüksége, vagy a hátsó kerekek tapadást veszítenek. Az S kivitelnek 4,5 másodpercre van szüksége a 0-100-as sprinthez, és meg sem áll az elektronikusan szabályozott 210 km/órás végsebességig.

Az Audi még nem árulta el, hogy az új e-tron S milyen hatótávval bír, az akkumulátor kapacitása megegyezik a többi modellben használttal, amely nagyjából 90 kilowattórát jelent.

Az Audi e-tron S nem igazán különbözik a jelenlegi modellektől, van egy új első lökhárítója, amin nagyobb beömlők találhatók, hátul pedig egy méretes diffúzor kapott helyet. A gyártó alapesetben 20 colos kerekekkel szereli ezt a modellt, de kérhető lesz 22-es felnikkel is. A beltérben sem különbözik sok mindenben a meglévő modellektől, az elektromosan állítható sportülések alapárasak, továbbá S jelvények díszítik a kabint.

Az Audi még nem közölt sem az árral sem a szállítással kapcsolatos információkat, annyi viszont biztos, hogy a sportos verziók drágábbak lesznek, mint a jelenlegi modellek.