Az Uhnder újítása 16-szor jobb felbontást, kisebb energiafelhasználást és hatékonyabb képalkotást tesz lehetővé, mint a jelenlegi rendszerek.
A radar hagyományosan jól képes érzékelni a különféle tárgyakat esőn, ködön vagy havon keresztül, ám még napsütésben is sokkal gyengébb minőségű az általa generált kép, mint a legjobb LiDAR érzékelők esetében. Minél több autót szerelnek fel radarral, folyamatosan nő a jelek összekeveredésének esélye. Ezt a problémát küszöbölné ki az Uhnder 4D digitális képalkotó radarja.
A digitális radar az analóghoz hasonló rádiójelet használ, de mindegyik adóegység egy 77 GHz-es jelet bocsát ki egyedi digitális kóddal, amely lehetővé teszi a vevőegység számára, hogy megkülönböztesse egymástól az egyes jeleket. Ez a digitális kódmodulációként ismert technika biztosítja a rendszer számára, hogy érzékelni tudja a pillanatnyi pozíciót és a sebességet.
A hagyományosan az autókba integrált analóg radarchip-megoldások három adót párosítanak négy vevővel, az Uhnder 4D digitális képalkotó radarchipje azonban 12 adót és 16 vevőt tartalmaz 192 virtuális radarcsatornához, amelyek mindegyike képes meghatározni a távolban lévő objektumok sebességét és távolságát. Ez a sokkal gazdagabb pontfelhő 16-szor nagyobb felbontású képeket eredményez, mint egy szabványos analóg radaregység.
Az Uhnder szerint a 4D radarchip 7-13 watt energiát fogyaszt, ami a cég adatai alapján nagyjából fele annyi, mint egy hasonló eredmények elérésére képes, négy analóg chipet használó rendszer esetében.
Egyelőre csak az autóiparban használt fejlett vezetéstámogató funkciókhoz (Advanced Driver-Assistance System, ADAS) kínálja az érzékelőt az Uhnder, a cég arra számít, hogy hamarosan már a teljes környezet vizsgálatára és azonosítására is fel fogják használni a rendszert.
Az Uhnder szerint a 4D digitális képalkotó radar a hagyományos analóg radarnál harmincszor nagyobb kontrasztot képes biztosítani. Ez állítólag hasonló a LiDAR képességeihez, de alacsonyabb költséggel kell számolni. Ez a javulás különösen a gyalogosok, kerékpárosok és más veszélyeztetett úthasználók megkülönböztetésében jelent hatalmas előrelépést. Ráadásul a hagyományos radarok érzékelési képessége drasztikusan visszaesik sötétedés után vagy rossz időben.
A kamera és LiDAR alapú rendszerek teljesítménye a lencse tisztaságától függ. A kiváló minőségű eredmények érdekében fűtő- és/vagy tisztítórendszerre van szükség, hogy ezeket a lencséket folyamatosan tisztán tartsák. Az Uhnderhez hasonló digitális képalkotó radarrendszerek nem rendelkeznek lencsékkel, így nagy felbontású képalkotási megoldást kínálnak a legzordabb időjárási körülmények között is.
A 4D radar gyártása áprilisban kezdődött, és már idén olyan járművekben fog megjelenni, mint például a Fisker Ocean elektromos SUV.
Nyitókép: Uhnder